Firebird-468 Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Hallo folkens, lurte på å putte Volvo motor i mantan (83 mod.) min. Tenkte at dette er den billigste løsningen for å få litt mere futt i bilen, er det noen her som har testa dette? Og åssn blir det med godkjenning? håper det ikke er alt for mye modifisering for å få dette til. Siter Fastlane crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 det er ikke den billigste løsningen hverken med tanke på effekt, godkjenning eller modifisering! Eneste er kansje billigst i innkjøp.. men ska du ha en brukbar volvo motor så rekn med 10-20 000! Skaff deg c20xe eller c20let.. like greit.. men for all del, volvo motor er greit det.. :) og du får plass til den ja.. går akkurat i kadett c så må vel gå bra i manta.. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Eneste er kansje billigst i innkjøp.. men ska du ha en brukbar volvo motor så rekn med 10-20 000! 10-20 000 var vel litt drøyt. Tar du en titt på http://www.blocket.se så ligger de fleste alle under denne prisen :P Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 ja, men så ska han hente motor, sette den neddi, ha gir, mellomaksel, radiatorer, intercooler, diffsperre, motorfester, motorgummier kansje, kansje større bensinpumpe eller to.. begynner man med alt man trenger så går det for 10-20000! men for selve motoren kan man få en grei motor med nesten 200hk for 5-8000 liksom.. men er jævlig mange andre ting som spiller inn, tro meg ;) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 ja, men så ska han hente motor, sette den neddi, ha gir, mellomaksel, radiatorer, intercooler, diffsperre, motorfester, motorgummier kansje, kansje større bensinpumpe eller to.. begynner man med alt man trenger så går det for 10-20000! men for selve motoren kan man få en grei motor med nesten 200hk for 5-8000 liksom.. men er jævlig mange andre ting som spiller inn, tro meg ;) Jess med alt det andre så er jeg enig prisen ;) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firebird-468 Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Jeg har tenkt litt på c20xe og c20let men problemet med let er vel å få det godkjent. med disse blir det vel en del triksing også for å få de på plass. Jeg vet jeg banner i kirka nå men har også vurdert en Cosworth maskin, men da denne og let har litt for mye gamp liker ikke Gm norge detta. Er pink bremsesett eneste mulighet for å få godkjent motor over 150hk? Siter Fastlane crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 da hadde jeg heller gått for cossie maskin ja. pink bremser selges vel ikke nytt lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacveg Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 ta å putt nedi en c30se motor! da har du 204sugehester! så bytter du ut med omega 3000bremser og understell! da har du en spesiell bil da:) Siter - 2006 Audi A4 1.8turbo quattro x 1991 Audi S4 2.2turbo 20v x 1990 Opel vectra a 2000 16v x 1982 yamaha qt x 2005 derbi senda drd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilebaH Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Har hørt at man kan kaste nedi en c20xe også kanskje bare få litt bedre understell og bremser, så kan du få det godkjent, siden det er "bare" 150 hk i den. Også kan du jo turbo konvertere den seinere, vet det kan være dyrere, men skal man ha det godkjent, så skal man ha det godkjent... Hehe.. Siter `87 Manta B GT Ønsker senke sett eller bare fjører, har du annet stæsj til Mantan, si i fra ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firebird-468 Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Har hørt at man kan kaste nedi en c20xe også kanskje bare få litt bedre understell og bremser, så kan du få det godkjent, siden det er "bare" 150 hk i den. Også kan du jo turbo konvertere den seinere, vet det kan være dyrere, men skal man ha det godkjent, så skal man ha det godkjent... Hehe.. Tror nok at dette er veien å gå, det er vel bare å putte på 2,2 bremser, de holder jo opp til 150 hk. Jeg gidder ikke å bygge om og ikke få det godkjent. Dette er et lang tids prosjekt, så jeg får se hva som skjer. Siter Fastlane crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacveg Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 c20xe passer også rett ned! ikke no problem! er ikke no større forskjell på motoren enn at det er turbo! størrelsen er den samme! sånn ca ihvertfall:P Siter - 2006 Audi A4 1.8turbo quattro x 1991 Audi S4 2.2turbo 20v x 1990 Opel vectra a 2000 16v x 1982 yamaha qt x 2005 derbi senda drd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 c20xe passer også rett ned! ikke no problem! er ikke no større forskjell på motoren enn at det er turbo! størrelsen er den samme! sånn ca ihvertfall:P c20let mener du vel.. den som har turbo :) Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacveg Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 hehe ja var det jeg mente! eneste forskjellen er at c20let er turbo motor, og xe er sugemotor!og litt forskjellig med stempler ol.:P Siter - 2006 Audi A4 1.8turbo quattro x 1991 Audi S4 2.2turbo 20v x 1990 Opel vectra a 2000 16v x 1982 yamaha qt x 2005 derbi senda drd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slash Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Jeg har tenkt litt på c20xe og c20let men problemet med let er vel å få det godkjent. med disse blir det vel en del triksing også for å få de på plass. Jeg vet jeg banner i kirka nå men har også vurdert en Cosworth maskin, men da denne og let har litt for mye gamp liker ikke Gm norge detta. Er pink bremsesett eneste mulighet for å få godkjent motor over 150hk? Tror at du skal få godkjent Manta B opp til 180hk med større bremser enn 2.2i fremme og originale tromler bak. Men du må selvsagt ha papirer på dette. Ellers får du garantert godkjent ting med Pink bremser og Tüv.. Men det går ann å prøve og få en god dialog med biltilsynet ang ombygging, hva di krever av dokumentasjon osv angående ombyggingen. Ta også kontakt med Opel Norge ang hva du vil gjøre med bilen og om di har papirer liggende på det du vil gjøre.. Biltilsynet vil ha litt papirer og støtte seg på ser du.. Jeg håper å få godkjent min Manta B med 2.0 16v Turbo med følgende bremser: Omega 3000 skivebremser fremme Ford Scorpio 2,9l skivebremser bak Disse bremsa har samme dimensjon som Pink 420hk kitet.. Siter Håkon Andrè Flægstad Manta B 2.0 16v Turbo Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling http://www.mantapitstop.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemesis_83 Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Har dere sjekka ut denna siden? http://www.blitzpower.no/pro-kadc.shtml Har også en annonse under salg, hvis noen er interessert:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.