Sofus Skrevet September 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Når d gjelder strereoen i bilen, så blir d ikke d om jeg tenkte på først.. Nå blir d som følger : Spiller: Alpine IVA-W200Ri DVD-CD for mere info se: http://www.alpine-europe.com/content/english/a2467.det.IVA-W200Ri_DVD-CD-MP3-WMA--Receiver---Mobile-Media-Station.htm Front høytaler : Alpine Type-R SPR-17LS 6 1/2" for mere info se : http://www.alpine-europe.com/content/english/a469.det.SPR-17LS_6-1-2%22-165cm-DIN-COMPONENT-2-WAY-SPEAKER.htm Sub: Alpine Type-R SWR-1042D 10" for mere info se: http://www.alpine-europe.com/content/english/a684.det.SWR-1022D---SWR-1042D_10%22-25cm-Subwoofer-2Ohm%2B2Ohm---4Ohm%2B4Ohm.htm Forsterker : Apline PDX-4.150 for mere info se: http://www.alpine-europe.com/content/english/a2471.det.PDX-4150_4-3-2-Channel-Power-Density-Digital-Amplifier.htm Prosessor : Alpine PXA-H701 for mere info se: http://www.alpine-europe.com/content/english/a704.det.PXA-H701_Multimedia-Manager.htm Kondensator: Macrom MCAP-1D Kabler : Macrom Network for mer info se: http://www.macrom.it/EN/network.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet September 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 JOJO Bra bilder sofus:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet September 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Skal ikke vi bare slutte å disktuere dette om Type-R Som jeg har sagt før , så er ikke dette en Honda NSX-R, men en Aqura NSX-R Honda NSX-R levertes bare som høyre rattet og for Japan. Men d gjelder ikke for Aqura. D finnes mange Type-R versoner... Selvfølgelig. Har da fått med meg "forklaringen". Men det er fortsatt ikke rett å prøve å selge den som en Type R. Det er ikke en Type R og da skal man heller ikke annonsere den som det. Det er no min mening. Ikke alle som har like god peiling på disse bilene og da skaper slike ting bare ennå mer forvirring. Har stått en NSX til salgs i Bergen i noen år. Det var en "94 modell Senna Edition". Det er ingenting som heter Senna Edition. Det var heller ikke en 94 modell, men en 91 modell. Like ille er det og kanskje ennå verre er det å selge denne som en "Type R" synes jeg. Hva en ekte Type R 93->95 koster aner jeg ikke. Det blir jo med høyreratt importert fra Japan det da. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet September 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Har montert spilleren. Var i går kveld å Bygde sub kassa , strekte kablene, monterte kondensatoren og fikk begynt å dempe dørene me Innotec. I dag skal jeg dempe ferdig,og montere frontsystemet. Vist d blir mere tid igjen skal jeg montere forsterkeren og prosessoren. Kommer med bilder i løpet av helgen.. Håper på lyd i løpet av helga.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silverNSX Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Hei Du tar feil. Acura skrives med C ikke Q. Det var ingen R versjoner av NSX før i 1993. Har aldri hørt om noen R-versjoner av NSX for det amerikanske markedet (Acura). Og jeg har hørt temmelig mye. De har hatt en Zanardi, og det er også det hele. Dette var ingen R versjon, men en coupe med stivere fjærer og litt mere stash. I Japan er det litt av hvert av forskjellige versjoner. Men det finnes to typer R versjoner. Den fra 1993 og den siste med 2002 faceliften. (Den de testet på Topgear). De har Type S og litt av hvert men altså ingen andre Type R enn de nevnt over. Hvis du gir meg VIN nummeret ditt så skal jeg fortelle deg nøyaktig hva du har. Så vidt jeg kan se så har du en Acura NSX fra 1991. Satt på andre klistremerker og feilmerket også i vognkortet. Det gjør den ikke til en Type R. Og da mener jeg at det blir helt feil å prøve å selge den som en Type R. Vi kan slutte å diskutere når du har dine facts straight. Mvh Martin Skal ikke vi bare slutte å disktuere dette om Type-R Som jeg har sagt før , så er ikke dette en Honda NSX-R, men en Aqura NSX-R Honda NSX-R levertes bare som høyre rattet og for Japan. Men d gjelder ikke for Aqura. D finnes mange Type-R versoner... Siter Martin Bergvill 91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos 08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_evensen Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Halloen :) Blir vel bra me litt stereo... har du bilen til neste år skal jeg kjøpe den, om den da enda er til salgs? går bra ellers`? Siter Toyota Arctic Truck "35 00(Vinter)(Til Salgs) Audi S3 03 (Bruksbil) Honda Civic Turbo 97 (Extrem) Sponsor: http://WWW.MCARDESIGN.NO http://WWW.AT-PERFORMANCE.NO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silverNSX Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Hei Savner stereo i min bil. Det er ikke allverden av kvalitet på den Bose'en som står i og i min så har sub/senter tatt kveld. Dette over ser ut som det kan bli veldig bra. Har planer for min, men har ikke kommet så langt. Gått sykt mye penger i slicks til banesykkelen i år. Men jeg har da begynnt å samle litt greier. Har allerede en "Zeetool" subkasse liggende samt dørpanels. Planen er en double din spiller fra Kenwood eller andre med tiden, men først bytte alt av høytalere. I dørene skal det bli Lotus by Seas Reference series samt en eller annen 10" sub som passer i kassa. Kanskje en Phase Evolution. Så bytte midtkonsoll så jeg får inn en Kenwood double din eller annen double din med reverse tilt på så vinkelen blir litt bedre enn hva den ellers vil bli hvis den står helt "flush" i konsollen. Hva har du av planer for midtkonsoll? Modde den orginale eller modde en nyinnkjøpt for å få inn den Alpine'en? Har en Phoenix Gold forsterker som får holde så lenge som jeg skal ha i bagasjerom. Har man en NSX så er det alltid noe å bruke penger på. Må bli noe større bremseskiver i løpet av vinteren også samt ditt og datt og mere ditt :-) Mvh Siter Martin Bergvill 91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos 08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.H Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Fortsatt disse planene om stereo altsa? Når skal du begynne å tenke på utseendet, eller i det hele tatt noe annet enn stereo'n? Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Kan du please ta bilde av senterkonsollen med nye CD-spillern? Lurer på hvordan du har gjort det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silverNSX Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Fortsatt disse planene om stereo altsa?Når skal du begynne å tenke på utseendet, eller i det hele tatt noe annet enn stereo'n? Hei Vel utseende synes jeg ser bra ut. Wings West side og front. Montert HID i nærlys/langlys og tåkekurvelys. LED parklys. Det er det som er gjort "utendørs" det siste året :) Har vel ikke noen store planer for noe mere egentlig. Blir byttet "lys" bak til noe JDM mørkt noe når jeg bare får penger til det. Edit: Oj Kanskje det ikke var meg du tenkte på :-) Mvh Siter Martin Bergvill 91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos 08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Men hvorfor bygge mer stereo når bilen er lagt ut for salg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silverNSX Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Kan du please ta bilde av senterkonsollen med nye CD-spillern? Lurer på hvordan du har gjort det... Er interessert i og se dette selv. Etter mange diskusjoner på Prime så er jeg redd at vinkelen på en 6.5"/7" blir vanskelig i praktisk bruk. Men de som kan tiltes litt gjør saken noe bedre. Mvh Siter Martin Bergvill 91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos 08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Halloen :) Blir vel bra me litt stereo... har du bilen til neste år skal jeg kjøpe den, om den da enda er til salgs? går bra ellers`? Det hadde vært saker det! Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Montering av frontsystemet Alpine 6 1/2 " TYPE-R Kabel strekking.. For at man skal få ordentlig lyd i høytalerene, må d kobles opp me godt me kabel. Til høytalerene i dørene brukte jeg Macrom sin MSO-3.5 høytaler kabel. kabel strekking ut i dør: Demping av dørsider.. For at lyden skal komme fra der man vill den skal komme, og ikke over alt der den ikke skal komme fra. Så må døren dempes med dempe matrial. Mitt valg denne gangen ble INNOTEC (Anti vibration system) Slik ser døren ut etter demping: Utbygging av høytaler pga dybde. Siden Alpine Type-R 6.5" høytalerene er ganske dyp, måtte jeg bygge ut for at vinduet skulle kunne gå helt ned. Trinn 1. Saget ut en baffel i 16 mm MDF, denne ble etter på malt sort slik at den ikke skal trekke fukt, så ble den montert i døren ved hjelp av fire skruer og mye sikaflex (til tetting og lim). Trinn 2. Så ble den avasands ringen som føler med i høytaler settet montert utenpå MDF ringen. Trinn 3. Till slutt tettet jeg med ekstra sikaflex og så lakerte jeg alt sort. Så loddet jeg høytaler kabelen til terminalen på høytaleren, og skrudde den fast . til slutt monterte jeg på dør trekket igjen. Hær er d ferdige resultatet ( "uten gitter" ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofus Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Forsterkeren er så liten i fysisk størrelse at den fikk heders plassen i hanske rommet.. Måtte bare noen små modifiseringer til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg