Gå til innhold

Dritt stereo!!!!

Ranger emnet


Slegga

Anbefalte innlegg

Hei, har et stoort problem

Ut fra det blå kom den herlige turtalls støyen, samt et thud (dunk) lyd fra anlegget når jeg skrur det av.

Anlegget består av

Pioneer 6700 spiller.

2 audioson forsterkere, Lx1.400 og Lx 2.250

cadence 15 sub,

focal frontsett 6.5" og 1.5". med delefilter

1 f audioson kondensator.

eget optima batteri bak

Begge forsterkerne får signal fra hver sin phono kabel med dobbel skjerm.

og ja kablene ligger på hver sin side

 

Jeg har elektronikk utdannelse, så helt blåst er jeg ikke.. tror jeg da

Har ikke støy når jeg bare har anlegget på (ikke bilen) så et eller annet sted må det jo komme ifra. men har jo ny kondensator på dynamoen

 

Prøvd:

en og en phono kabel,

pussa jordinga til forsterkerne,

en annen pioneer spiller.

en annen forsterker.

flytte strøm kablene bak der litt unna.

ny kondensator på dynamoen

har egen remote,

kjører felles jord til cd og forsterker

men det hjalp ikke en drit.

:fire:

Jeg betaler for hjelp. Har vært i kontakt med en del bilstereo sjapper men de har gått tom for ideer.

 

Takker for alle tips

Mercedes slk 230 kompressor

focal,2x audiosound, cadence 15" the beast,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. virker jo som du har prøvd ganske mye allerede.

 

kjører du signalkabelen igjennom en av forsterkerene? hørtes ut som du hadde 2 separate, men hvis du kjører igjennom en av forsterkerene, prøv eventuelt å kjør den via den andre forsterkeren i steden. jeg fikk utrolig nok noe mer støy når jeg kjørte signalkabelen igjennom en ene forsterkeren min, men om jeg kjørte signalet igjennom den andre i steden ble det nesten stille.

 

er støyen der fremdeles om du ikke har signalkabelen tilkoblet forsterkerene?

 

har du eventuelt mulighet for å gå over til balanserte kabler?

 

forresten, 1000F kondensator? det hørtes massivt ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS med ny "turbo"!!! grinchy hihi!! flere som har\har hatt dette problemet! Oftest er grunnen at signalkablene ligger for nær strømkabelen til forsterkeren. Prøv å legge de på hver sin side i bilen. Ellers har jeg hørt at det finnes sånne "støy-filtere" som kan kobles på dynamoen.

 

er vel andre her som kan dette litt bedre... hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry gutta, kablene ligger på hver sin side, men bak er det litt trangt, men sånn er har det alltid vært. ang dynamoen, så har jeg koplet på en nytt "støy filter" dvs en kondensator. en bosch for å være nøyaktig. Støyen kom etter at jeg hadde koplet inn og ut delefilteret, men alt er koplet på samme måte igjen.

Mercedes slk 230 kompressor

focal,2x audiosound, cadence 15" the beast,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legge opp ett 100% nytt jordingspunkt til spilleren. :)

Flytting av kabler kan veldig ofte gjøre underverker. Så hvis du har både tid og arbeidslyst er det mye mulig du vil få utdeling for å legge opp strøm, jording og signal på nytt. Altså, ikke hele veien, men legge dette så langt unna hverandre som mulig i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen da, jeg prøvde å legge inn svar her, men så ble det borte?

 

Jaja.

 

Uansett - prøv å koble ut phonokablene en etter en, og bytte litt på hvem som er tilkoblet. Ingen forskjell? Read on:

 

Prøv ny jording direkte fra batteriet til begge forsterkerne OG spilleren. Strekk en kabel utenfor bilen, bare, trenger ikke å være veldig tykk. Bare nok til å få slått på forsterkerne og testet om det hjelper.

 

Om DET ikke hjelper, er det mest sannsynlig jordinga til CD-spilleren, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har et stoort problem

Ut fra det blå kom den herlige turtalls støyen, samt et thud (dunk) lyd fra anlegget når jeg skrur det av.

Anlegget består av

Pioneer 6700 spiller.

2 audioson forsterkere, Lx1.400 og Lx 2.250

cadence 15 sub,

focal frontsett 6.5" og 1.5". med delefilter

1 f audioson kondensator.

eget optima batteri bak

Begge forsterkerne får signal fra hver sin phono kabel med dobbel skjerm.

og ja kablene ligger på hver sin side

 

Jeg har elektronikk utdannelse, så helt blåst er jeg ikke.. tror jeg da

Har ikke støy når jeg bare har anlegget på (ikke bilen) så et eller annet sted må det jo komme ifra. men har jo ny kondensator på dynamoen

 

Prøvd:

en og en phono kabel,

pussa jordinga til forsterkerne,

en annen pioneer spiller.

en annen forsterker.

flytte strøm kablene bak der litt unna.

ny kondensator på dynamoen

har egen remote,

kjører felles jord til cd og forsterker

men det hjalp ikke en drit.

:fire:

Jeg betaler for hjelp. Har vært i kontakt med en del bilstereo sjapper men de har gått tom for ideer.

 

Takker for alle tips

 

dere, han har jo forsøkt å bruke en annen spiller :)

 

det er mest sannsynlig noe problem med jordingen mellom chassis og motor. eventuelt batteri/chassis. kontroller alle godspunktene nøye, du kan jo måle spenningsfall også. se ekstra nøye på den støykondensatoren også. bruk tid på dette så finner du det nok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du ikke bli kvitt det dunket når du skrur av tenninga så kan du hvertfall koble inn en bryter på remote`n. Da får du skrudd av forsterker etc før du skrur av tenninga. Sånn løste hvertfall jeg det når jeg hadde rockford fosgate spillern min. Etter jeg bytta til panasonic var ikke det noe problem lenger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du ikke bli kvitt det dunket når du skrur av tenninga så kan du hvertfall koble inn en bryter på remote`n. Da får du skrudd av forsterker etc før du skrur av tenninga. Sånn løste hvertfall jeg det når jeg hadde rockford fosgate spillern min. Etter jeg bytta til panasonic var ikke det noe problem lenger:)

Eller kanskje en liten kondensator vil holde til å lage en stor nok forsinkelse på remoten :)

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hadd samme probleme i min bil, prøvde alt det du har prøvd men fant ikke feil. så jg endte med og slå forsterkern min... da funka alt og siden har det funka. (ja jeg prøvde og bytte forsterker også hjalp ikke, slik som ingenting annet hjalp meg heller)

 

prøvd vold? hehe

da va nybil handla inn, og kræsja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår