knastenrad Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Ta f.eks en 1,8T med 150HKoriginalt Hva slags komp har disse motorene? Mener å ha lest att disse kan trimmes til ca 320-330hk UTEN lavere komp. Hva slags ladtrykk og tenning havner man på ved slike HK? Hva utenom høyereladtrykk, annen CHIP (benzin og tennings MAP) blir gjort? større Intercooler?Exsos? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 med kun chip og trykk kan du håååpe på kanskje 180-190hk.. turboen er for pinglete til å klare mer trykk. Man får jo feks Audi TT med 220 hk og 1,8 liter... denne har dog dobble intercoolere, og har helt annen innmat. Skal du ha en motor som holder, må du nok regne med å bytte innmat uansett, og da ville jeg heller gått for større Volum med en gang. 1,8 liter og 300hk holder ikke i lengden, skal det holde, koster det dyrt. Mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knastenrad Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 skal ikke trimme en sånn motor men bare lurer på spec'en bare for å prøve å forstå litt forholdet mellom komp,tenning,ladetrykk etc. til bruki ett annet prosjekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.