Gå til innhold

Kleiven`s 190E


kleiven

Anbefalte innlegg

Slenger opp noen bilder av bilen min, er -92mod 190E 2.0. hatt den i noen år nå. Så nå driver jeg med turbo prosjekt,kommer mere info å bilder utover våren. :)

Planene om motor er litt utenom det vanlige,regner med litt "motstand" fra div hold, hehe. men det får bare gå :) Så blir det c-klasse panser.

Skal skrive litt mer når jeg er i bedre gang med bilen,har begynt å demontere nå.

 

Er litt møkkete på disse bildene men...

DSC00022.jpg

DSC00021.jpg

DSC00020.jpg

DSC00019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fet bil :) Likte felgene,passa bra til bilen, Virka litt høy bak? Interiørbilder?

Framtidsplaner da? :)

 

Takker:) ja,litt høy bak,var før jeg fikk på senkefjørene bak. Har ikke interiørbilder her og nå,men kan få fixa det vettu.

Som sagt har jeg planer om c-klasse panser og turbomotor først å fremst+å stelle på en bulk jeg har fått ufrivillig. (vet ikke hva som skjedd en gang).

 

Har såvidt begynt å demontere,står igjen å plukke ut motor/gir.

Så blir det å bygge nye motorfester,girkassefester,spakstell,drivverk,eksosanlegg++

Å motor blir litt av d uvanlige i merce i hvertfall( så de som ikke liker det kan bare se bort i fra denne tråden) blir en B230 FK fra Volvo 940. Lavtrykksturbo på org 136hk, prøve å få det godkjent med motorn først å fremst, men skal sjølsagt chippe å skru trykk med en gang da :) da blir den ca 200-220hk.

Blir volvo kasse nå i sommer,men til vinters igjen blir det getrag fra Bmw. Litt mer holdbare.

Så etter motor å gir er på plass utover våren så blir det stag,foringer,bremser osv fra merce 16V. Burde ha nok å gå på til å få godkjent med 136Hk først å fremst da skulle man tro.

 

Men kom med tips/forslag osv.

Men jeg gidder ikke å høre att jeg ikke bør ta volvo motor å bla bla bla.

Vet det ikke hører i sammen med mercedes,men jeg tror det kan bli spennendes,samma hva folk sier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Detta virka som et spennende prosjekt..! Folk kan si hva de vil om motorvalget ditt, men du er i allefall sikret en spesiell bil som ingen andre har...;)

 

B230FK er et meget bra valg, hvis du først har bestemt deg for Volvo motor. Solid motor med meget gode trimme muligheter.. Godt dreiemoment i den, med chip...:)

 

Jeg har selv en 190E i garasjen som jeg driver og skrur litt på og pusser opp mens jeg er i militæret, får se om jeg skal ha den selv etterpå eller om den blir solgt til fordel for noe nyere... Hvis jeg bestemmer meg for å beholde den selv en stund er det moro og lese sånne tråder som dette, for å få inspirasjon til hva jeg selv kan gjøre med bilen.. stå på, interesssant lesning!

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Detta virka som et spennende prosjekt..! Folk kan si hva de vil om motorvalget ditt, men du er i allefall sikret en spesiell bil som ingen andre har...;)

 

B230FK er et meget bra valg, hvis du først har bestemt deg for Volvo motor. Solid motor med meget gode trimme muligheter.. Godt dreiemoment i den, med chip...:)

 

Jeg har selv en 190E i garasjen som jeg driver og skrur litt på og pusser opp mens jeg er i militæret, får se om jeg skal ha den selv etterpå eller om den blir solgt til fordel for noe nyere... Hvis jeg bestemmer meg for å beholde den selv en stund er det moro og lese sånne tråder som dette, for å få inspirasjon til hva jeg selv kan gjøre med bilen.. stå på, interesssant lesning!

 

Heisann! har du 190En he rpå Setermoen eller? :) kanskje du har sett en hvit 190 facelift kjørende forbi leiren? :P

 

Mvh Per-Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! har du 190En he rpå Setermoen eller? :) kanskje du har sett en hvit 190 facelift kjørende forbi leiren? :P

 

Mvh Per-Ivar

 

Hei! Nei har dessverre ikke bilen her, den står hjemme i garasjen... skrur på den når jeg er hjemme på perm, også tar pappa seg av diverse rustsveising mens jeg er her... Kan ikke huske å ha lagt merke til en faceliftet hvit 190 her, men skal holde øynene åpne heretter..;)

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er et syn man ikke ser hver dag...

vil tro det er litt uvanlig syn ja..hehe

Litt rart men litt gøy også. Blir kansje slipt bort volvo på toppdekselet da,men har kanskje vært gøy å ha det der å,men vi for se.

 

Nå blir det å bygge om bunnpanna så jeg for sumpen framme isteden for bak, å motorfester å girkasse oppheng. Men blir nok ikke før påska er vel over det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår