Gå til innhold

Min Ascona B/J 1.3! ---> 2.0 16V

Ranger emnet


Jølle-ascona

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Bra prosjekt dette.. Har en del problemer med å få godkjent med 16v i ascona b.. Har pratet med biltilsynet her i byen, ringt GM norge (som ringer tilbake i morgen), opel forhandleren her lokalt og pratet med teknisk i norge (06440). Ingen som har faste svar på hva som må gjøres for at det skal godkjennes. Vet at en kompis har fortalt at 231mm tromler bak og stor bremsekraftforsterker fra Ascona B 2.0 og 2.2i rekord bremser foran skal holde til 150hk.. Men ingen jeg har prata med som kjenner til dette.. Hadde du noen andre papirer enn det fra opel? Hvor fikk du det fra?

 

Edit: Kan jeg referere til ditt reg. nr eller saksnr hos BT? De her i byen fant ikke noen liknende saker.. For da tror jeg det kunne gått enklere..

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra prosjekt dette.. Har en del problemer med å få godkjent med 16v i ascona b.. Har pratet med biltilsynet her i byen, ringt GM norge (som ringer tilbake i morgen), opel forhandleren her lokalt og pratet med teknisk i norge (06440). Ingen som har faste svar på hva som må gjøres for at det skal godkjennes. Vet at en kompis har fortalt at 231mm tromler bak og stor bremsekraftforsterker fra Ascona B 2.0 og 2.2i rekord bremser foran skal holde til 150hk.. Men ingen jeg har prata med som kjenner til dette.. Hadde du noen andre papirer enn det fra opel? Hvor fikk du det fra?

 

Edit: Kan jeg referere til ditt reg. nr eller saksnr hos BT? De her i byen fant ikke noen liknende saker.. For da tror jeg det kunne gått enklere..

 

 

Kan bruke reg.nr ja...

Du må ha 230mm tromler bak og 2,2i skiver og calipere foran.. ikke noe mere.

Litt ned på denne siden har du papirer på dette:

http://www.bilforumet.no/ascona-b/126091-2-2i-godkjenning.html

"Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door."

 

Ascona B/J 16V ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke reg.nr ja...

Du må ha 230mm tromler bak og 2,2i skiver og calipere foran.. ikke noe mere.

Litt ned på denne siden har du papirer på dette:

http://www.bilforumet.no/ascona-b/126091-2-2i-godkjenning.html

 

Thank you=) Må bare ha papirer på antall hk og Nm på c20xe og papir på hvor mange hk/Nm karosseriet og drivverk/forstilling/styring er godkjent til.

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Like det æ ser, ser UTROLIG bra ut!!! Syns hele biln ser veldig gjennomført ut, alt harmonere.. Med ulakkert lykte"senker", fangere, speil ++ så kommer mim felgan i tilleg som toppe det hele.. Tøft

 

 

:happyhappy: Takk for slike kommentarer!!!

"Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door."

 

Ascona B/J 16V ombygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår