Jump to content

kayheggz

Bruker
  • Posts

    28
  • Joined

  • Last visited

About kayheggz

  • Birthday 12/23/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Jakt, Fiske, Festligheter
  • Modell (eks S4)
    Granada
  • Årsmodell (eks 1995)
    1982
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Stereo
  • Motor (eks 1.6)
    2.Lat
  • Yrke eller sivil status
    Industrimekaniker
  • Fylke
    Møre og romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Nesset

kayheggz's Achievements

Menig

Menig (1/13)

10

Reputation

  1. Er akkurat det, c3 tåler heller lite i forhold til en c4 :) tenkte det var lettere og bare kjøpe en ny, feridg preppa C4 kasse. Men alltid kjekt med en utfordring, så får kjøpe et forsterkningskit på pony-parts eller noe sånt å gå igang ;)
  2. Hei. Ønsker og kjøpe preppa C4 automatkasse til min Ford 289. Gjerne så nærme Romsdal som mulig, men alt er av interesse. Om du har, ta kontakt med meg på Tlf eller E-post. På forhånd takk. Med vennlig hilsen Kay Heggset Tlf : 93057044 E-post: kay_hegg@hotmail.com
  3. Aha. Nei det vil jeg ikke ha i Granadaen min gitt. Eier jo skamvett.
  4. DS3 har jeg aldri hørtom. Er det en betegnelse på en utgave av disse typene?
  5. Hei. Jeg vet at dette kommer litt utenfor forumkategorien Mustang, men jeg er på utkikk etter ny girkasse. Bilen den skal i er en Ford Granada med 289 windsor hvor det for øyeblikket står en C4 kasse. Selv vet jeg ingenting om disse girkassene, men i og med at disse står i mustang så tenkte jwg at jeg skulle forhøre meg her Denne girkassen gir fra seg ulyd under pådrag og skal derfor byttes. Jeg har en C3 girkasse på hånden og lurer på om denne vil gjøre seg eller om jeg bør gå for C4? Motoren er litt oppskremt og er benket til ca 260 hk. Ser frem til gode svar :) -Kay
  6. Fant ut hva som var skyld i problemet. :D På "førersiden" av forgasseren, helt nede ved festeplata, stikker det opp en "rørtapp". denne tappen suger vakuum (tror den er ment for vakuumstyring av automatkasse?) og var blendet med en liten gummihette. denne gummihetta var morknet og delvis av. når jeg fikk blenda hullet skikkelig ga fuskingen seg med en gang :D
  7. Fant selv ut hva som var skyld i problemet. :D På "førersiden" av forgasseren, helt nede ved festeplata, stikker det opp en tapp. denne tappen suger vakuum og var blendet med en liten gummihette. denne gummihetta var morknet og delvis av. når jeg fikk blenda hullet skikkelig ga fuskingen seg med en gang :D
  8. Også her kan jeg kjenne meg igjen.. har samme problemet selv bare at det er mellom 20-30 og 50-60. Tror bilene våre stammer fra samme montør på Ford fabrikken. ;)
  9. Ja, har sett på den tråden, men der var hovedproblemet eksosventilene. Har, etter og ha lest den tråden, stilt ventilene en ekstra gang kun for og sjekke at jeg gjorde det rett i utgangspunktet. Men problemet vedvarer.. Så jeg vet ikke hva som kan forårsaker det.. :/
  10. Har en 2.3 liters cologne V6 forgassermotor som fusker fælt når den er kald. Når den kjøres føles det som at den "drukner"/får for altfor fet blanding, men dette er jeg ikke sikker på. Når den er kald vil den heller ikke gå på tomgang etter at choken er "avskrudd". fuskingen avtar etter hvert som motoren oppnår normal driftstemperatur. (Over 60 grader) Det er en elektrisk oppvarmet bimetallfjær som styrer chokespjeldene. Det er også vakuumstyrt forvarming på bilen, d.v.s. at et vakumstyrt spjeld i innsuget åpnes ved høyt vakuum (når motor er kald) og sender varmluft fra manifoldene og inn i til forgasser, og som gradvis lukker seg etterhvert som den blir varmere. Det jeg lurer på er da om enten choke'n eller forvarmingen kan forårsake fusking om de har feil/mangler? Eller om det er noen andre mulige årsaker som kan forårsake dritten og eventuelt hvordan jeg kan utbedre/reparere disse? Mvh. - Kay
  11. Jeg har tatt feil. Nå har bilen begynt og fuske igjen like voldsomt som før. Har tydeligvis ikke gjort noe forskjell og byttet durasparken og pcv ventilen.. Skal bytte coil, fordelerlokk og rotor og se om dette gjør noen forskjell. selv om det ikke er så gammelt..
  12. tusen takk for utmerket svar :) Det begynner jo desverre og bli smått med disse kassene rundt omkring. Men får vel bare lete ;)
  13. Hvilken gearkasse er det som står i? Prøver og finne 5-trinnskasse til min granada (samme motor), men jeg sliter med og få konkrete svar på hvilke gearkasser som passer..
  14. Ja, jeg tror at "durasparken" hadde litt av skylden. Har satt inn koblingene til vakuumslangene med fett, det ble gjort med en gang fuskingen kom, dette førte forøvrig ikke til mindre fusking, men litt lavere turtall faktisk. Kan stille choken litt strammere ja, regner med at fjæra har blitt litt slakk iløpet av de 30 årene. Så også igår at slangen som går fra toppdekselet og inn ved forgasseren var litt morken. Vet du hvilken vilken funksjon denne slangen har?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy