Gå til innhold

Hvordan er det å kjøpe diesel biler med høy kilometerstand? Veldig utrygt?

Ranger emnet


Bue

Anbefalte innlegg

Husker du noe slags forbruk på den bilen? Golf er jo en rimelig liten bil, så bruker vel ikke så mye. Men tror desverre den blir litt for liten til at jeg er interesert i golf. Bilen jeg har nå er jo faktisk lenger enn Golf 3 stasjonsvogn.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en Mercedes 250D 1989. Som har gått hele 318 000. Dette høres kanskje forferdelig mye ut. Det hadde det kanskje også vært for mange biler. Spesielt bensin. Men min har gått som taxi oppe i gudbransdalen. Og det sies at en gammel taxibil som har gått 300 000 er et bedre kjøp enn en personbil som har gått 200 000. Fordi taxiene står og går hele dagen (lite stopp og starting). I tilleg er mercedes evighetsmaskiner. Spesielt diesel modellene. Borte i egypt og områdene der kan du møte på diesel mercedeser fra sent 80' tall som har gått over en million og fremdeles er strøkne.

så hvis du vurderer en bil som har gått mer enn 250 000 burde du sterkt vurdere mercedesene fra 88-90. Og absolutt også forhør deg og bilen har vært taxi (stor fordel).

Mercedes w124 250d 89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har hatt 2 diesel biler og begge med høy km stand, første var en peugeot 406 96mod. den hadde gått 300.000 akkurat når jeg kjøpte den og kjørte ca 18.000 med den fram til jeg vraket den, eneste jeg gjorde var å bytte bremseskiver og klosser.

nå har jeg en mercedes 190D 2.5 88mod. 370.000km og motoren går som en klokke. eneste jeg vet som er gåent er noen foringer som jeg skal bytte nå den uka her. mulig jeg har hatt flaks 2 ganger, men tviler litt. gamle mercedes dieseler går jo evig også gamle nissan laurel dieselen skal tåle mye juling.

Mvh

Mercedes 190e 2.0 -91

Mercedes 190e 2.3-16v -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

jeg kjører ein gammal vw stasjonsvogn. 1990 mod 1,6 tdi som har gått over 424.000 nå. den sviver som ei klokke og bruker bare 7 dl olje pr 10.000 km. ikke bruker den vann heller. ikke en dråpe. den går på 0,4 på langkjøring og 0.45-0.5 på bykjøring. kjøp vag eller audi om du vil ha diesel. styr unna franske dieselbiler. tyskerne har best erfaring på dieselbiler. mercedes og vw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte mercedes (123)300tdt som har runder straks 619 000. Det er berre bilen detti her veitu;) det er berre å handle på, mercedes har gått av å bli innkjørt(alt over 500 000)

 

 

husk at mercer med låg km.stand er itte bra.. da er dem itte innkjørte engang! søk på bilær over 500 000km, så eru sikker:angelsmili:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nok kjøpt inn den ja.. Kjøpte en 2001 Volvo V40 1.9D (den jeg nevnte i første posten for et par år siden) som nå har 221.000 km på telleren. Vært veldig lite problemer med den. Veldig fornøyd med kjøpet! Gått et stykke, men er omtrent som ny å kjøre, må bare bytte noen foringer eller noe. Billig er den i hvertfall i bruk, og ser ikke ut til at kilometerstanden har så mye å si til nå. Regner med det blir MANGE flere kilometer på denne!

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Er vel kanskje ikke tross alt bare han som er ute etter en gammel dieselbil her på forumet?

 

Er vel også bedre at han svarer i denne tråden slik at en annen bruker slipper å lage en ny tråd om akkurat samme sak.

 

Skal ikke bare tenke på seg selv vet du :)

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår