Lethal Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Planer om å sette en turbo på golfer`n. Har eksos manifoil og turbo fra golf turbo diesel.. Jeg vet at det funker, og at det sannsyneligvis ikke holder så lenge.. Kommer til å lage det sånn at jeg setter gasseren forann turbon sånn at turbon "drar" bensinen inn i motoren... Men er det nødvendig med smidde stempler når jeg skal lade så lite som 0,3 - 0,5. Noen som har noen tanker om dette og om hvor lenge dette kommer til å holde med org topp-pakning.. Dette er bare prosjekt for morro skyld, og har ingen seriøse planer om at det skal holde så lenge.. bare ville høre hva slags tanker dere hadde om det og noen tips kanskje... Mvh -Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by Lethal Planer om å sette en turbo på golfer`n. Har eksos manifoil og turbo fra golf turbo diesel.. Jeg vet at det funker, og at det sannsyneligvis ikke holder så lenge.. Kommer til å lage det sånn at jeg setter gasseren forann turbon sånn at turbon "drar" bensinen inn i motoren... Men er det nødvendig med smidde stempler når jeg skal lade så lite som 0,3 - 0,5. Noen som har noen tanker om dette og om hvor lenge dette kommer til å holde med org topp-pakning.. Dette er bare prosjekt for morro skyld, og har ingen seriøse planer om at det skal holde så lenge.. bare ville høre hva slags tanker dere hadde om det og noen tips kanskje... Mvh -Lethal Er det innsprøyting på den dah????? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiNy Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 det står jo at han skal sette gassere FORAN turbo'n.... Siter 2001 BMW 525iAT x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by TiNy det står jo at han skal sette gassere FORAN turbo'n.... så ikke det men det hørtes brannfalig ut..:( Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Det fungerer, men er ikke opptimalt.... men litt skyv blir det nok.... hehe.... still tenninga litt tilbake og skru opp litt på blandinga på gassern.... det vil jo putre og gå en stund om du kjører på 0.3-0.4 normalt sett.... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 He he, bruker som regel å vare en stund når en gjør noe slik for moro skyld. En kompis har grønn kadett c 1200 med turbo fra citroen diesel og gasser fra volvo, av en el annen merkelig grunn har den gått nå i et halvt år! Blir jo ikke akkurat skremt av effekten men den går en god del bedre enn originalt og kul lyd som bonus... :D Siter www.grevling.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Mai 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by vag He he, bruker som regel å vare en stund når en gjør noe slik for moro skyld. En kompis har grønn kadett c 1200 med turbo fra citroen diesel og gasser fra volvo, av en el annen merkelig grunn har den gått nå i et halvt år! Blir jo ikke akkurat skremt av effekten men den går en god del bedre enn originalt og kul lyd som bonus... :D Samme som ga meg ideen.. Hadde en kamerat som hadde en orginal kadett c 1200s som de satte sånn turbo på å lada 0,8 bar:D Det holdt faktisk ei stund og gikk rimelig mye bedere.. men det var jo litt ekstremt da.... Men blir tøft bare å få turbo lyd synes jeg... :D :D Men er det noen her som vet om bunnpanna fra diesel motoren passer på min ?? det hadde vært kjekt for da hadde jeg sluppet å fikse tilbakeføring av olja.... Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silvergti Skrevet Mai 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2003 bunnpanna skal passe den.. en kamerat driv med 16v turbo, brukte hvertfall bunnpanne fra turbodiesel da.. men det er jo en 1.8 motor,bunnpanne fra 1.6t diesel.. tøfft prosjekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Mai 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Originally posted by Silver bunnpanna skal passe den.. en kamerat driv med 16v turbo, brukte hvertfall bunnpanne fra turbodiesel da.. men det er jo en 1.8 motor,bunnpanne fra 1.6t diesel.. tøfft prosjekt Flott :D da er det bare å hente bunn panne... Men har drivi å vurdert litt mer seriøst, og lurer på om jeg skal ta lavkomp stemplene fra diesel motoren... Mye tror dere jeg kan lade da ?? åssen går det med topp pakningen ? forslag til annen ?? Har blitt litt hekta på å få noe som går skikkelig og som er litt utradisjonelt men får se hva som skjer.. lyst til å få dette til å funke først ;) Takk for alle svar ! Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1GTI Skrevet Mai 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2003 Tror nok ikke det er lavkomp stempler i en diesel....... Siter Team dalatrekk rasing 99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic 90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v) 83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs x mange vw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juni 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2003 Originally posted by mk1GTI Tror nok ikke det er lavkomp stempler i en diesel....... Sikker ?? vet ikke jeg bare prata med noen folk som sa det var det... Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag Skrevet Juni 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2003 Diesel stemplene er flate på toppen, er laget for kompresjoner det dobbelte av bensin... Siter www.grevling.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juni 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2003 Originally posted by vag Diesel stemplene er flate på toppen, er laget for kompresjoner det dobbelte av bensin... Det vil da si at det er en fordel og bytte ? right ? eller er det noe annet humbug siden de er flate ?? Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2003 Originally posted by Lethal Det vil da si at det er en fordel og bytte ? right ? eller er det noe annet humbug siden de er flate ?? Diesel stemplene gir en kompresjon på minst 18:1. Helt greit å kjøre på hvis du bruker metanol eller noe sånt ;) Du bør nok sikte på rundt 8,0:1 eller noe sånt Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juni 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2003 Originally posted by Polo Classic Diesel stemplene gir en kompresjon på minst 18:1. Helt greit å kjøre på hvis du bruker metanol eller noe sånt ;) Du bør nok sikte på rundt 8,0:1 eller noe sånt OK ! såpass ja ! :D har ikke så mye peil på kompresjon tall og sånn, men da tar jeg å kjører med de orginale foreløpig.. Men hva skulle jeg gjort hvis jeg skulle fått 8,0:1 eller noe sånnt da?? Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.