Gå til innhold

ivandrago

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ivandrago

  • Bursdag 03/31/1979

Contact Methods

  • Bosted
    oslo

ivandrago's Achievements

  1. Da prøver jeg det! Fikk av bærearmen etter å ha kappet foringen litt, står igjen en cm av bolten. Får nok ikke den ut uten å ødelegge mutteren på innsiden. Rust suger. :p
  2. Supert. Og selv om jeg skjærer bort en del av traversen/brua eller hva den delen er, så vil ikke dette være kritisk for styrken og gi problemer med eksempelvis EU-kontroller? Er det meningen å dytte inn denne unbrako-bolten fra baksiden, der hvor mutteren er i dag? For å kunne holde bolten fast med unbrako-nøkkel og slippe å lage stort nok hull til å få inn en fastnøkkel?
  3. Takk for tipset, det hørtes jo veldig enkelt ut, men jeg har ikke sveiseapparat, og heller ikke kan jeg sveise. Men kanskje dette er en god anledning for å lære noe nytt... :)
  4. Takk for raskt svar, Grev1! Hvis jeg klarer å kutte bolten og drille ut de rustne restene av den fra den fastsveisede mutteren i traversen: Hva slags bolt med mutter snakker du om, er det noen på denne siden? http://www.unbrako.in/unbrako_standard.htm Må jeg ha noe spesialutstyr for å sette inn dette, eller klarer det seg med vinkelsliper for å lage firkantene du snakker om?
  5. 95-modell Golf III 2,0: Skulle bytte foringer og ville ha ut bærearm HF, men så brakk den sure gamle bolten i fremre foring. "Min" del av bolten er ca 5cm, så det sitter vel en liten tapp på 1,5cm igjen der inne. Får ikke av bærearmen, og kan ikke kjøre til verksted. Kan jeg klare å kutte bolten med bajonettsag? Og så drille ut restene av bolten? Uten å ødelegge broen eller hva den delen bærearmen sitter i kalles? Bilen står nå til spott og spe på gårdsplassen, så all hjelp er kjærkommen!
  6. Bilen min(2,0 -95) hadde dårlig effekt, ujevn tomgang og gikk ikke over 5000 omin. Byttet masse småtull, verkstedet ga opp og mente det var lagrene til rotoren/fordeleren, og at hele rotoropplegget måtte byttes. Dette kommer visst på mange tusen. Googlet litt og fant en luring som mente at disse feilene var fordi fordeleren var feilposisjonert i forhold til sensoren. Jeg løsnet hele "fordelerstangen" og dreide den 5-10mm med klokken, så funket alt 100%. Men man må slette feilkoden først, ellers står motoren fortsatt i nødmodus.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår