Gå til innhold

Kleiven`s 190E


kleiven

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge opp noen bilder av div ting som skal på mercen :)

 

En liten turbo jeg skal prøve

Diverse039.jpg

 

EDIS 4 fordelerløs tenning

Diverse044.jpg

Diverse043.jpg

 

Triggerhjul på veiven

Diverse042.jpg

 

Her har jeg fått laget meg triggerhjul i svingningsdemperen, men kommer til å bruke det andre først

Diverse004.jpg

 

Megasquirt

Diverse002.jpg

Diverse001.jpg

Releboks

Diverse003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, kan virke bra detta. Hvis du lurer seriøst på turbo 16v, drev en kamerat av meg å bygde det for ett par år siden, og han fant masse om firmaer som solgte smidd innmat osv. Bare å lete nok på nettet! Du finner alt du trenger for å bygge en solid 400hk+ turbo 16v motor hvis du bare leter ;)

 

Demper på strammeren er vel ikke noe du trenger? "Bare" å bytte ut med no gjengestang og mutter opplegg så du får fast stramming det!?

 

Men er det selve pumpa som er problemet på Volvo motoren? Usikker på åssen det ser ut under der, men du kan jo alltids korte inn røret med silen til pumpa hvis det er der problemet ligger? Mulig jeg har misforstått alt og fornærma deg med å tro du ikke hadde tenkt på det alt. I så fall, sorry. Tenkte bare jeg skulle slenge det ut, så har jeg kanskje hjulpet deg, ellers får jeg sikkert en forklaring så jeg forstår problemet. ;)

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan virke bra detta. Hvis du lurer seriøst på turbo 16v, drev en kamerat av meg å bygde det for ett par år siden, og han fant masse om firmaer som solgte smidd innmat osv. Bare å lete nok på nettet! Du finner alt du trenger for å bygge en solid 400hk+ turbo 16v motor hvis du bare leter ;)

 

Demper på strammeren er vel ikke noe du trenger? "Bare" å bytte ut med no gjengestang og mutter opplegg så du får fast stramming det!?

 

Men er det selve pumpa som er problemet på Volvo motoren? Usikker på åssen det ser ut under der, men du kan jo alltids korte inn røret med silen til pumpa hvis det er der problemet ligger? Mulig jeg har misforstått alt og fornærma deg med å tro du ikke hadde tenkt på det alt. I så fall, sorry. Tenkte bare jeg skulle slenge det ut, så har jeg kanskje hjulpet deg, ellers får jeg sikkert en forklaring så jeg forstår problemet. ;)

 

Jepp, var selve pumpa. Litt leit å forklare uten att du får sett det, men traversen min vart i veien for røret\silen på pumpa. Men klart har jeg hatt gode sveise kunnskaper selv, så skulle jeg nok klart å mekka til noe. Men får prøve igjen senere. Kjøpe meg et "vrak" å trikse litt.

 

Men satse på å få merc motorn til å funke nå med det første

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår