Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Firebird-468

Volvo b21/23t i manta

Rate this topic

Recommended Posts

Hallo folkens, lurte på å putte Volvo motor i mantan (83 mod.) min. Tenkte at dette er den billigste løsningen for å få litt mere futt i bilen, er det noen her som har testa dette? Og åssn blir det med godkjenning? håper det ikke er alt for mye modifisering for å få dette til.

Share this post


Link to post
Share on other sites

det er ikke den billigste løsningen hverken med tanke på effekt, godkjenning eller modifisering! Eneste er kansje billigst i innkjøp.. men ska du ha en brukbar volvo motor så rekn med 10-20 000!

 

Skaff deg c20xe eller c20let.. like greit..

men for all del, volvo motor er greit det.. :)

og du får plass til den ja.. går akkurat i kadett c så må vel gå bra i manta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, men så ska han hente motor, sette den neddi, ha gir, mellomaksel, radiatorer, intercooler, diffsperre, motorfester, motorgummier kansje, kansje større bensinpumpe eller to.. begynner man med alt man trenger så går det for 10-20000!

 

men for selve motoren kan man få en grei motor med nesten 200hk for 5-8000 liksom.. men er jævlig mange andre ting som spiller inn, tro meg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja, men så ska han hente motor, sette den neddi, ha gir, mellomaksel, radiatorer, intercooler, diffsperre, motorfester, motorgummier kansje, kansje større bensinpumpe eller to.. begynner man med alt man trenger så går det for 10-20000!

 

men for selve motoren kan man få en grei motor med nesten 200hk for 5-8000 liksom.. men er jævlig mange andre ting som spiller inn, tro meg ;)

 

Jess med alt det andre så er jeg enig prisen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har tenkt litt på c20xe og c20let men problemet med let er vel å få det godkjent. med disse blir det vel en del triksing også for å få de på plass. Jeg vet jeg banner i kirka nå men har også vurdert en Cosworth maskin, men da denne og let har litt for mye gamp liker ikke Gm norge detta. Er pink bremsesett eneste mulighet for å få godkjent motor over 150hk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har hørt at man kan kaste nedi en c20xe også kanskje bare få litt bedre understell og bremser, så kan du få det godkjent, siden det er "bare" 150 hk i den. Også kan du jo turbo konvertere den seinere, vet det kan være dyrere, men skal man ha det godkjent, så skal man ha det godkjent... Hehe..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Har hørt at man kan kaste nedi en c20xe også kanskje bare få litt bedre understell og bremser, så kan du få det godkjent, siden det er "bare" 150 hk i den. Også kan du jo turbo konvertere den seinere, vet det kan være dyrere, men skal man ha det godkjent, så skal man ha det godkjent... Hehe..

 

 

 

Tror nok at dette er veien å gå, det er vel bare å putte på 2,2 bremser, de holder jo opp til 150 hk. Jeg gidder ikke å bygge om og ikke få det godkjent. Dette er et lang tids prosjekt, så jeg får se hva som skjer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har tenkt litt på c20xe og c20let men problemet med let er vel å få det godkjent. med disse blir det vel en del triksing også for å få de på plass. Jeg vet jeg banner i kirka nå men har også vurdert en Cosworth maskin, men da denne og let har litt for mye gamp liker ikke Gm norge detta. Er pink bremsesett eneste mulighet for å få godkjent motor over 150hk?

 

Tror at du skal få godkjent Manta B opp til 180hk med større bremser enn 2.2i fremme og originale tromler bak. Men du må selvsagt ha papirer på dette.

 

Ellers får du garantert godkjent ting med Pink bremser og Tüv..

 

Men det går ann å prøve og få en god dialog med biltilsynet ang ombygging, hva di krever av dokumentasjon osv angående ombyggingen.

 

Ta også kontakt med Opel Norge ang hva du vil gjøre med bilen og om di har papirer liggende på det du vil gjøre..

 

Biltilsynet vil ha litt papirer og støtte seg på ser du..

 

Jeg håper å få godkjent min Manta B med 2.0 16v Turbo med følgende bremser:

 

Omega 3000 skivebremser fremme

Ford Scorpio 2,9l skivebremser bak

 

Disse bremsa har samme dimensjon som Pink 420hk kitet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.