Gå til innhold

IDIOTISK forbikjøring på vei til gatebil

Ranger emnet


vilhelm

Anbefalte innlegg

Originally posted by dalan

Må si meg enig med Ascona her altså, har kjørt denne strekningen en del ganger, og er det noen som gjør noe galt i denne filmen, så er det de som blir forbikjørt.

Når han kommer opp på siden av de, så har han god sikt til møtende trafikk, og da ser han bilen som kommer imot, og må ta valget mellom å fullføre forbikjøringen eller bremse opp å legge seg inn (siden han ikke har sjans til å legge seg inn mellom de to bilene han kjører forbi). Da tar han sjansen på å fullføre forbikjøringen, som noen her sikkert ville gjort å, og som andre her sikkert ikke ville gjort. Enkelt og greit.

 

Enig jeg oxo. Men de bilene som ble forbikjørt burde kjørt annerledes etter som de ikke hjalp til noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Personlig har jeg aldri kjørt i området, og burde kanskje holdt kjeft, men det er likevel noe som sier meg at det finnes en mer fornuftig plass å kjøre forbi enn akkurat i den S-svingen...

 

Kanskje han hadde sikt, men da feilberegnet han uansett stygt. (min mening)

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

 

Enig jeg oxo. Men de bilene som ble forbikjørt burde kjørt annerledes etter som de ikke hjalp til noe i det hele tatt.

som skrevet, det var nok de som var synderne her ;)

 

hehe, leste igjennom hele tråden i dag, måtte le gitt.. :rolleyes:

 

TiNy: det er mye mer "fornuftig" å kjøre forbi på rettstrekka rett etter den svingen ja, men det går an å kjøre forbi i den svingen også.. ;) eller hvis du ikke har det så veldig travelt, så venter du til en km lenger borte, og fliser forbi dem på den humpete haslemoen-strekka :D

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2Fast 2 Furious event/førpremiere

TORSDAG 19 juni klokken 17.00 ved Vika Kino i Oslo.

 

Gatebil.no kommer med grombiler

 

Ferrari, porsche osv osv. Mye gromt..

 

Filmen starter ca 19.00 på Vika kino... Billetter vil også bli lagt ut der.. Stille opp, med eller uten bil!!

 

Vi ses!!

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nilsgeorg2002

min mening om fårbikjøringen... som dere kan se på bildet jeg har satt inn så ser man tydelig at han som kjører forbi ikke har oversikt over trafikken forover, å mellomrommet mellom den hvite å blå bilen er så lite at han ville fått enorme problemer om den møtende bilen hadde kommet noe fortere, fordi det ville vært umulig å komme seg imellom. Dette er galskap, å til dere som mener at dette er en helt ok forbikjøring.. sett dere tilbake i go stolen (ikke bilsetet) og les litt bedre på teorien til bilkjøring... slik kan man bare ikke kjøre, å de som kjører slikt burde aldri hatt lappen!

 

Det er i så fall min mening

 

Hvis du oxo ser på bildet ditt så har han GOD TID til å evnt bremse og legge seg inn bak hvis det kommer en bil rundt svingen akkurat der. kanskje ikke 2-3 sekunder senere, men da ser han mye lenger frem enn han som filmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til den fast and the f, saken så skulle jeg still eut kjerra mi. men det får man da ikke til med bulka panser og fanger,. :(

 

+ at jeg ikke får satt på dekalene ennå pga lakken!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

til den fast and the f, saken så skulle jeg still eut kjerra mi. men det får man da ikke til med bulka panser og fanger,. :(

 

+ at jeg ikke får satt på dekalene ennå pga lakken!

 

 

...skjønner deg meget godt...spørs om jeg rekker å bli ferdig til neste uke oxo....:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår