Logo

Gå til innhold

11Noen som har noe stygt å si om KG Trimning?



volvo-r-sport

volvo-r-sport 28.July.07 - 17:24

  • #1
  • Opp

    volvo-r-sport 28.July.07 - 17:24

  • #1
  • Opp

    Hei!
    Produktene til sten parner har jo fått mye skryt for å holde lusen kvalitet.
    Men er det noen som har hørt noe om produkter fra KG? Det selges jo gjennom pedersens racing i norge.
    Tenkte da mest på ventilfjører, kamdrev, oljepumper, clutcher (sinter) osv.
    Driver på med ny motor for fulle mugger og er litt kjedelig å proppe den med masse deler som er dårlige...
    Aceofspades

    Aceofspades 28.July.07 - 19:30

  • #2
  • Opp

    Aceofspades 28.July.07 - 19:30

  • #2
  • Opp

    kjøpte kam fra KG engang som jeg aldri fikk bilen til å gå noe spes. bra med.. solgte den videre og satte i k-kam som er litt tammere og fikk en mye friskere bil.
    Han som kjøpte den fikk heller aldri noe dreis over sakene..
    kjørte med justerbart kamdrev og 2x45mm webere på gateporta 405 og grenrør,2,5" anlegg..
    beviser vel enten at jeg fucka opp og han som kjøpte den fucka opp eller at å klare å lage en vellykket kamprofil ikke alltid er like vellykka.. bilprodusenter bruker jo masse timer og peng på å framstille gode profiler og k-kammen er vel et ganske greit resultat med tanke på at Kg's 004 kam er en kopi av nettopp gode gamle K'en..
    Og parners produkter holder vel til moderat effekt men ikke når man virkelig begnner å tømme marginene.. den høyeste effekten jeg har hørt om med SPM råder er 750hk i audi 5'er.. så de tåler litt,hvis de er sjekket for skavanker først vel og merke :)
    RuZleBiFf

    RuZleBiFf 28.July.07 - 19:42

  • #3
  • Opp

    RuZleBiFf 28.July.07 - 19:42

  • #3
  • Opp

    Alt avhenger vel egentlig av penger!? :)
    volvo-r-sport

    volvo-r-sport 28.July.07 - 20:23

  • #4
  • Opp

    volvo-r-sport 28.July.07 - 20:23

  • #4
  • Opp

    Tenkte egentlig mest på det med kamdrev. SPM sine har jo fått et dårlig rykte om råttene materialer osv så de slites fort. Lurer på om KG sine er bedre.
    Samt at jeg så på tråden til fjelling at han hadde fått de dobble ventilfjørene til å knekke. Jeg har sånne fra før se...
    turbo242

    turbo242 28.July.07 - 22:30

  • #5
  • Opp

    turbo242 28.July.07 - 22:30

  • #5
  • Opp

    kjøp nuke kamdrev
    Slaesj

    Slaesj 29.July.07 - 16:36

  • #6
  • Opp

    Slaesj 29.July.07 - 16:36

  • #6
  • Opp

    Jeg kjøpte meg en såkalt "Forsterket turbo clutch" fra KG , å den fungerer fint som bare det!
    Han jeg pratet med sa den tålte 200hk+!
    Og til prisen av 1500kr så er jeg stor fornøyd med den og regner med at det blir ikke siste gang jeg bestiller noe fra dem :)
    volvo-r-sport

    volvo-r-sport 29.July.07 - 17:11

  • #7
  • Opp

    volvo-r-sport 29.July.07 - 17:11

  • #7
  • Opp

    Det er en sachs del... Tenkte mest på delene de produserer selv og ikke varer fra andre levrandører...
    Men takk for tipset, jeg har en sachs clutch derfra selv som jeg er kjempefornøyd med.
    SATYR

    SATYR 29.July.07 - 19:22

  • #8
  • Opp

    SATYR 29.July.07 - 19:22

  • #8
  • Opp

    Noen her som har prøvd steg 2 turbo-toppen de har? Er jo veldig billig da!
    Aceofspades

    Aceofspades 29.July.07 - 19:49

  • #9
  • Opp

    Aceofspades 29.July.07 - 19:49

  • #9
  • Opp

    Tenkte egentlig mest på det med kamdrev. SPM sine har jo fått et dårlig rykte om råttene materialer osv så de slites fort. Lurer på om KG sine er bedre.
    Samt at jeg så på tråden til fjelling at han hadde fått de dobble ventilfjørene til å knekke. Jeg har sånne fra før se...


    KG's kamdrev er bygget på org. drev.. hvertfall var de det før..
    Kg er vel bra på det de gjør de,har jo 40 års erfaring med Volvotrim..
    har handla endel med de og som jeg skrev før i tråden så lurer jeg på alle kammene de har er like vellykket.. men kan være min feil også sef. men som sagt så var jeg ikke den eneste som ikke fikk noe dreis på sakene.. kunne vært feilslipt den jeg fikk sef.
    Kjøpte ventiler og div. for å overhale toppen.. og når jeg skulle demontere den etter en tids bruk så fikk jeg ikke ut eksosventilene pga. grader på knastsporene.. måtte slipe av de før jeg fikk ventilen gjennom styringa.. dette var ventiler av kvalitet 2 pga. (aldri opplevd dette på org. volvoventiler) ganske org. motor og viser vel at det ikke lønner seg å kjøpe billige deler!
    DaButcher

    DaButcher 30.July.07 - 8:40

  • #10
  • Opp

    DaButcher 30.July.07 - 8:40

  • #10
  • Opp

    Jeg vet om en i Bergen som har hatt motor flere ganger hos KG.
    Var da snakk om effekter i klasse 400-600hk.

    Han var iallefall fornøyd!
    Ps. det var ikke noe "økonomitrim".
    Volvo-Racer

    Volvo-Racer 31.July.07 - 18:49

  • #11
  • Opp

    Volvo-Racer 31.July.07 - 18:49

  • #11
  • Opp

    Hvordan er det med lager da? står at det er disse fabrikatene: Vandervell, Glyco,AE,KS m. flere.

    Har noen av dere erfaringer med rammelager og veivlager fra KG?
    fjelling

    fjelling 01.August.07 - 12:51

  • #12
  • Opp

    fjelling 01.August.07 - 12:51

  • #12
  • Opp

    Grunnen til at fjærene mine røyk var antagelig at toppen de satt på hadde ligget ubrukt i noen år og at kammen hadde et løft på 14,2mm (volvo's K=12mm) så det blei nok litt for mye stress for dem tenker jeg.



    Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt