SunnyGTi2.0 Skrevet Mai 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2003 Heisann Jeg hadde tenkt å lage øyelokk til bilen for noen helger siden, men når jeg kom ned på biltema så hadde de jo ca 1000 forskjellige glassfiberting.. Det jeg lurer på er om det er best å bruke strie og smøre på polyester på den, og deretter filler, eller om jeg skal bruke polyester som allerede er blandet med glassfibertråder og skippe hele strien? Noen som har laget deler selv av glassfiber, og vet hva som er best? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Mai 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Hadde vært kos om du gadd poste de bildene ja.. Jeg hadde egentlig mest lyst til å snekre hele greia selv, av glassfiber, og ikke bare bøye til no plexi. Tror det ville blitt vanskelig å få rett form på det.. (er ikke akkurat rette linjer ..) En annen ting er at hvis jeg lager det av glassfiber, kan jeg slenge på noen festehull og. Dette går ikke med plexitingen fordi de nærmeste skruene er sikkert 5cm borte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Mai 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Vet du hvilke ting jeg trenger for å mekke noe av glassfiber? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Mai 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Går det greit å lakkere acryl? Må ut og se på bilen igjen i morgen.. Se om det kanskje hadde vært like greit å bruke akryl som du sier.. Høres ut som du snakker av erfaring da :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet Juni 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2003 Blir bra med noen bilder av det du har gjort. Har bestemt meg for å forlenge og lakkere panseret mitt i løpet av vinteren. Skal også få laget meg en funky grill. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Juni 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 Jeg hadde tenkt å lage øyelokk til bilen for noen helger siden, men når jeg kom ned på biltema så hadde de jo ca 1000 forskjellige glassfiberting.. Alternativet hvis du syns det er for mye knot å lage selv: 645kr i sverige. ;) Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Juni 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2003 Originally posted by LupoB0Y Alternativet hvis du syns det er for mye knot å lage selv: Jeg hadde liksom tenkt meg litt mer "bad-boy"-stil... Derfor jeg må lage selv.. Har ikke sett noe sånt til sunny :( Liker ikke helt de "øyelokkene" som er laget til den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 For å støpe i glassfiber trenger du: Glassfibermatte. Polyester uten annet i. Herder. Slippmiddel. Det blir altfor mye jobb å lage noe slikt småtteri i glassfiber. Du må jo lage en form først også, som du støper øyelokkene inni etterpå, siden glassfiberen alltid har en vrang og en rett side. Å bare smøre glassfiberen utenpå lykten, la det stivne og deretter skjære øyelokket ut fra den biten anbefales ikke. Da har du jo vrangsiden på biten utover og du må pøse på med sparkel og dritt for å få overflaten slett. Du vil i tillegg ende opp med et øyelokk som er altfor tykt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg