Gå til innhold

roadman84

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om roadman84

  • Bursdag 12/22/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

roadman84's Achievements

  1. Hva kan være problemet når startmotor opprinnelig er i orden og får strøm, men alikevell ikke fungerer? Starter er altså Ìkke defekt, da jeg har forsøkt to ulike startere som begge er i orden. Det kommer ikke så mye som et lite klikk fra noen av dem når jeg vrir om nøkkelen. Veldig frustrererende ;( Takker for forslag :)
  2. ABSen var litt det jeg tenkte selv også faktisk, for det høres og føles veldig slik ut. Så da er det nok mest sansynlig dette som er problemet siden du sier at det er en svakhet på disse bilene. Så da var det bare å finne denne abs-kontrolleren da :confused: Hva gjør jeg så når jeg finner den? :P Det er en kjenning som er veldig interessert i å kjøpe bilen..så jeg bare lurer på om noen vet sånn ca hva bilen kan være verdt å selge for? Den er Eu-godkjent frem til 2015 nå. Som ny innvendig. Pen utvendig med minimalt av rust. Ny automatkasse i 2009. kmstand: 194300.. Mer eller mindre strøken rett og slett, bortsett fra dette med Absproblemet som jeg skal gå inn for å løse. Årsavgift betalt. Nye sommerdekk. Noen forslag til hva jeg burde sette som salgspris? Er nok ikke sikkert at jeg selger uansett, for jeg liker bilen godt selv..men greit å ha det klart hvis jeg ombestemmer meg :)
  3. Chrysler`n er oppe å går igjen :) Bytta bare en tennpluggkabel, og etter det gikk bilen mye finere :) Men jeg lurer på en sak.. hvèr gang jeg bremser, oppstår det en rar lyd.. nesten som en slik lyd man hører fra spylerveskemotor, bare mye høyere..og lyden kommer alltid når bilen nèsten har stoppet, eller når den har stoppet hèlt. Hva kan dette være? Et bilde eller to kan jeg vell få til å legge inn etterhvert, men er midt oppe i en flytteprosess, så må få unna dette først :)
  4. Hei igjen og takk for flere tilbakemeldinger :) Jeg har vært mye inn og ut av sykehuset de siste to månedene, så jeg har verken fått sjekket inn her på forumet eller vært i noen særlig stand til å se nærmere på Chrysler`n. Men nå er jeg klar for å se videre på prosjektet, og skal se over tennplugger og kabler i dag, å håpe at jeg kanskje finner en feil eller to som kan løse problemet :) Om ikke er det vell bare å fortsette å søke seg frem med de forslagene jeg har fått.. Ha en fin dag folks! :) Så skal jeg forsøke å bli flinkere til å oppdatere :)
  5. :happyhappy: Ohoiii, her var det kommet mange gode råd og forslag!! Tusen takk begge to, setter pris på det! :) Jeg skal teste ut alt dere skriver og håper at noe kan resultere i at problemet blir løst :) Skal oppdatere fremgangen. Bilen går som sagt på 3 sylindere. Er det vanskelig å fikse dette? Har aldri vært borti dette før så.. lurer på om det bare er èn del som må byttes, eller om det kan være flere ting som gjør at den fjerde ikke fungerer....? I såfall hva heter de deler jeg må sjekke ut? Vet dere kanskje også hvor jeg kan få kjøpt en rimelig håndbrekkvaier til samme bilen? Da den fungerer bare på ene siden.
  6. Har nylig overtatt en 1995 Chrysler Neon LE (automat) etter at den har st�tt parkert i 2 �r. Var p� Eu-kontroll med den i dag, hvor den kom overraskende godt ut av det. St�rste feilen ble at den kun g�r p� 3 sylindere. Bilen kj�rte helt fint til og fra eu-kontrollen. Men n�r jeg senere bare skulle ut � pr�vekj�re den en liten tur, ble det problemer. P� flat bakke gikk bilen str�kent, men s� fort jeg startet turen opp en oppoverbakke, startet den � ruse seg kraftig og turtelleren hoppet infernalsk helt til bilen bare stoppet. Den startet igjen uten problemer, men fortsatte bare � ruse seg opp s� fort jeg fikk start. Pr�vde � sette giret i `drive`, men da stoppet den bare med en gang. Slik ble det gjentatt flere ganger inntil den ble mer normal igjen og jeg kom meg ned bakken igjen. P� den flate strekningen tilbake skjedde dette 2 ganger til. Hva kan v�re problemet her? Og kan det ha noe med saken � gj�re at den kun kj�rer p� 3 sylindere? At bakken rett og slett ble for mye for motoren � klare? N�r bilen st�r i ro, virker alt greit..men merker at turtelleren kan hoppe litt etter at bilen har st�tt en stund, og n�r bilen blir varm. H�per noen kan komme med forslag om ting jeg kan sjekke ut :)
  7. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt en fabrikkny baklukelås med tilhørende nøkkel til 96 mod Golf 1.6 GL, 3 dørs?? Eventuelt noen som har en vellfungerende lås m/nøkkel å gi bort / selge til en BILLIG penge? :)
  8. Den er god :) Fortsett å kom med forslag, i tilfelle ingenting av dette fungerer.
  9. Tusen takk begge to for tips, skal absolutt noteres og undersøkes!:) Men vil dere med dette tippe at det ìkke er nødvendig å bytte fordeler? Synes å forstå at dette problemet er en svakhet på disse bilene? Erfarer at mange gjerne problemsøker hele bilen uten å finne noe galt, og at problemet forblir uløst. Veldig synd, for da blir jo bilen alltid litt for god til å gi opp på også, siden den til tross for alt fungerer og tar deg dit du skal.
  10. Har en 96 Golf 1.6 GL, 3 dørs. Meget pen og god bil som jeg håper blir en følgesvenn i lang tid, MEN, den har en tendens til å gå meg på nervene løs. Føler jeg har prøvd alt, noe som kanskje kan være en enkel ting å si for en som ikke har noe særlig greie på bil generelt.. så derfor tenkte jeg å forhøre meg litt her inne, for å utelukke netopp dette at jeg hàr prøvd alt. Så håper noen kan hjelpe:) Problemet er at den har en tendens til å lugge under kjøring, uansett gir og fart, men spesielt under tomgangskjøring. Den er bl.a mester i å stoppe i kryss, eller like før jeg skal parkere noen steder. Heldigvis så starter den alltid opp igjen når den stopper, så dette er ikke et problem. Jeg kommer meg dit jeg skal. I den siste tiden har jeg byttet starter, brenselfilter, tennplugger, luftfilter, rotor og fordelerlokk, men bilen har ikke fått noen bedre effekt av den grunn. Jeg blir snart gal av å ikke finne ut av hvor problemet ligger. Det stilles spørsmål rundt selve fordeleren og vakuumpumpa.. kan det være noen av disse? Turtelleren hadde tidligere en tendens til å hoppe mye opp og ned på tomgang, men etter noen justeringer så har dette blitt bedre, og ting går mer som normalt. Det må da være begrenset hva det kan være som forårsaker lugging og stopping? Blir snål jeg:confused: Jeg kjørte nylig tur/retur til Oslo med denne bilen ute nòe som helst problem - den gikk som en drøm. Men så snart jeg kom til Trondheim igjen, til tettere trafikk, mange kryss, rundkjøringer osv osv, fikk den det igjen, å startet å lugge å bli ekkel.. Skulle nesten tro at bilen bare var allergisk for Trondheim:wonder: Håper noen kan komme med noen kloke ord, slik at jeg slipper å blakke meg på deler som kanskje ikke vil gjøre situasjonen annerledes i det hele tatt. Takk på forhånd!:) Jeg lurer også på om noen vet av en plass hvor jeg kan få kjøpt baklukelås med tilhørende nøkkel?
  11. Kan noen hjelpe? Bilde 1 - Er dette MASITALY SAGITTA felger? Nypris på disse? Hvor kan man få kjøp de på nettet? Bilde 2 - Hvilke felger er dette? Nypris på disse? Hvor kan de kjøpes på nettet? Passer Golf, men passer de flere merker siden det er flerhulls? Er ingen felgekspert med andre ord :wonder: Bilde 3 og 4 - Hvilket merke passer disse felgene til, noen som vet? [ATTACH]22468[/ATTACH] [ATTACH]22467[/ATTACH] [ATTACH]22466[/ATTACH] [ATTACH]22469[/ATTACH]
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår