Jølle-ascona Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Setter inn noen bilder av ombygginga av min 1.3 til 2.0 16v. Var ganske heldig og fikk tak i komplett motor med alt som hadde sitti i en manta b. Har mange flere planer med denne bilen enda. Kom med synspunkter!! Bilen før motorbytte: Godmotoren: C20xe fra calibra: Tok ut hele dashen for å legge opp ledninger bedre Kommer mer... Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 XE er rått! hehe! har du motoren i bilen nå eller? Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-treme Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 tøff bil du har! liker et orginalt utseende;) Men fra hvilken bil henter du bremsene fra? Vil du få no problemer med godkjenning? Stå på;) Siter Ascona B ønskes kjøpt! Max 15 000! Minimalt med rust! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Det er en stund siden jeg bytta motor. Kjørte med den i sommer, men hadde problemer med kjøling+++ Driver å skrur sammen motor igjen nå.. Bremser foran og bremsek.forst. tok jeg fra rekord 2.2i, bak fikk jeg tak i manta gsi-aksling. Fikk den godkjent med en gang. Fikk en kopi fra opel der det stod hvor store bremser jeg trengte. Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 1.3J er rått. Du skulle ikke bytta. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 angrer ikke akkurat på motorbyttet. har jo nesten 100hk mere nå!! Finere å se på og: Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Ganske original innvendig. Har planer om nye seter, så viss noen trenger nesten strøkne "honning"seter så si fra Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Oyysann, den va gromm.. c20xe/let i motorommet på gammal opel e såå NICE!! :D E vell ikke neonlys pedala vell? :wonder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Ikke neonpedaler nei. Men bytta de ut med noen fra sparco. Bror min har også rå bil.. Bare synd den ikke brukes lenger. 2liter gsi i den: Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Fant denne på google... hadde vært fint viss min var like strøken. http://www.fedrelandsvennen.no/amcar/brochures/others/asconaj/asconaj.html Er endelig bare småtteri igjen før jeg kan starte bilen igjen. Gleder meg som en unge. Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-treme Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 tøff bil bror din hadde da;) Men likete motoren din best;) Spør om han vil selge da vettø;) Han hadde jo ikke bruk for den hørtes det ut som:) Siter Ascona B ønskes kjøpt! Max 15 000! Minimalt med rust! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Tror han er litt for glad i den til å selge. Dessuten kan jeg ikke gi han lov til å kvitte seg med den. hehe Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 jeg har også kun en slik baum i min 1.3. Har du nermere bilder av varmeappartet ditt forresten. Målt bilen med G-måler da? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Varmeapparatet blåser kun varmluft, men blir varmere enn med det originale. Registeret sitter helt inntil åpningen mot kupeen. Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Tok noen bilder her om dagen. Har fått på toppdekselet etter dette. Hadde nok gått fortere om jeg hadde hatt den inne. Kaldt om dagen. Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg