Gå til innhold

knastenrad

Bruker
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Old VW's
  • Modell (eks S4)
    Oval
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1957
  • Yrke eller sivil status
    Fiskesløyer
  • Motor (eks 1.6)
    2,1

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Drammen

knastenrad's Achievements

  1. tips om ei skikkelig god volkevogn verdsettast.
  2. skal ikke trimme en sånn motor men bare lurer på spec'en bare for å prøve å forstå litt forholdet mellom komp,tenning,ladetrykk etc. til bruki ett annet prosjekt.
  3. Ta f.eks en 1,8T med 150HKoriginalt Hva slags komp har disse motorene? Mener å ha lest att disse kan trimmes til ca 320-330hk UTEN lavere komp. Hva slags ladtrykk og tenning havner man på ved slike HK? Hva utenom høyereladtrykk, annen CHIP (benzin og tennings MAP) blir gjort? større Intercooler?Exsos?
  4. Trenger hjelp/tips anng valg av turbo til en ny motor jeg bygger.. Har akkurat bygget ett pilot for å teste ut løsninger men skal nå i gang med hoved prosjektet. Pilot prosjektet bestod av en 2,1liter vw boxermotor,TB03 turbo(A/R 48eksos/42..??innsugside) Kamaksel: TCS-10 284 deg advertised .430 lift(in) 112 lobe center 276 deg advertised .420 lift(ex) 112 lobe syns dette funket bra i bobla (12,65@181km/t @ 0,75Bar) men skal øke volumet littegranne og håper å tyne ut litt mere HK. DEn nye motoren blir 2,2 liter med en slik kam: TCS-20 294 deg advertised .435 lift(in) 112 lobe center 284 deg advertised .430 lift(ex) 112 lobe Hva er en slik "T-3" type turbo god for??evt om jeg kan gå "opp" til en "T-4" type?? evt om noen har noen program det går ann å leke seg litt med anng valg av turbo - A/R Kan skaffe mere "Data" om motoren.
  5. enig med det å være på den sikre siden..men hva prater vi om av tidsrom med tenningsbank/detonasjon før stempler etc går føyken tro?hvis jeg begynner med lav tenning å justerer oppover...så kommer jeg jo før eller siden til punktet hvor dette skjer..
  6. det er ikke no desperat forsøk på mixe 2 gamle slagere men noe som har hendt. Saken er att jeg har ett problem. med turbo'n.Når motor/turbo'n blir varm så skjer dette: (se på disse 2 snuttene) Nr1 Nr2 DEt tyder på att olje kommer ut mellom skovlene på turboen. (Jeg har hatt det samme problemet med 2 andre motorer jeg har hatt i bilen det siste året og tviler på att alle har slitte stempelringer etc.. Har sjekket plugger og se viser ingen tegn til forbrent olje der.) Er turbo'n ferdig?KRB kjente på turboen i fjor og sa lagrer etc var i orden. Er vel ikke noe Simringer etc på denne (AirResearch TB03) Kan for høy oljetemp/lav viskositet på oljen være problem? Prøvde å bytte 10W30 oljen med en 20W50 med varm motor , men etter 5 min tomganskjøring så begynnte den å ryke igjen. Plukket av eksosen og slik ser turbon ut innvendig: Hva med extra oljekjøler? kople til vannkjøling også?? Olje-returen fra turboen er koplet vià 20mm innvendig slange til oljepåfyllingen som står montert på bunn av blokka.(tenkte på mot-trykk i oljereturen) SKal det være noen form for restriksjon på oljetilførselen slik att turboen ikke får maks oljetrykk(ny HD oljepumpe) Eller er det bare å handle en turbo?? oljeretur:
  7. Lurer på om dette er ett safe utgangspunkt å starte med anng Mapping av tenning. 200Kpa= 1 bar ladetrykk Motoren er en Vw boxermotor: 2109cc 9.0:1 i statisk komp(98 octan benzin) engle TCS-10 "turbo-cam" m/1,25 vipper vannkjølt intercooler Innsprut 4 stk 400cc dyser.
  8. Da må jeg måle diameteren på insugs siden..' Ellers er det en Air reasearch TB-03 samme som garret??
  9. Noen som har Spec / Flowtall for en TB-03 turbo Kommer fra n SAAb 9000T -89 model. Eller tips om hvor jeg kan få tak i dette?
  10. Noen som har Spec'en på TB03 turbeo som sitter i SAAB 9000T ca 89 modell? Eller linker til SAAB forum etc..
  11. komplett hjul eller kun "tannkrans" kjøpes. I stål. 36-1 tenner Diameter ca 140mm Ford Sierra med EDIS tenningsystem har ett reimhjul med dette presset på. Er også intr. i dette Noe alà dette:
  12. Når blir evt neste gang?? Eller tilsvarende treff.??
  13. Supert! Sjekker på mandag.
  14. Originaldyser er greit...men hvis du dobbler benzintykket vià NOS anlegget så viil du i teorien få dobbelte benzinmengen..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår