Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 06/23/2021 i alle områder

  1. Jeg fikk nesten umiddelbare resultater etter å ha renset det jeg klarte. Deretter drog jeg innom det verkstedet som byttet delen for å snakke med dem, og han hadde følgende å si: Min bil har gått på longlife-service. Hans erfaring etter 40 år som mekaniker, er at dieselbiler med longlife-service historikk (VAG spesielt) er noe skikkelig dritt. Det hoper seg opp masse sot og gørr i systemet, så når jeg kjøpte bilen, brukte rens og renseutstyr av ulikt slag (etter nevnte verksteds anbefaling), samt skifter olje hvert halvår, så løsnet mye dritt som fikk det gamle spjeldet til å henge seg opp. Det han også hadde å si, var at akkurat denne modellen hadde en svakhet i designet på ASV hvor den gikk lett tett grunnet måten regenereringen ble pumpet inn i inntakslufta på. Jeg har nå stoppet motoren flere ganger etter den lille rensen jeg hadde, og den stoppet normalt. Neste skritt blir å demontere hele ventilhuset for å rense det så godt som mulig, samt EGR-røret. Det viser seg at jeg må gjøre dette titt og ofte. Så da er det ihvertfall avklart at ASV fungerer normalt ennå. Takk for hjelpen!
    1 poeng
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår