OPEL 2RE Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 E d någen som har haynes bogå på vectra a så har lyst å scanna di sidene med justering av girspaken/girkassen å legga di ud her eller senna di på mail t mg? (rxman90@hotmail.com) drunk giren bler bare verre å verre drunk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Slarke i leddet eller sleten kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Ville det ikke vert enklere å ta en tur til Biltema å kjøpe denne boken, så slipper du å dra med deg daten når det skjer noe med bilen. Ja, jeg vet jeg skriver dette ofte, men f**n heller, Haynes-gutta gjør en såpass god jobb med å skrive disse bøkene, at fortjener de få kronene det koster pr. bok. Edit: Jeg har dessverre ikke boken foran meg, så jeg kan heller ikke komme med noen gode tips ang. girkassen ifra boken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Boka koster ca 300 kr. Det tjener du fort inn at i sparte verkstedtimer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimern68 Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Nå finner jeg ingen spesifik måte å justere girene på i haynes boka, bare hvordan dette skal demonteres og monteres. Men som Motronic nevner så bør du skaffe deg denne boken selv, du sparer mye penger på jobber som er enkle å fikse selv, og koster en formue på et verksted, de selger denne boken flere steder, blant annet: biltema, torshov, bilextra, mekonomen osv..., den koster alt fra 200 kr til 300 kr avhengig av hvor du kjøper den. Siter Member of Midnightclub You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 justerer vel på de stagene som går til leddet midt mellom? Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 du må løssne staget som kommer fra kassa. må ta ut en plastplugg som sitter på siden av huset hvor firinga stå. Inni der skal du stikke ett 4.5mm bor. Vri litt på overføringen så den går helt inn. Når borret sitter fast skrur du sammen stag fra kasse og stag fra stang. Viola... Ikke enkelt å forklare, men er sånn det gjøres.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 du må løssne staget som kommer fra kassa.må ta ut en plastplugg som sitter på siden av huset hvor firinga stå. Inni der skal du stikke ett 4.5mm bor. Vri litt på overføringen så den går helt inn. Når borret sitter fast skrur du sammen stag fra kasse og stag fra stang. Viola... Ikke enkelt å forklare, men er sånn det gjøres.. va dette eg ville ha ja =) men den plastpluggen ska den heilt ud den?? eg får an litt ud, men ikkje heilt å viss eg prøve å stikka borren i då så går an bare inn ijenn :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Plastpluggen skal helt ut ja. Sitter litt hardt Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Men hvis det sitter en fjær på den pluggen, så skal den dyttes inn istedet, da er "borret" innebygget. Hvis du skjønner... Bare å klemme inn pluggen å vri litt på giroverføringa til det låser seg, også må du låse girstanga inni bilen. Etter du har løsnet overføringa altså, ellers går det jo ikke. Så kan du trekke til igjen. Er det slark i overføringa? Ofte det blir slark i en slik bolt akkurat der overføringa går inn på kassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Men hvis det sitter en fjær på den pluggen, så skal den dyttes inn istedet, da er "borret" innebygget. Hvis du skjønner... Bare å klemme inn pluggen å vri litt på giroverføringa til det låser seg, også må du låse girstanga inni bilen. Etter du har løsnet overføringa altså, ellers går det jo ikke. Så kan du trekke til igjen. Er det slark i overføringa? Ofte det blir slark i en slik bolt akkurat der overføringa går inn på kassa. Okei. koss vett eg om d e innebygd borr då ellår om eg ska stappa inn borren?? men lurte også litt på koss eg løsne giroverføringå. å inni bilen min går d ikkje an å låsa spaken. d e bare ett sånn lite hakk å ei pil.... men då bler d sånn så dette!!??: 1. trykk pluggen inn ellår dra an ud. 2. lås girkasssen. 3. lås girspaken. 4. Stram den dingsen rett udfor torpedoen. 5. ferdig? Eg må bare spørr mange ganger for egentli har eg ikkje peil, å så får eg litt forskjellige svar :rolleyes: :wonder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 men då bler d sånn så dette!!??: 1. trykk pluggen inn ellår dra an ud. 2. lås girkasssen. 3. lås girspaken. 4. Stram den dingsen rett udfor torpedoen. 5. ferdig? ------------------------------------------------------ Ja. du har F16 kasse, da må du ut med den plastpluggen Det må være 2stk av dere, en må holde stanga på merket, mens den andre skrur fast overføringa.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.