Gå til innhold

Matt svart!!!LES!

Ranger emnet


Omegamannen

Anbefalte innlegg

Skrev svaret med ironi men det skjønnte jo ikke folket :)og du nostra som skulle kaste på bilen million kr.for lakkrens osv.finnes folk som klarer slikt selv.Og Som kansje ikke har all verdens med penger ligende,må du kansje begynne og tenke over hva du sier.?

 

Hehehe, snakk om å kaste stein i glasshus ;)

 

Man trenger jo dessuten ikke gå på mange utstillinger for å se hvor "flinke" vi alle er til å polere. Aldri sett så mye spindelvev i hele mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk dette i tips av en kar :)

 

. quick lakk, 1liters boks på fargehandelen. litt over 100 kr for 1 liter,fåes i alle farger. kjøpte våtslipe papir ,også på farge handelen og matta fort over hele bilen. vaska bilen med white sprit og maskerte, blandet ut lakken med 20 prosent white sprit og spraya hele greia. bruk kjappe spray fra side til side og ha litt god avstand,blir fort sig i lakken. øv på et gammelt panser el lignende som står oppreist. billig og helt greit resultat.husk og grunne hvist du skal ha lysere farge, kan kansje lønne seg og grunne uansett.

 

og fikk tips av en annen at han hadde blandet 20% med outwoal ell noe slik for og få mer glans i den matt svarte lakken.

 

For å si det litt med skarp tunge som bare jeg kan.....

 

Han du har fått det rådet burde vært hengt opp etter ørene å fått den HELVETES Quicklakken tvangsmata opp en viss plass......

 

 

For er du og andre så lure at dere kliner den skiten på bilene deres....

 

Da vet dere overhode ikke hva dere holder på med.....

 

Quick lakk er ikke samme som vanlig F.eks Standox lakk.....

Har du "vabnlig lakk" på Quick kommer det til å koke som f.....

Så gutter hold dere til "vanlig" lakk.....

Du prater om white sprit.... ringer det ikke en bjelle om at dette er "olje"baserte lakker??????

 

Å det går overhode ikke sommen med tynnerbasert lakk....

 

Matt Svart... fås lettest med å kjøpe 215 Rallysvart....(opel)

Eller tilsvarende fra sikkens, spies h, ++++

 

Å det finnes "matt" klarlakk også å ha oppå......for de som vil ha litt beskyttelse....

 

Så mitt råd er.....

 

Spar til dere har råd til å lakke skikkelig.....

 

Eller prøv selv med "vanlig "lakk....

 

Lykke til!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synest du det er dårli gjort?:p tror det blir litt langt både opp og fram uansett, men at alle vil gjør det, viser bare at du har en god idé;) men matt svart tror jeg går and å få fint selv uten mye lakkerfaring, jeg lakket en bassgitar matt svart me sprayboks, vart helt fint uten en eneste skjolde (vet det er litt større flater på en bil altså, men tror det skal gå bra)

 

 

Vet du hva du prater om????

 

Den gangen for lenge siden som jeg var så ung som deg, så hadde jeg lakket4-5 biler med Spraybox......

 

Å er det lett????

 

Nei!

 

Blir det fint????

 

Nei!

 

Hadde vi lite kroner....

 

JA!

 

Men trenger dere å gjøre samme feilene som vi gjorde?????

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det litt med skarp tunge som bare jeg kan.....

 

Han du har fått det rådet burde vært hengt opp etter ørene å fått den HELVETES Quicklakken tvangsmata opp en viss plass......

 

 

For er du og andre så lure at dere kliner den skiten på bilene deres....

 

Da vet dere overhode ikke hva dere holder på med.....

 

Quick lakk er ikke samme som vanlig F.eks Standox lakk.....

Har du "vabnlig lakk" på Quick kommer det til å koke som f.....

Så gutter hold dere til "vanlig" lakk.....

Du prater om white sprit.... ringer det ikke en bjelle om at dette er "olje"baserte lakker??????

 

Å det går overhode ikke sommen med tynnerbasert lakk....

 

Matt Svart... fås lettest med å kjøpe 215 Rallysvart....(opel)

Eller tilsvarende fra sikkens, spies h, ++++

 

Å det finnes "matt" klarlakk også å ha oppå......for de som vil ha litt beskyttelse....

 

Så mitt råd er.....

 

Spar til dere har råd til å lakke skikkelig.....

 

Eller prøv selv med "vanlig "lakk....

 

Lykke til!

 

 

Hei takk for råd og tips:)

 

Det var bare et forslag jeg fikk av en drittunge men drit i det.jeg bare kopierte det han skrev jeg hehe.

 

Ja skal gå for Lakk.tynnerbasert.det er helt klart :)

og takk for tipset med matt klarlakk:)det gir korosjon besktelse.Gir den også en liten glans i mattsvarte.eller må man blande ut lakken med noe spec.for og få det?

 

takk for svar.

godt med noen med litt erfaring

 

mvh Christopher

det skal jeg prøve.har fått tak i panser jeg skal øve meg på :)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva du prater om????

 

Den gangen for lenge siden som jeg var så ung som deg, så hadde jeg lakket4-5 biler med Spraybox......

 

Å er det lett????

 

Nei!

 

Blir det fint????

 

Nei!

 

Hadde vi lite kroner....

 

JA!

 

Men trenger dere å gjøre samme feilene som vi gjorde?????

 

nå mente jeg ikke at han skulle lakke bilen me sprayboks, men at matt svart er lettere å få fint enn "blanke" lakker, det regner jeg med er det samme om du bruker sprøyte eller boks.. og den bassgitaren min er fin, det ser ut som er gjort hos lakkerer...

og jeg mener heller ikke at han skal sette i ganske me sprøyte selv på bilen med en gang, men det er vel låv å øve litt? så får han bedømme selv om det blir bra nok

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår