Gå til innhold

Hva har politiet lov til og ikke?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men om en person har trim på mopeden, og blir stoppet av politiet.

Har de da uten videre rett til å få teste den?

Har hørt at de må ha en ransakelses ordre for å få dette... Eller annen godkjenning ifra høyere hold...

- 1991 E36 3xxi

x 1986 E30 327i

- 2003 Yamaha Yz125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel strengt tatt ikke lov til å prøve den whatsover. Men de kan bestille inntauing og sende den til biltilsynet, som nærmest kan gjøre hva de vil med den.

 

Altså _kan_ den lønne seg å nekte politiet å prøve, men har de lyst til/bestemt seg for å ta deg for noe hjelper det ikke å nekte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tryggeste for alle er om man kjører etter loven, og hvis man føler for at man må legge den breit så kan man jo gjøre det på private plasser som politiet ikke kan si noe på det.

 

Men det er viktig å huske at det er mange myke trafikanter ute å går, og bremse lengden er over dobbell så lang på snø og is;)

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En har ikke full kontroll hvis noe uventet skjer mens man sladder med bilen.. hvis ett dyr.. eller en liten unge for den saks skyld hopper ut i veien så stopper man MYE lettere rett fram enn med sladd..

 

Joda, men nå ser vi jo for oss en svær og åpen parkeringsplass eller liknende, uten noen parkerte biler i nærheten, og ikke noen folk i nærheten. Og DERSOM en hund eller ei ku eller hva man nå kan forestille seg skulle spasere ut på denne plassen, så ser man det på lang avstand.

 

Høres veldig idèelt ut, men det finnes jo faktisk mange slike plasser. Poenget; skjønner ikke hvorfor purken absolutt skal dra den hellige lappen fra oss på slike stedet hvis vi napper litt i brekket. Hvorfor er det uaktsomt?

 

Ellers er jeg helt enig, er det en ting jeg misliker og aldri har gjort eller har planer om å gjøre heller, så er det å ski sidelengs inn på en bensinstasjon eller liknende med masse biler og folk i nærheten. Man vet aldri hva som kan skje.

 

En kamerat av meg gjorde noe slikt for en stund siden, og jammen kom det ikke en skranglete gammel Toyota Corolla inn på bensinstasjonen og stoppet ved siden av ham (jeg satt på med kameraten min da), og ut steg en purk (som heldigvis for kameraten min ikke var i tjeneste :D ) og gav ham leksa om uaktsom kjøring. Poenget var at jeg synes det var totalt unødvendig av kameraten min å legge bilen brei inn på plassen i den situasjonen.

 

Bank i bordet.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du har 100% herredømme over bilen mens du legger den breit da? Er jo ikke uaksomt da. Er jo ikke noe vanskelig å ta en kontrolert sladd med bilen. hvis du kommer gjennom Oslo i hundre og helvette sidelengs er jeg enig. Men hvis du kjører ut av en P-plass sidelengs med FULL kontroll i 20-25 km/t kan da for faen ikke de komme og si du er uaktsom??? Sjeldent jeg forlater en snølagt P-plass uten å forlate den sidelengs.

 

Det her var bare dumt sagt ! hehe. Du har aldri FULL kontroll selv om du tror det. Hva med steinsprut? Har du kontroll på det? En kompis av meg ble anmeldt til politiet da han tok en sladd på en parkeringsplass. En liten stein kom susende å traff ei dame i øyet. jaja.... FULL kontroll. Good Luck :P

 

Det er nok en god grunn til at enkelte ting er lov og ikke.

( Har selv sladda litt. Er moro det da :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men nå ser vi jo for oss en svær og åpen parkeringsplass eller liknende, uten noen parkerte biler i nærheten, og ikke noen folk i nærheten. Og DERSOM en hund eller ei ku eller hva man nå kan forestille seg skulle spasere ut på denne plassen, så ser man det på lang avstand.

 

Høres veldig idèelt ut, men det finnes jo faktisk mange slike plasser. Poenget; skjønner ikke hvorfor purken absolutt skal dra den hellige lappen fra oss på slike stedet hvis vi napper litt i brekket. Hvorfor er det uaktsomt?

 

Ellers er jeg helt enig, er det en ting jeg misliker og aldri har gjort eller har planer om å gjøre heller, så er det å ski sidelengs inn på en bensinstasjon eller liknende med masse biler og folk i nærheten. Man vet aldri hva som kan skje.

 

En kamerat av meg gjorde noe slikt for en stund siden, og jammen kom det ikke en skranglete gammel Toyota Corolla inn på bensinstasjonen og stoppet ved siden av ham (jeg satt på med kameraten min da), og ut steg en purk (som heldigvis for kameraten min ikke var i tjeneste :D ) og gav ham leksa om uaktsom kjøring. Poenget var at jeg synes det var totalt unødvendig av kameraten min å legge bilen brei inn på plassen i den situasjonen.

 

Bank i bordet.

 

Det jeg ikke skjønner;

Dersom man har fullstendig, absolutt, uten tvil _full kontroll_, hvordan kan man da bli tatt av politiet? De må jp nødvendigvis se deg, og da vil man jo kunne se dem? Selv ser jeg alltid litt rundt før bilen kan "komme til å gli litt", og da vil jeg jo stort sett legge merke til det om det står en bil og ser på...

 

Når folk blir tatt for sladding har det jo nesten alltid stått en politibil rett ved siden av, og da kan man ikke ha så god kontroll som man hevder man har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei stoppa i høst med sotfilm på siderutene foran.

Politiet ba meg om å fjerne filmen på stedet, som jeg sa var greit.

 

Men, han ene politimannen gikk rundt bilen og studerte den mens jeg prata med han andre. Så reiv han bare opp døra mi, som en kompis lente seg mot, og begynte å studere bilen innvendig og deretter plukke på ruta mi og reiv av filmen uten å gi beskjed til meg eller be om mitt samtykke.

 

Har dem lov til dette??

Blei litt sur jeg....

- 1989 Scania P113 8x4

- 1988 Volvo 740GLT 16valve

x 1992 Opel Corsa 1,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer jo helt ann på hvem som stopper deg. Det finns noen drittsekker blant politifolk akkurat som innen alle andre yrker. Alt blir jo subjektive vurderinger.

 

etter det je har skjønt så er de fleste politifolk mennesker som har blitt "mobba" i skole gangen og bestemmer seg å bli politi og skal TA igjen ettertid..

 

hørt andre har snakket om dette , da de har/hatt venner som var helt ok og greide mennesker helt til de er ferdig utdanna politi og fått på drakta si...

 

å at de ikke var til å kjenne igjen ettertid... noen som faktisk kjenner til dette?

 

tenkt over at de fleste UP folka er STORT SETT DRITT SEKKER HELE GJENGEN hvor politi ikke vil ha dem i i andre avd.. ?

 

ofter går igjen at det er gamle gubber og unge nyutdanna folk som skal kjekke seg litt i trafikk kontroller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men nå ser vi jo for oss en svær og åpen parkeringsplass eller liknende, uten noen parkerte biler i nærheten, og ikke noen folk i nærheten. Og DERSOM en hund eller ei ku eller hva man nå kan forestille seg skulle spasere ut på denne plassen, så ser man det på lang avstand.

 

Høres veldig idèelt ut, men det finnes jo faktisk mange slike plasser. Poenget; skjønner ikke hvorfor purken absolutt skal dra den hellige lappen fra oss på slike stedet hvis vi napper litt i brekket. Hvorfor er det uaktsomt?

 

Ellers er jeg helt enig, er det en ting jeg misliker og aldri har gjort eller har planer om å gjøre heller, så er det å ski sidelengs inn på en bensinstasjon eller liknende med masse biler og folk i nærheten. Man vet aldri hva som kan skje.

 

En kamerat av meg gjorde noe slikt for en stund siden, og jammen kom det ikke en skranglete gammel Toyota Corolla inn på bensinstasjonen og stoppet ved siden av ham (jeg satt på med kameraten min da), og ut steg en purk (som heldigvis for kameraten min ikke var i tjeneste :D ) og gav ham leksa om uaktsom kjøring. Poenget var at jeg synes det var totalt unødvendig av kameraten min å legge bilen brei inn på plassen i den situasjonen.

 

Bank i bordet.

Jeg må bare kommentere d at en politimann er i tjeneste 24t i døgnet.

Det har noe med at dem har politimyndighet hele tiden, så er det en politimann som gir deg advarsel så er det fordi han er grei, ser han at du gjør noe så kan han ta deg uansett om har er i tjeneste eller ikke. Det har skjedd meg og mange andre, for vi alle vet at det fins idioter av dem:(

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så morsomt å lese at folk TROR de er så tøffe om de ligger breit...

Dessuten så er man med på leken så for man ta steken, hehehehe.

Jeg tror ikke at jeg er tøff jeg;), leker meg ikke på offentlige plasser heller, men det er det vist mange andre som gjør her.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår