Logo

Gå til innhold

5Lekasje kjølevæske

Bratlie93

Bratlie93 10.January.17 - 23:27

• Opp

Bratlie93 10.January.17 - 23:27

• Opp

Hei, har en passat 1999mod 1,9tdi.
    Det blir borte veldig mye kjølevæske, men ser ikke antydning til no lekasje i motorenrommet. Variere litt på hvor mye kjølevæske den bruker også. Noenganger bruker den 1liter iløpet av 14 dager og Noenganger 1liter iløpet av en mnd.

Som tidligere sakt så ser jeg ingen antydninger til at det har vært noe lekasje i motorrommet, er heller ikke vått inni bilen.

Når bilen sto inne i garasjen så la jeg merke til at det så ut som alt hadde rent ut på passasjer siden litt i bak kant av motoren.

Noen som har no ide på hvor i helvete det er lekasje? Begynner å bli lei av å fylle og har ikke største kunnskapen på bil så trenger litt råd

-Bratlie
    thor_no

thor_no 15.January.17 - 17:56

• Opp

thor_no 15.January.17 - 17:56

• Opp

Rett i bakkant av toppen går det en kjøleslange på tvers. I en bil vi hadde hadde denne morknet opp litt og begynte og lekke. Den er relativt tynn, ca 6-8 mm innvendig og kan være litt lei å plukke ut av alt " rælet" bakom der.
    Bratlie93

Bratlie93 21.January.17 - 12:28

• Opp

Bratlie93 21.January.17 - 12:28

• Opp

Hmm takk for tipset, skal sjekke det ut
    Bratlie93

Bratlie93 21.January.17 - 13:20

• Opp

Bratlie93 21.January.17 - 13:20

• Opp

Finner ikke den slangen du snakker om, men heiste opp bil i dag, da så jeg frostvæske dråper under brua ved girkassa. Ser det å er dråper lenger opp, men er ikke så lett å se oppi der. Når jeg ser fra oversiden ser jeg ikkenoe
    Bratlie93

Bratlie93 21.January.17 - 15:11

• Opp

Bratlie93 21.January.17 - 15:11

• Opp

Kjørte den nå opp til driftstemperatur. Og da ser jeg at det damper under eksos manifoil. Å så vit jeg vet så er det vel der under motorvarmer går inn? Om jeg ikke tuller helt da :P
    Så spm da er hva kan ha skjedd under der? Må jo evt av med eksos og turbo å alt på sia der for å komme til for å se noe i det hele tatt, så om det er noen som vet hva det kan være og en litt lettere løsning så blir jeg veldig glad :)
    Bratlie93

Bratlie93 21.January.17 - 20:57

• Opp

Bratlie93 21.January.17 - 20:57

• Opp

Kjørte den nå opp til driftstemperatur. Og da ser jeg at det damper under eksos manifoil. Å så vit jeg vet så er det vel der under motorvarmer går inn? Om jeg ikke tuller helt da :P
    Så spm da er hva kan ha skjedd under der? Må jo evt av med eksos og turbo å alt på sia der for å komme til for å se noe i det hele tatt, så om det er noen som vet hva det kan være og en litt lettere løsning så blir jeg veldig glad :)

Rettelse: jeg stoppet den og venta til den ble kald, men kjenner ikke noe våte plasser i det hele tatt :/

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt