Gå til innhold

Forbanna biltrangsynet...

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Halla...

 

Nå har dem idiotene på bilsvinsynet greid å irritere meg igjen, jeg var nede her om dagen for å hente ut skiltene til bilen min som har stått vinterlagret. Og såklart har dem rotet bort det ene skiltet mitt, så JEG må betale nå som det kom i posten :(

 

Det forundrer meg ikke om skiltet er feil heller, skal hente det nå...

 

Hva syntes dere, ikke mye riktig dette ?

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla...

 

Nå har dem idiotene på bilsvinsynet greid å irritere meg igjen, jeg var nede her om dagen for å hente ut skiltene til bilen min som har stått vinterlagret. Og såklart har dem rotet bort det ene skiltet mitt, så JEG må betale nå som det kom i posten :(

 

Det forundrer meg ikke om skiltet er feil heller, skal hente det nå...

 

Hva syntes dere, ikke mye riktig dette ?

 

Mvh Ottesen

Trekk fra ditt utlegg på årsavgifta vel? Samma surrehuene der jo

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst dere har hatt med biltilsyntet å gjøre så vet dere at å blå nekte ikke hjelper,ingen av dem der nede tar feks å går til posten og betaler ut skiltet mitt, men jeg tar vare på kitteringen...

 

Det er så typisk biltilsynet...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha..!! det der forundrer meg faan ikke,har ikke annet en dritt å si om biltilsynet.

Dette er litt OT, men jeg skriver det alikavel, bare for å opplyse om hvor trangsynt og firkanta de egentlig er:

Det hele startet med at forrige eier avskiltet bilen min(mens han eide den) for å årne noe på den.

Når han hadde årnet sitt viste han bilen og fikk den godkjent og fikk skilt på den igjen.

Når jeg kjøpte bilen var bilen vist en måned for tidlig, for biler av årgangen 87, skal visst vises i måneder med oddetall.(?)

Både jeg og forrige eier trodde bilen var godkjent og alt var greit,mne det var det ikke.

Pga. at bilen var vist en måned for tidlig var bilen begjært avskiltet så jeg viste bilen og trodde det skulle gå to år før neste gang,men den gang ei.

Det viste seg at bilen måtte vises neste år Og året etter det for å "komme" inn i datasystemet dems.

Hvor idiotisk er ikke det?

Kunne de ikke bare sagt at bilen var vist en måned for tidlig og kalt den inn en måned før neste gang?

BT er noen forbanna suppejøke som jeg og de fleste andre ser på som en jeng som leker storkarer.

FØKK BT::!!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Hvor gammel er du nå da? Jeg er 22, og har savnet å være liten gutt i flere år. Tenk hvor lite forpliktelser man hadde i barnehagen og på barneskolen.

Største drømmen var liksom en rattkjelke til 3-400,-. :)

 

Eg er 16, berre eg ikkje ender opp så en fattig kyrkjerotta, so er eg fornøgd. :)

Er ikkje lenge til eg blir 18. Då byrjar det å bli hardt... :(

 

Og Ottensen: Ikkje gje opp!

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk regning nå, på 4300,- for omregistrering. De skal altså ha over fire tusen kroner for å skrive ut en papirlapp.

 

Enig, omregistreringsavgiftene på biler er FULLSTENDIG bak mål og kan ikke begrunnes med hverken hensyn til miljø eller trafikksikkerhet.

 

En lett brukt 2006-modell koster 15686,- å omregistrere. En 1994-modell koster 1421,-. Det er greit at man ønsker å ta mer penger fra de som har mer penger, men omregistreringsavgiftene motiverer ikke akkurat barnefamilier til å kjøpe en nyere - og sikrere - bil.

 

Hvis dette landet er så god damn rikt - hvorfor kjører vi da rundt i en så gammel bilpark?

 

[/OFFTOPIC OVER]

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår