Gå til innhold

Honda Accord Type-R


Per Ivar

Anbefalte innlegg

tr1.jpg

 

Fantastisk bil, kort og godt. Motoren, H22A7, er like bombesikker og trimvennlig som de fleste andre Hondamotorer og du får bokstavelig talt slengt etter deg trimdeler fra USA, og innenfor to minutter på Honda-Tech finner du en ferdig oppskrift for hvordan du på best og billigst vis tar ut 230 hester på hjula uten å trenge noen form for overlading. Girkassa er også relativt lett og tett giret noe som ytterligere hjelper på "feelingen" og ikke minst aksellerasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ATR :)

Må si jeg synes bunndraget er bra i de bilene.

Akselererer bra også i høyere hastighet på høyt gir, selv om du

med fordel kan gire ned et hakk eller to for å få det

til å skyte ekstra fart;) Synes den imponerte ganske bra,

den veier tross alt ca 1400kg og har sugemotor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for raskt svar!

har du prøvd denne?

Åssen går den på lave turtall? Må man lissom opp på turtall for å få effekt?

Er det slik at disse som oftest er "rævkjørt"?

Værsågod. Har nok aldri kjørt ATR; dette her er kun basert på gjetning og "hear-say". H22A'enes slaglengde på 90.7 mm kombinert med variabel ventiltiming gjør iallefall underverker for bunndraget; det er ikke noen TDi, men til å være en sugemotor skal de dra temmelig greit. Videre ser jeg for meg at ATR er alt for dyr til at drittungene har fått kjøre de i filler ennå; dessuten er det jo en relativt usett og "low-key"-bil; den blir ikke så lett et offer for misbruk slik som en tredvetusenkroners Civic; "som vist på F&F!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Er det egentlig interesant med denne bilen, hvor mye den bruker på mila? Er jo bil som skal brukes - ikke misbrukes. Om den bruker 0.8 eller 1,2 på mila spiller vel ingen rolle. Fyll opp når tanken begynner å bli tom og kjør til den må fylles igjen....fyll så opp....kjør til den må fylles...du skjønner regla.

 

En jeg kjenner som hadde ATR og den gikk på ca 1,1 /blandet kjøring og 0,8 på langkjøring, og det er jo ikke avskrekkende. Det er snakk om ca 0,2-0,3 mer enn en standard 1,8/2,0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår