Gå til innhold

Ex dama tagget ned bilen min. hun har inrømmet det, hvordan få erstatning?!

Ranger emnet


DJ-timoty

Anbefalte innlegg

soooocool, det holder nå.

Trenger ikke gå inn på privatlivet til folk,

å spørre hvorfor han var ilag med den og den osv.

Skjerp deg for faen.

 

 

greit nok det, men synes ikke du/dere at en slik sak KANSKJE har 2 sider??? skulle gjerne hørt hennes versjon også. Vi kan ikke sitte her å synes synd på en fyr som kanskje har drevet henne til vanvid med terror og vold !? hvem vet !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen som vet, ingen som bryr seg,

er ikke det dette handler om, dette

handler om. Dette handler om det

jenta gjorde. Å om trådstarter hadde

banket henne osv, så gjorde hun uansett

noe ulovlig, som skal anmeldes.

Hadde trådstarter vært en slik som misshandla

henne osv, så ville hu heller anmeldt det,

enn å hive seg på bilen hans med noe

så teit som noen bokser med spraymaling.

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom hele tråden og har følgende kommentarer:

 

Her klines det til med all iq'n på en gang ser jeg, noen tagger ned en bil og du latteriør han som har fått bilen nedtagga fordi han ikke fjerner det selv.

 

Skal finne Alfa'n din og tagge "Die Aller Vaerste" på begge sidene og taket, for så å legge en 200 lapp under vinduspusseren, så fikser jo du det selv...

 

Makan til fjas... :knob:

 

 

så så så...

 

Synes vel egentli at dette hadde blitt en helt annen sak, da du og jeg ikke har delt seng...

Om jeg har sagt at jeg at dette er en "to-timers jobb", så ville jeg hatt mer enn en blåing for dette...

Uansett tror jeg politiet vil inngå ett forlik i konfliktråd når det gjelder denne saken.

 

Regner med at du som meg har pusset en del lakk på gammelbil, og vet at på en bil med metalikk lakk med klarlakk, så kan det slipes temmelig mye før man må opplakkere hele bilen.

 

Kunne selvfølgelig spart meg for utsagn som "fjortis" og "idiot", men dette var nå den umiddelbare reaksjon fra min side. Synes det blir for dumt å slette de inlegga nå. Tror vel kanskje at historien har en annen side også.

 

For fem år siden hadde nok balltreet blitt gjort klart her i huset også.... hvis det er noen trøst.

 

Må be om unnskyldning hvis du ble støtt av mine inlegg, DJ-timothy... Det var kun ment som gode råd. Hverken mer eller mindre.

 

Love from trøndelag............

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så så så...

 

Synes vel egentli at dette hadde blitt en helt annen sak, da du og jeg ikke har delt seng...

Om jeg har sagt at jeg at dette er en "to-timers jobb", så ville jeg hatt mer enn en blåing for dette...

Uansett tror jeg politiet vil inngå ett forlik i konfliktråd når det gjelder denne saken.

 

Regner med at du som meg har pusset en del lakk på gammelbil, og vet at på en bil med metalikk lakk med klarlakk, så kan det slipes temmelig mye før man må opplakkere hele bilen.

 

Kunne selvfølgelig spart meg for utsagn som "fjortis" og "idiot", men dette var nå den umiddelbare reaksjon fra min side. Synes det blir for dumt å slette de inlegga nå. Tror vel kanskje at historien har en annen side også.

 

For fem år siden hadde nok balltreet blitt gjort klart her i huset også.... hvis det er noen trøst.

 

Må be om unnskyldning hvis du ble støtt av mine inlegg, DJ-timothy... Det var kun ment som gode råd. Hverken mer eller mindre.

 

Love from trøndelag............

 

 

ser man det...

 

OT: er bilen din svart turboalfa?

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser man det...

 

OT: er bilen din svart turboalfa?

 

Av frykt for "dego´n" og vennene hans, så ønsker jeg ikke fortelle hvilken farve bilen har. Dekkene kan jeg fortelle deg, er sorte...

 

hehe...

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..skjønner...itilfellet møtte jeg deg nesten ved kvilehaugen rundt kl.15.10 nå...i kongingesgt.

var ihvertfall en som så meget pen ut...bilen altså...

 

he-he... men jeg er også en pen mann....

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med saken? ble litt av en tråd dette:) meget artig å lesehappyhappy men synd det med bilen mann.. håper det blir ordings på dette:)

 

Wow , endelig noen som følger litt topic her igjen ;) ti poeng til deg ;) hehe

 

joda, finner ut litt mer på fredag, skal til advokaten min da :) skal holde dere fortløpende oppdatert...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Copy/Paste igjen.

 

"Dette har ikke (klipperen sitt navn..) skrevet, han/hun har klippet/limt hva jeg har skrevet fra et annet forum:

 

@DJ Kranglefant.

Hva er det du bråker etter med denne spraybokslakken?

Det skinner tydelig igjennom her at det er heillakkering, dekket av andre enn deg selv, du egentlig ønsker. Samtidig får du tatt "hevn" over ei dame som dumpet deg, det gjør deg vel heller ikke noe.

 

Lakken på bilen din, forutsatt at den ikke er lakkert med sprayboks en gang før, er akrylbasert.

Dvs. at det er en to komponent lakk som tåler noe jævlig med ytre påvirkninger i form av vær, vind, sur nedbør osv. osv. Denne typen lakk herder tiksotropisk, dvs. uavhengig av luftilgang, og den ble sprayet på bilen din i 120 grader på Audi fabrikken.

 

Spraybokslakken som noen sprayet på bilen din er syntetisk, dvs. en 1 komponent lakk som ikke er hverken UV bestandig, slitesterk, eller holdbar - i tillegg tåler den sinnsykt lite av ytre påvirkninger i forhold til den nevnte 2 komponent akrylakken.

 

Den syntetiske 1 komp. lakken inneholder ingen form form "syre" som ødelegger originallakken. 2 komp. lakken har en så sykt hard overflate i forhold til sprayboks sjiten som ligger kun oppå, den syntetiske lakken trenger ikke "nedi" og ødelegger da heller ikke noe av lakken.

 

Det har ingen betydning om sprayboks lakken er gul, blå, sølv, snø, rosa eller andre farger.

I en sprayboks er det tilsammen ca. 400 gram materiale, fargepigmentene utgjør her bare 100 gram. Det vil si at hvis sprayer hele boksen på en overflate vil det i teorien etterpå kun ligge igjen 100 gram igjen, resten er fordampet.

 

Grafittifjerneren som brukes av kommunale etater har et helt annet bruksområde og oppbyggning enn den som blir solgt over disk i malingsbutikker.

Industriversjonen som brukes av komm. etater har til formål å fjerne store mengder tagging på busskur og murvegger, og sterkhetsgraden mixes/justeres i stor grad av di som skal bruke den. Blandes den sterk, er den mer effektiv, men det går selvfølgelig på bekostning av underlaget.

 

Den som selges over disk skal fjerne nettopp slikt dritt på finere overflater, slik som biler, skilt, vindu, sykler osv. Den har sin styrke og er effektiv mot syntetisk lakk og maling, men den kan selvfølgelig ikke lekes med.

Det som og er viktig med Grafittifjerner er å skylle GRUNDIG med RIKELIG med rent vann på overflater som er vasket.

 

For å løse opp lakk og lign. må en bruke tilsvarende binde/løsemiddel, som forurensingen har som binde/løsemiddel.

Det betyr at for eksempel fluer og mygg som er organisk, kan ikke fjernes med løsemidler men må fjernes med vann som er organisk.

Syntetisk forurensning, i dette tilfelle sprayboks lakk, må fjernes med vaskemiddel som har likt bindemiddel som det som skal fjernes.

Det har heller INGEN betydning hvor lenge spraybokslakken har stått på, heller er den lettere å få av etter som tiden går.

 

Derfor er konklusjonen fremdeles;

hva er du gidder å bråke med med di greiene her, kjøp deg noen flasker Grafittifjerner, stapp på noen spenn i et selvvaskeannlegg, bruk god tid og vær nøye og systematisk så er dette problemet en saga blott innen kort tid.

Det er lettere for deg å få dekket 500-1000,- i rengjøring av kvinnfolket, enn 25.000,- til en heillakkering av en så pass gammel bil.

Hadde du koblet inn forsikringselskapet her, hadde du IKKE fått heillakkering, da hadde du KANSKJE fått dekket en Graffitti-vask og en polering hos et bilpleie firma.

 

Jeg støtter deg også i denne saken - legg heller 50 tusen i en ny bil enn i en dyr advokat."

 

-Håkon-

 

 

 

kjør hardt, kjør stil - kjør familiebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår