Gå til innhold

pr0xZen

Bruker
  • Innholdsteller

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om pr0xZen

  • Bursdag 04/04/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    620 SI
  • Biltype (eks Audi)
    Rover
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    F20Z1
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

pr0xZen's Achievements

  1. Selger unna endel Calibra-deler - pris og beskrivelse følger under. NB: Endel av delene passer meget mulig til andre Opel-modeller. Er tildels åpen for bud, men prisene er høvelig rimelig satt. Beste er om delene kan hentes i Trondheim, men det meste kan sendes. Kjøper betaler frakt - ingen postoppkrav. Nås her på forumet, epost: can (att) gorrhysa. com, eller tlf: 91172331. Ps. Noen av delene er litt støvete etter lagring, vil selvsagt sveipe over dem før salg :) Oversikt, de fleste delene, forutenom motorfestene. [imgx]http://img.photobucket.com/albums/v506/pr0xzen/calibra_sale/hattehylle_original.jpg[/img] Irmcher vinge (?) Noe riper, trenger lakk + litt sparkel. 450kr Eonon E0770 DVB-T Mottaker med antenne, USB/SD inngang og fjernkontroll (ny i eske) Beregnet for Eonon-spillere, men kan kobles til hvilken som helst skjerm med 3x phono (lyd+bilde) 500kr Motorfester Calibra Turbo 500kr Camshaft Sensor (Crankshaft sensor?) - Passer til C25XE/X25XE (Calibra, Vectra), samt Saab 900 B258I 400kr Sentrallås styreenhet (x2) (mulig en er gåen (husker ikke), så begge selges som 1) Passer: OPEL ASTRA-F OPEL CALIBRA-A OPEL CORSA-B OPEL OMEGA-A OPEL SENATOR-B OPEL TIGRA OPEL VECTRA-A 300kr Orignale Nav-deksler til Opel-felg (x4) GM90468692/GM90468693 200kr Pæreholdere baklykt (x8 ()) 9stk, en har litt rust på polene. 150kr samlet Pakning Oljepumpe C20NE 50kr Pakning Bunnpanne C20NE 150kr Registerreim C20NE 250kr Originalt Nav-deksel til opel-felg Enkelt deksel, noen riper. Delenumer: GM90372641 30kr Styringsenhet Airbag (Fra bil med 2xAirbag) Ikke utløst airbag. 500kr Airbag Ratt 1000kr Deksel frontfanger Trenger stell, hakk i hjørnet. 30kr (2x sentrallåsmotor Bakluke + mekanisme og plastdeksel) Mulig en av motorene er gåen. 350kr Bensintank-luke (Magma rød) 200kr El speil passasjerside (Neptun Turkis) Ripe på ytterkant, sprukket glass. 150kr Frontlykt føreside Mangler lysjustering, pæreholder blink. Hel, strøken reflektor. 400kr Justeringsmotor kan følge med, 500kr. Klokke midtkonsoll 60kr Hattehylle original 250kr (SOLGT!) Hattehylle med 1x10" Freeair Pioneer (TS-W255F), 2x8" 3veis coaxial TS-E2099 Hylla er i 16mm kryssfiner, stag+bolder for å holde den på plass. dekslene på 8" kan tas av. 10": 250wrms, 650wmax. 8": 50wrms, 200wmax. 1000kr, henting. Blinklys sideskjerm (orange standard), ny i eske. 100kr Navmutter foran (30mm) 20kr Lykteklips (x10) 50kr Org. pakning foran, panser (mellom panser og frontfanger) 150kr Nakkestøtte, antrasittgrå 100kr Dråpelakk/rep.lakk Magma rød 40kr El. justeringsmotor frontlykt 150kr Kjørecomputer 8v (C20NE) med brytere. Brytene er fra Carlton, men har klippet med en bit av org. ledningene (fargekodede) fra bilen, så man slipper knote med koblingsdiagram. Ramme kan medfølge - har noe tull med klipsene, må antagelig limes på. 400kr Gearspake-ramme med rødt skinn 150kr Deksel askebeger 50kr Solskjermer f/p-side, begge med speil og lys. 300kr Lykteglass m/ pakning f.side 150kr STRØKEN reflektor, frontlykt f.side 250kr
  2. Som topic, ønskes kjøpt - Frontfanger til Mitsubishi Carisma 2001-mod (2000-2004). Helst mørkeblå. PM / mob: 91172331
  3. Takker - har sendt inn søknaden nå, så skulle det mot formodning gå andre veien, burde ingen tid gå tapt :) Har trålet igjennom endel på vegvesen.no - men er ikke alltid like enkelt å finne det man leter etter.
  4. Fullt mulig å søke politimesteren i det politidistriktet hvor beslaget ble gjennomført, om redusert sperrefrist - men må ha tungtveiende søknadsgrunnlag for å ha sjangs til å komme igjennom med søknaden. Ettersom behandlingstid gjerne er minimum 1 mnd, så spørs det om det har noe for seg lengre - men med så lite igjen av tiden som du antyder, er kansje sannsynligheten større for at du får det innvilget. Du, om ikke annet - også søke om dispansasjon til å ta teorieksamen - så kan du prøve å få oppkjøring så snart som overhodet mulig etter sperrefristen går ut. Uten dispansasjon for dette, tror jeg du må vente til sperrefristen går ut, før du i det hele tatt får ta teorieksamen. Husk søknad om førerkort da, må sendes pr. brevpost og tar et par uker. Får ikke ta teorien før denne er behandlet.
  5. Av (anseelig) irrelevant grunnlag, har jeg hatt sperrefrist en lengre periode, og sperrefristen utgår om ca 3 uker. Jeg er inneforstått med at jeg må søke om å få erverve førerkort slik som første gangen (pr. brevpost ettersom det ikke er førstegangssøknad), før jeg kan ta teorieksamen. Vil ha prosessen tilbakelagt snarest mulig - behandlingstiden er vel minst 2 uker, så lurer derfor på følgende: Om jeg sender inn søknaden allerede nå - vil den bli avvist? Eller, vil jeg kunne få godkjent å ta teorieksamen f.o.m. datoen sperrefristen går ut...?
  6. Ëttersom å forstå, det er litt hast, så går min første tanke i retning å banke på ei hylse. Men det går fort noen hylser, er ikke bare å få ut bolten av hylsa etterpå. (der ser du basicly ideen) Kan jo alltids bore, sveise mutter/bolt på låseboltene etc. Eller - du kan gå innom en dekkforhandler om du kjenner noen, å høre om du kan låne event. kjøpe et av settene deres (alle dekkforhandlere har noen sett med slike løsninger som du post'et her øverst).
  7. Vel oversett, eventuelt overhalt C20LET? (Calibra Turbo) C20XE med turbokit sparker bra, det og. Andre muligheter er C25XE, X25XE (trenger endel deler fra samme motor hentet fra RWD, om motoren kommer fra FWD bil) - og X30XE (Omega MV6) / X32XE. V6'erne, med lettet svinghul og R28/R30 kasse, drar fint :)
  8. Girolja kan ha koagulert - bør sjekkes. Om det er tilfelle, må du "grave ut" gamle olja og rense. Kan med fordel skifte utløserlager samtidig, kan også finne på å tørke.
  9. Har du spiller, forsterker eller lignende, som trekker strøm mens bilen står? Høres ut som batteriet har gått "tomt". De fleste av "nyere" batterier tåler ikke dyputladning. Resultatet er at du kan lade dem til dommedag, men de "holder ikke på strømmen". Husk at det hjelper ikke å bare måle spenningen å batteriet, må være belastning på det, før at du faktisk ser hvordan det ligger an. Om det er vedlikeholdsfritt batteri, må du nok kjøpe nytt. Men følg opp det som er nevnt over, å måle ladespenningen (mål over batteriet når bilen går).
  10. Går sporene i hjulboltene utover som på bildet her, eller innover? Er de like, eller forskjellig bredde/dybde? Og sist men definitivt ikke minst - har du mye spillerom rundt boltene, mot felgen?
  11. Sjekk sikringene i første omgang. Du kan med fordel kontrollere alle sammen mens du holder på - så hard vinter som det har vært så langt, er det greit at alt funker.
  12. Det jeg mener er (dog lite sannsynlig, men er jo mulig) - sjekket at det er samme dekkmerke, dimensjon, rulleretning etc - på begge sider foran, og bak? Skal vel godt gjøres at noen skulle forvekslet dekkene dine med noen andres - men selv profesjonelle kan jo være uoppmerksom og få på et eller flere dekk i feil rulleretning. Skjedd meg flere ganger. Vinterdekk er mer "rullemotstand" i, så vil være mer markant i såfall.
  13. Hm, har du sjekket at dekkene på hver aksel, faktisk er lik på begge sidene??
  14. Han sier jo her at de har stått på dekkhotell - derav vil jeg sterkt gå ut ifra at han ikke har lagt om selv (og rotering av dekkene er nevnt i begge ender).
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår