Gå til innhold

Ødelagt bilbatteri?

Ranger emnet


Spanjis

Anbefalte innlegg

Etter 30 timer ble det jaggu meg fullt :) Første gang jeg prøvde å starte kom det et smell :s så var det ikke noe liv i det hele tatt, fryktet jeg hadde ødelagt hele det eletriske anlegget. Men prøvde på nytt etter 2-3min og da startet den fint :D WOHO!!! håper batteriet varer, ellers tar jeg turen til Biltema og klager.

 

Måtte forresten bære 2 batterier 1km(det er faktisk et stykke :p) sammen med en tung ryggsekk. Trodde det skulle gå greit, var helt ødelagt når jeg kom fram. Eneste positive var at en flott jente stoppet meg og spurte om jeg trengte hjelp, men dum og sta som jeg var sa jeg nei takk angry

Passat 1.8 Highline 98-modell

Sierra 2.0L / BAC 86-modell - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Personligt skulle det vert et ganske nytt, og dyrt batteri, før eg hadde giddet

og påkostet eget vann til batteriet. Ikkje noe mer en Imsdal vertfall! :yak:

 

 

 

Vel, nå vet ikke jeg om det var ironi eller ikke. Men, Imsdal og andre merker du får vann på flaske er SKITTENT, det står på flaska hva slags dritt det inneholder, men de har bare satt noen andre fine ord for det. Så, vann fra springen er det reneste du kan få tak i.:rolleyes:

 

Ord fra naturfaglæreren! :D

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet er strømledende, så battericellene er avhengige av å ha tilstrekkelig med væske for å fungere. Egentlig skal man fylle på med destillert vann, men siden vann leder strøm, er springvann tilstrekkelig. Dersom du vet at det er mye metaller/mineraler i ditt drikkevann, bør du kjøpe destillert vann.

De fleste vannverk tilsetter stoffer i vannet, klor etc.

 

Når du skal etterfylle vann, er det viktig at du ikke benytter metallredskap(trakt av metall). Dette kan ta med seg ladde partikler ned i battericellene og forstyrre reaksjonene der. Bruk noe av plast.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri kjørt med Biltema batteri.. Enkelt og greit.. Sikkert billig da :)

 

Kommer ann på formålet...

 

Skulle få en gammel polo til å gå noen ekstra km i høst...

Bilen er ikke værdt bensinen man putter på den engang - da dugger det...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet er strømledende

Egentlig skal man fylle på med destillert vann, men siden vann leder strøm, er springvann tilstrekkelig.

 

Helt rent vann er i grunn ikkje strømledende. Er all dritten som svirrer rundt i

det som gjør susen. Derav saltinnhold har veldigt stort utslag.

 

:)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå vet ikke jeg om det var ironi eller ikke. Men, Imsdal og andre merker du får -><- vann <--() flaske er SKITTENT, det står på flaska hva slags dritt det inneholder, men de har bare satt noen andre fine ord for det. Så, vann fra springen er det reneste du kan få tak i.:rolleyes:

 

Ord fra naturfaglæreren! :D

 

 

Hehe, var i grunn derfor eg skreiv at eg ikkje ville spandert noe annet en imsdal

på batteriet. Altså, noe "mer" enn imsdal. Men nå har det seg jo at Imsdal

koster en del penger, og så er det mange hundre år gammelt vann som plutseligt

har fått seg utgåelse dato. Springvann er vel det greieste. :)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var i grunn derfor eg skreiv at eg ikkje ville spandert noe annet en imsdal

på batteriet. Altså, noe "mer" enn imsdal. Men nå har det seg jo at Imsdal

koster en del penger, og så er det mange hundre år gammelt vann som plutseligt

har fått seg utgåelse dato. Springvann er vel det greieste. :)

 

 

Hehe,sant det vet, hehe.

 

Nok om rent vann, back to topic. :)

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet er strømledende, så battericellene er avhengige av å ha tilstrekkelig med væske for å fungere. Egentlig skal man fylle på med destillert vann, men siden vann leder strøm, er springvann tilstrekkelig. Dersom du vet at det er mye metaller/mineraler i ditt drikkevann, bør du kjøpe destillert vann.

De fleste vannverk tilsetter stoffer i vannet, klor etc.

 

Når du skal etterfylle vann, er det viktig at du ikke benytter metallredskap(trakt av metall). Dette kan ta med seg ladde partikler ned i battericellene og forstyrre reaksjonene der. Bruk noe av plast.

 

Destillert vann leder ikke strøm og det er derfor det brukes i batterier.

Hvor bra og hvor lenge det vil fungere med vann fra springen kommer an på vannkvaliteten der vannet fylles.

 

Personlig foretrekker jeg å spandere 30kr på en flaske destillert vann fremfor å måtte kjøpe nytt batteri etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare synd at biltema batteriene er de som har vunnet testen for beste batterier da

 

Det er jo ikke bilbatteriene til biltema som har vunnet testen for beste batteriene da, det er vanlige husholdnings alkaline batterier fra biltema som er kåret til de beste, som f.eks. AA batterier til fjærnkontroller og sånt. Når det gjelder bilbatterier så er det som nevnt tidligere lurest å bruke litt mer penger i et skikkelig batteri fra f.eks. varta om man skal ha bilen en stund, men om man bare skal ha et batteri til en jordebil eller en bil som ikke skal vare så lenge så holder jo biltema batteriene i massevis

Member of Midnightclub

 

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor snakker dere om batteri til 1 bil hver? Kjøp ett skikkelig batteri, alltid fyll det med destilert vann, uansett om du kjører en Bugatti eller en soon-to-be-skrot Volga, og ta ut batteriet når du bytter bil...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bilbatteriene til biltema som har vunnet testen for beste batteriene da, det er vanlige husholdnings alkaline batterier fra biltema som er kåret til de beste, som f.eks. AA batterier til fjærnkontroller og sånt.

 

Nei det er ikke det.. det er bil batteriene som vant den testen.. jeg har jobbet på biltema så jeg vet faktisk hva som er holdbart og ikke der.. det var noen år siden dem vant det, men dem har de samme batteriene enda.. så det så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Har nå kjørt litt med Biltema i Passaten, og det er snakk om bil med liten motor og lange gir (Samt bruken til samboen er ikke mye på høyere register).

 

Noen som har erfart at biltema batteriene blir "slappe"? Har erfart at bilen har blitt tom for strøm fler ganger i høst, og ser nå at Biltema ikke fører 45Ah batteriet 80-2452 lengre.

Kan dette ha vært noe produksjonsfeil eller lignende?

 

Ift bilen tror jeg neppe jeg vurderer annet enn et annet fra 'tema.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår