Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få for denne bilen?

Ranger emnet


Ter3

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mazda 626 GT 2.0i coupe, hvit 1987mod

Hvor mye kan jeg få for den?

 

Info

-4x elektriske vinduer

-2x elektriske speil

-sentrallås

-elektrisk takluke (tilt og slide)

-autochoke

-setevarmere foran (spesielle seter og spesielt ratt på GTi`n)

 

Og det den ikke har

-servo

-de kule langlysene som sitter i grillen

-og alt det som ikke hører til nyere biler som airbag og abs såklart :p

 

 

 

Den har noen ting som kan eller må fikses

 

Store ting først

-Drivknute på fremre passasjerside kakler ved svinging, må skiftes

-Framdøra på passasjerside er feiljustert, og har desverre vært det i lang tid, slik at den har gjort skader på bakdøra (lakk har flasset av og dørene er bøyd noen centimetere, men en enkel sak å banke ut)

 

Så småe ting

-"Vindtingen" som bretter seg ut når takluka åpnes hadde to fester, den ene forsvant, men den ligger godt, men hvis folk irriterer seg over slike ting så er det noe man merker til

-Clutchen er litt "digital" (nedslitt)

-bensinmåler funker bare hvis det er halv tank eller mer (men bensinlampe funker)

 

 

-Bilen trenger også en omgang med lakk, det sitter igen merker etter klistremerkene som har vært på

-En minibulk på fremre passasjerskjerm (fiks gjerne den samtidig når man må ta den fram for å enklest justere den feilstilte døra)

-en minibulk på bakre passasjerskjerm

-Rust har kommet frem på dørene som har gnikset mot hverandre, som trenger å bankes, pusses, og lakkeres

 

 

Hvis noen er nysgjerrig, så kan jeg ta bilder når sola står opp og legge dem hit

 

Bilforhandleren som skulle selge denne bilen skulle ha 35000 for den

Jeg kjente tilfeldigvis den forrige og første eieren som solgte den til bilforhandleren for 10000

Jeg fikk da altså bilen til 15000

Men hvor mye er en slik bil verdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bildene vekker søte minner.

Kjøpte en rød 86 slik en for 50K med 155k km i 95 solgte den for

75K med 250k km i 97.

 

Beste bil dealen jeg har gjort ;)

(når en person maser om å få kjøpt bilen din, og du egentlig ikke har planer om å selge, gjør som jeg, si en pris høy nok til å skremme bort vedkommende. Om personen slår til alikevel, dytt etter med begge henda)

 

Verdien på bilen din er nok ikke særlig imponerende.

For å være brutalt ærlig, tviler jeg på at du får presset mer enn 7,5k ut av en normalt begavet kjøper.

MEN det er klart at hvis du treffer på en kjøper av den sorten jeg handlet med i 97, er det vel nesten bare samvittigheten din som setter grensa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår