Gå til innhold

Prosjektet Extrem make over "NSX-R"


Sofus

Anbefalte innlegg

Når d gjelder strereoen i bilen,

så blir d ikke d om jeg tenkte på først..

 

 

Nå blir d som følger :

 

 

Spiller: Alpine IVA-W200Ri DVD-CD

iva-w200ri_front.jpg

 

for mere info se:

http://www.alpine-europe.com/content/english/a2467.det.IVA-W200Ri_DVD-CD-MP3-WMA--Receiver---Mobile-Media-Station.htm

 

Front høytaler : Alpine Type-R SPR-17LS 6 1/2"

spr-17ls.jpg

 

for mere info se :

http://www.alpine-europe.com/content/english/a469.det.SPR-17LS_6-1-2%22-165cm-DIN-COMPONENT-2-WAY-SPEAKER.htm

 

 

Sub: Alpine Type-R SWR-1042D 10"

swr-1042d_rear.jpg

 

for mere info se:

http://www.alpine-europe.com/content/english/a684.det.SWR-1022D---SWR-1042D_10%22-25cm-Subwoofer-2Ohm%2B2Ohm---4Ohm%2B4Ohm.htm

 

 

Forsterker : Apline PDX-4.150

pdx-4_150.jpg

 

for mere info se:

http://www.alpine-europe.com/content/english/a2471.det.PDX-4150_4-3-2-Channel-Power-Density-Digital-Amplifier.htm

 

 

Prosessor : Alpine PXA-H701

pxa-h701.jpg

for mere info se:

http://www.alpine-europe.com/content/english/a704.det.PXA-H701_Multimedia-Manager.htm

 

 

 

Kondensator: Macrom MCAP-1D

20060727141827_condensatoreMCAP1D.jpg

 

Kabler : Macrom Network

 

for mer info se:

http://www.macrom.it/EN/network.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal ikke vi bare slutte å disktuere dette om Type-R

 

Som jeg har sagt før , så er ikke dette en Honda NSX-R,

men en Aqura NSX-R

 

Honda NSX-R levertes bare som høyre rattet og for Japan.

 

Men d gjelder ikke for Aqura.

 

D finnes mange Type-R versoner...

 

 

 

 

 

 

Selvfølgelig. Har da fått med meg "forklaringen". Men det er fortsatt ikke rett å prøve å selge den som en Type R. Det er ikke en Type R og da skal man heller ikke annonsere den som det. Det er no min mening.

 

 

 

 

 

Ikke alle som har like god peiling på disse bilene og da skaper slike ting bare ennå mer forvirring.

 

Har stått en NSX til salgs i Bergen i noen år. Det var en "94 modell Senna Edition". Det er ingenting som heter Senna Edition. Det var heller ikke en 94 modell, men en 91 modell.

 

Like ille er det og kanskje ennå verre er det å selge denne som en "Type R" synes jeg.

 

Hva en ekte Type R 93->95 koster aner jeg ikke. Det blir jo med høyreratt importert fra Japan det da.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert spilleren.

 

Var i går kveld å Bygde sub kassa , strekte kablene, monterte kondensatoren og fikk begynt å dempe dørene me Innotec.

 

I dag skal jeg dempe ferdig,og montere frontsystemet.

 

Vist d blir mere tid igjen skal jeg montere forsterkeren og prosessoren.

 

 

Kommer med bilder i løpet av helgen..

 

Håper på lyd i løpet av helga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Du tar feil.

 

Acura skrives med C ikke Q.

 

Det var ingen R versjoner av NSX før i 1993. Har aldri hørt om noen R-versjoner av NSX for det amerikanske markedet (Acura). Og jeg har hørt temmelig mye. De har hatt en Zanardi, og det er også det hele. Dette var ingen R versjon, men en coupe med stivere fjærer og litt mere stash.

 

I Japan er det litt av hvert av forskjellige versjoner. Men det finnes to typer R versjoner. Den fra 1993 og den siste med 2002 faceliften. (Den de testet på Topgear).

 

De har Type S og litt av hvert men altså ingen andre Type R enn de nevnt over.

 

Hvis du gir meg VIN nummeret ditt så skal jeg fortelle deg nøyaktig hva du har.

 

Så vidt jeg kan se så har du en Acura NSX fra 1991. Satt på andre klistremerker og feilmerket også i vognkortet. Det gjør den ikke til en Type R. Og da mener jeg at det blir helt feil å prøve å selge den som en Type R.

 

Vi kan slutte å diskutere når du har dine facts straight.

 

Mvh

 

Martin

 

Skal ikke vi bare slutte å disktuere dette om Type-R

 

Som jeg har sagt før , så er ikke dette en Honda NSX-R,

men en Aqura NSX-R

 

Honda NSX-R levertes bare som høyre rattet og for Japan.

 

Men d gjelder ikke for Aqura.

 

D finnes mange Type-R versoner...

Martin Bergvill

91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos

08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Savner stereo i min bil. Det er ikke allverden av kvalitet på den Bose'en som står i og i min så har sub/senter tatt kveld.

 

Dette over ser ut som det kan bli veldig bra.

 

Har planer for min, men har ikke kommet så langt. Gått sykt mye penger i slicks til banesykkelen i år.

 

Men jeg har da begynnt å samle litt greier. Har allerede en "Zeetool" subkasse liggende samt dørpanels.

 

Planen er en double din spiller fra Kenwood eller andre med tiden, men først bytte alt av høytalere.

 

I dørene skal det bli Lotus by Seas Reference series samt en eller annen 10" sub som passer i kassa. Kanskje en Phase Evolution.

 

Så bytte midtkonsoll så jeg får inn en Kenwood double din eller annen double din med reverse tilt på så vinkelen blir litt bedre enn hva den ellers vil bli hvis den står helt "flush" i konsollen.

 

Hva har du av planer for midtkonsoll? Modde den orginale eller modde en nyinnkjøpt for å få inn den Alpine'en?

 

Har en Phoenix Gold forsterker som får holde så lenge som jeg skal ha i bagasjerom.

 

Har man en NSX så er det alltid noe å bruke penger på. Må bli noe større bremseskiver i løpet av vinteren også samt ditt og datt og mere ditt :-)

 

Mvh

Martin Bergvill

91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos

08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt disse planene om stereo altsa?

Når skal du begynne å tenke på utseendet, eller i det hele tatt noe annet enn stereo'n?

 

Hei

 

Vel utseende synes jeg ser bra ut.

 

Wings West side og front.

 

Montert HID i nærlys/langlys og tåkekurvelys. LED parklys. Det er det som er gjort "utendørs" det siste året :)

 

Har vel ikke noen store planer for noe mere egentlig. Blir byttet "lys" bak til noe JDM mørkt noe når jeg bare får penger til det.

 

Edit: Oj Kanskje det ikke var meg du tenkte på :-)

 

Mvh

Martin Bergvill

91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos

08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du please ta bilde av senterkonsollen med nye CD-spillern? Lurer på hvordan du har gjort det...

 

Er interessert i og se dette selv.

 

Etter mange diskusjoner på Prime så er jeg redd at vinkelen på en 6.5"/7" blir vanskelig i praktisk bruk. Men de som kan tiltes litt gjør saken noe bedre.

 

Mvh

Martin Bergvill

91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos

08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montering av frontsystemet Alpine 6 1/2 " TYPE-R

 

 

Kabel strekking..

 

For at man skal få ordentlig lyd i høytalerene, må d kobles opp me godt me kabel.

 

Til høytalerene i dørene brukte jeg Macrom sin MSO-3.5 høytaler kabel.

 

kabel strekking ut i dør:

StereomonteringiNSX005.jpg

StereomonteringiNSX007.jpg

StereomonteringiNSX008.jpg

 

 

Demping av dørsider..

 

For at lyden skal komme fra der man vill den skal komme, og ikke over alt der den ikke skal komme fra. Så må døren dempes med dempe matrial.

Mitt valg denne gangen ble INNOTEC (Anti vibration system)

05-3371.jpg

 

Slik ser døren ut etter demping:

StereomonteringiNSX003.jpg

 

Utbygging av høytaler pga dybde.

Siden Alpine Type-R 6.5" høytalerene er ganske dyp, måtte jeg bygge ut for at vinduet skulle kunne gå helt ned.

Trinn 1.

Saget ut en baffel i 16 mm MDF, denne ble etter på malt sort slik at den ikke skal trekke fukt, så ble den montert i døren ved hjelp av fire skruer og mye sikaflex (til tetting og lim).

Trinn 2.

Så ble den avasands ringen som føler med i høytaler settet montert utenpå MDF ringen.

Trinn 3.

Till slutt tettet jeg med ekstra sikaflex og så lakerte jeg alt sort.

>009.jpg

 

 

Så loddet jeg høytaler kabelen til terminalen på høytaleren,

og skrudde den fast .

til slutt monterte jeg på dør trekket igjen.

 

Hær er d ferdige resultatet ( "uten gitter" )

StereomonteringiNSX011.jpg

 

StereomonteringiNSX010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår