Gå til innhold

E30 M3 vs Sierra Cosworth 4x4

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvordan vil dere vurdere disse bilene oppimot hverandre?

 

Bilen må brukes til hverdags sommer som vinter. Egenskaper på bane tar jeg ikke hensyn til.

 

Hvordan er driftssikkerhet i forhold til hverandre? Har forstått det som om delene på M3 er dyre, og hvis det først går galt så blir det dyrt. Men hvor stor sannsynlighet er det for alvorlige feil, hvis bilen passes godt på?

 

Cosworth er et mer småplukk på, eller så er det noen gjengangerfeil som gåen toppakning og sliten turbo, ettersom jeg har forstått. Vil denne være billigere å eie enn M3?

 

Hvordan er kjøreegenskaper, komfort og motor? Vet at cossien er sterkere, men er det mye? Hvor mange HK er det egentlig i europeiske M3'er, med chip og eksos?

 

Bilen(e) skal ligge i mellom 120 000 og 130 000 i pris, skal eventuellt få folk med kunnskap om bilen til å se over den.

 

Vet godt at en 18 åring ikke bør ha sånne biler, men plis ikke kommenter det.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

M3 har vel en ca 195hk tror jeg... Mens 4x4 Cosworth ligger vel på 204/220hk... Da burde vel valget være enkelt, hvis du dømmer etter kjøreegenskaper på vinterstid...

 

Men hva vil du ha? Sotvifte eller real power? 2wd eller 4wd?

 

Og sett av en 20-25tusen til forsikring...

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Hvordan vil dere vurdere disse bilene oppimot hverandre?

 

Bilen må brukes til hverdags sommer som vinter. Egenskaper på bane tar jeg ikke hensyn til.

 

Hvordan er driftssikkerhet i forhold til hverandre? Har forstått det som om delene på M3 er dyre, og hvis det først går galt så blir det dyrt. Men hvor stor sannsynlighet er det for alvorlige feil, hvis bilen passes godt på?

 

Cosworth er et mer småplukk på, eller så er det noen gjengangerfeil som gåen toppakning og sliten turbo, ettersom jeg har forstått. Vil denne være billigere å eie enn M3?

 

Hvordan er kjøreegenskaper, komfort og motor? Vet at cossien er sterkere, men er det mye? Hvor mange HK er det egentlig i europeiske M3'er, med chip og eksos?

 

Bilen(e) skal ligge i mellom 120 000 og 130 000 i pris, skal eventuellt få folk med kunnskap om bilen til å se over den.

 

Vet godt at en 18 åring ikke bør ha sånne biler, men plis ikke kommenter det.

 

Med tanke på at du tydeligvis skal bruke bilen hele året vil jeg definitivt anbefale en Cosworth fremfor en M3, M3 er en klassiker, som skal stå trygt og tørt lagret om vintern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Med tanke på at du tydeligvis skal bruke bilen hele året vil jeg definitivt anbefale en Cosworth fremfor en M3, M3 er en klassiker, som skal stå trygt og tørt lagret om vintern.

 

Så enig... Er stor fare for at en BMW kan bli litt grøfteskadd om vinteren... Kjørte gamle dråget mitt(E28) såvidt på vinterføre og den var helt ubrukelig...

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Det dere skriver om vinterkjøring, Ascona og Fyrsten, er en av mine største betenkligheter mot å kjøpe M3. Har liksom ikke "samvittighet" til å få den full av veisalt, steinsprut osv.

 

Det er bra..

M3 er et villdyr, og må behandles med respekt.

M3 er absolutt ingen bil å ha som eneste bil, men kan være en morsom bil å ha som 2. bil, som et leketøy..

 

Kjøp deg gjerne en sierra til noen få tusenlapper, og en M3 i tillegg, og bruk Sierran som bruksbil, og M3en som morobil, og posørbil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt meg om en gang!

Hadde uten tvil blitt E30 M3. Denne bilen har nok mindre hk en enn cossie, men for all del.. Den sitter LITT bedre på veien også!

 

Men som det sies, ikke noe lurt å ha en sånn bil som eneste!

Det koster også en GOD del i forsikring, men sånn er det vell med cossien også!

 

Men mitt valg ville blitt M3, og en "rimelig" hverdagsbil!

 

just my 0,2$

BMW POWER - GO FAST!

www.bmwpower.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Hadde jeg bare hatt råd:( Blir mer i forsikring, mer i årsavgift, og flere tusen i innkjøp. Pengebeholdningen min er helt i grenseland når det gjelder å få råd til en grei M3, har ikke råd til enda en bil.

 

Jeg tror nok du kan regne med at bilholdet totalt sett blir rimeligere av å ha en ekstra bil i tillegg til en evnt M3..

Blant annet pga at forsikring på den bilen blir svinaktig dyr hvis du kjører litt, mye bedre å ha en forsikring med få km. på den, og en annen bil du kan bruke så mye du orker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på du i det hele tatt får forsikret disse bilene da? Før du drømmer deg bort ville jeg sjekket det opp 100% og fått det skriftlig. Skal vel kanskje stå foreldre ?

 

Jeg hadde gått for M3`n. En av de virkelige nydelige klassikerne fra BMW. :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosworth heter er ikke som andre hester sies det og jeg tror nok den vil gå bedre enn en M3 + at cossien er en turbobil og er derfor mye lettere å trimme og 4x4 er jo fint å ha om vinteren, men begge disse bilene er jo svinedyre å forsikkre og er jo ikke no særlig bruksbiler. Hørt no om at girgassa på cossier ikke er så stabile. En kar her hvor jeg bor har cossi og kassa hans røyk ihvertfall.

 

Jeg har vurdert begge bilene selv, men tror ikke det blir noen av dem pga forsikkrig og driftskostnader. Men om du absolutt skal ha en av de så kjøp Cossi fordi M3er under 150 er somregel ikke helt støkne. Mitt råd er at du ser på en Nissan 200sx S13. Den er mye råere i utseende og du får styling i bøtter å spann til den, den er lett å trimme, billigere forsikkring og billigere deler. Kjenner en kar som har den han har 317HK i den. Og FYFAAAAAAEN den gikk!!! sjekk ut http://www.200sx-ogn.org tror du vil få mye mer glede ut av den bilen:D

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

Cosworth heter er ikke som andre hester sies det og jeg tror nok den vil gå bedre enn en M3 + at cossien er en turbobil og er derfor mye lettere å trimme og 4x4 er jo fint å ha om vinteren, men begge disse bilene er jo svinedyre å forsikkre og er jo ikke no særlig bruksbiler. Hørt no om at girgassa på cossier ikke er så stabile. En kar her hvor jeg bor har cossi og kassa hans røyk ihvertfall.

 

Jeg har vurdert begge bilene selv, men tror ikke det blir noen av dem pga forsikkrig og driftskostnader. Men om du absolutt skal ha en av de så kjøp Cossi fordi M3er under 150 er somregel ikke helt støkne. Mitt råd er at du ser på en Nissan 200sx S13. Den er mye råere i utseende og du får styling i bøtter å spann til den, den er lett å trimme, billigere forsikkring og billigere deler. Kjenner en kar som har den han har 317HK i den. Og FYFAAAAAAEN den gikk!!! sjekk ut http://www.200sx-ogn.org tror du vil få mye mer glede ut av den bilen:D

 

Først.. grunnen til at man sier at Cossiehester ikke er som andre hester er at dissa Cosworthene som dem skryter på seg 400hk og sånt i går dårlig.. og funker elendig på bane.

 

Og å påstå at en S13 er tøffere enn en E30 M3 ? Du vet hva vi snakker om for en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår