kloppen Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Hei Lurer på om denne registerreima trenger å byttes...? Har kanskje kjørt 100 000km på den... Og orker ikke å skifte den nå i kulda... skal kjøre 2500 km snart så trur dere den holder...? Ser den dårlig ut? Er det vanskelig å skifte den på en B200K motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Er vel ikke så forferdelig vanskelig, reima så vel ikke så ille ut..men er absolutt IKKE å anbefale å strekke på reg. reimskiftene! Hvertfall ikke med en K motor... Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balemann Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 skift den for å vær på den sikre siden... du klare ikkje å sjå på utseende på ei reg reim at den e dårli... Siter Kjør Hardt, Kjør Stillt, Kjør VOLVO Med Diesel:) Volvo V40 1,9 TDI 2002 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 100 000?? Da hadde jeg skiftet den glatt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kloppen Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Prøvde å ta av dekslet for reg. reima... men dette var vanskeligere enn det så ut til... er det mye som må av for å bytte remia på en b200k motor... (hva er spesielt med K - motor). Ganske kaldt å holde på ute nå og verkstedet tar over 3000 for jobben... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Skummelt med dårlig regreim på k-motor, motorhavari hvis den ryker.. Er jo ikke så ille å bytte reim.. av med reimer til dynamo og vannpumpe, av med deksel, ta av reimhjul på veiva, løsne strammehjul, ta av gammel reim.. så tar du å legger den nye reima rundt tannhjulet på veiva og setter på reimhjulet, sett veiva i ød, juster fordeleren slik at den peker på sporet inne i fordeleren, sett kammen etter sporet på topplokket.. hekt reima innpå og fest strammehjulet, dra rundt motoren en runde for hånd og sjekk at punktene stemmer (veiv, fordeler, kam).. sett på deksel og viftreim... voila..! sikkert glemt noe men det finner du sikkert ut av. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kloppen Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Sliter med å få av dekslet... løsnet alle skruene men den sitter fast bak vannpumpa... må jeg fjerne noe hjul på vannpumpa?' ...veiva i ød...?? hva betyr det...? Kan jeg ikke bare la alt stå som det er og sette på ny reim... uten å justere noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggaren Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 ød= øvre dødpunkt, det er når stempel 1 står helt på topp i komprsjonstakten. Du må nok av med reimhjulet for og få av dekselet. Siter -1994 Opel Corsa 1.4 Swing -2000 Yamaha TDR 125 x1987 Volvo 240 GL x1985 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Er vel bare B230K som garantert får ventilsalat om den ryker. Den har 631 topp som ikke har forbrenningskammrene i toppen men i stemplene. B200k Har 530 topp, å det er ikke flattopp. (har forbrennings kammer ) Om jeg ikke er helt på vidda her.. Men tar ikke så lang tid å skifte reg.reim så om du har reim og litt peiling så går det nok bra ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.