Jump to content
Bilforumet.no

mbigset

Bruker
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

About mbigset

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 09/28/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Amerikansk fotball, Bil, trening
  • Modell (eks S4)
    Vectra GTS
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Skole, I et forhold
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Fylke
    Møre og romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Ulsteinvik
  1. Info: MAZDA Combi-coupe: 323 F VI BJ Motor: 1,6 98hk, Bensin Motorkode: ZM Årsmodell: 2003 Hjuldrift: Framhjulsdrift Det startet først i det små, når jeg trykte helt inn gassen så virket det som bilen ‘’druknet’’, men hentet seg kjappt inn og ga på. Motorlamper har lyst lenge (ja jeg vet, du er dum som kjører når denne lyser. Men denne er så mye bulket at den er ikke mye verdt. Orker ikke påkoste denne alt for mye) Men, nå skjer dette hele tiden, egentlig konstant. Kan ikke kjøre noen plass uten at bilen ‘’drukner’’ når jeg gasser. Og da blinker motorlampen. Tidligere har den av&til spyttet ut eksosen når den står på tomgang, og motoren begynner og riste, rister mye! Men dette skjer ikke alt for ofte.. men nå når den står på tomgang prøver den av&til å drukne, men så henter den seg inn igjen. - Bilen kveles/druker når jeg trykker inn gasspedalen, samtidig begynner hele girspaken da og riste, MYE. Og den går opp i turtal, men lager ikke lyd som tilsier 4000 omdreininger. Selv om der er på det. Min konklusjon: Jeg kan ikke så mye om bil, men føler dette skyldes bensin/oksygen tilførsel. Jeg fant ut at slangen der oksygenen blir tatt opp ifra (til motoren), var hull i, og skiftet denne. Trodde dette skulle fikse hele sullamitten, det gjorde ingen forskjell. Noen tanker, anyone?
  2. Jesper, jeg kjører jo såklart ikke rundt med den. det er bare det som skjer viss jeg fortsetter. der er ingen kjøling. så skulle høre etter noen tips. men men.
  3. det lekker fra lokket til beholderen, ut mellom listene, vansklig å se, men det pipler bare ut pga trykket. ingen plass det er noe hull, så det er ikke noe hull som er problemet. har også brukt vann nå i de siste, ikke bare g13, den ble fort tom. har ikke noe med vesken å gjøre...
  4. Hei! grunnen til det når 120grader er jo sikkert fordi kjølevesken ikke har noe kontakt med motoren... det lekker i fra alle mulige plassen fordi trykket er så stort når det blir så varmt.. alt rister og bobler inn i tanken. jeg tenker det må være føleren elns som er gåen? men skrudde opp, og føleren såg helt fin ut.. men igjen så vet jeg ikke hvordan dette fungerer, og hvor mye væske som skal inn i motoren, og hvordan det skjer.
  5. Jeg kan kjøre bilen i 5min, så begynner det å ryke av panseret og kjølevesken er tom. 1L forsvinner i løpet av 20sek (når motoren er glovarm) når motoren er kald. lekker ikke det noe. noen tips på hva som er feil? PS: kjørte fort over en uventet fartsdump og fartsdumpen tok heftig opp i bilen, der startet problemet. 5min etterpå begynnte de å ryke. så såg jeg at kjølevesken var tom, fyllte på med G13. kjørte videre når bilen hadde kjølt seg ned. men 5 min etterpå skjedde det samme, og tanken var igjenn tom. utforsket dette litt nærmere med vann og det renner ut 1L på ca 20sek når motoren har "peaka" 120grader. men som sagt, når motoren er kald, lekker det ikke noe...
  6. Heisann, jeg skal skifte monteringsramme i min opel ventra C-CC GTS (sports modell) 2004mod. å lurer på om det er noen som har noe erfaring med dette? evt. en guide? Takk.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.