Gå til innhold

Taviren - Nissan Sunny N14 2.0 GTI **Bilcrossbil**

Ranger emnet


Taviren

Anbefalte innlegg

Vel når man har en "fet" bil så er det ikke særlig ok å ha et homseratt. Så derfor får dere ikke se det!!!!!! Hehe... Jeg skal ha GTI-R panser i carbon fordi etterhvert trenger bilen mer lufting. Det kan jeg love dere! Bilen skal NA tunes. Satser på rundt 200hk i første omgang. Ikke no turbo shit her. GTI skal være GTI. ABS merket bestemte jeg meg for å fjerne den første dagen, da jeg også kjøpte varmepistol.

 

Den går bra ja. Ganske nifty liten kjerre. Stemmer det at bilen ble meget høy. Merka det lett. det skal være 195/55 R14 standard. Er jo greie sommerdekk da. 215/45 R16, men vinterdekka tære. De trekker godt frem da det også er 25% sperre eller no på bilen. Begge dekka river tak, noe som føles fantastisk ut på en FWD. hehe...

 

Sperra er som sagt på 7900rpm. Fet nok. Det smeller og freser godt når jeg treffer sperra.. Han ligger og dirrer som faen da. Ikke no daff sperrestopp, men brutal dirring... :D

 

Bakvinge kommer i neste uke. Den må jeg ha. Liker ikke GTI vingen. Virker så puslete. Grunnen til at jeg må ha vingen er fordi bilen er så brei nede og så smal oppe og da ser det bra ut med vingen. Litt djevel aktig! :P

 

Skriver mer i morgen da jeg får skilter. Takk for tilbakemeldinger. Slik liker vi! Skal skremme bort mange småtasser:P :spider

 

SEE yaz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor mye utslag tipper dere at det blir på speedometret da? Hadde 190km/t på bilen når jeg hadde prøveskilta på. Det skal jo vise mer egentlig fordi dekka må rulle lengre for å vise hastighet. Så hastigheta er høyere enn det som blir vist på speedoen.. Hvordan regner man det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, frem med kalkisen igjen... (litt forenklet - og beklager hvis det blir for mye

teskje-modus her...)

 

Hvis originaldimensjon er 195/55-14 så er de vinterdekka dine faktisk ikke

lovlige.

 

Diameteren på 195/55-14 = ((195mm x 0,55) x 2 ) + 14 x 25,4 = 570mm

 

(195 x 0,55 er høyden på gummiveggen i mm. Diameteren på dekket utgjør to

av disse samt felgen... som er 14" = 14 x 25,4mm)

 

Du kan maks endre diameteren med +/- 5 % fra original... og når man regner

litt så ser det slik ut:

 

205/50-16 = 611mm i diameter.

 

Letteste er deretter å bare dele 570 på 611 = 0,93. Dvs. du har 7 prosents

avvik fra org. dimensjon. 7% for store dekk. Som igjen betyr at når nåla på

speedometeret viser 100 km/t, så har du egentlig 107 km/t.

 

Ganger du 190 km/t med 1,07 så havner du på 203,3 km/t. Eventuell mis-

visning på speedometeret er jo en helt annen story.

 

Sommerdekka dine med 215/45-16 er omtrent 600mm i diameter. 570/600 er

0,95. Dvs. akkurat innenfor den "magiske" 5%-grensa.

 

215/45-16 er faktisk ikke en så veldig kurrant dimensjon mtp. å handle dekk.

Jeg har akkurat samme på mine sommerdekk - og slet endel med å finne bra

dekk... men jeg klinte til og endte opp med Yokohama Advan A043 - og er

storfornøyd. Koster litt ekstra, men jeg mener det er tullete å spare penger på

dekk. Kan fort bli dyrt. :)

 

Over til noe annet: Jeg vet faktisk ikke hvor sperra mi ligger - har aldri vært

der. Og man har vel egentlig ingenting der å gjøre... såfremt ingeniørene har

gjort jobben sin så har man mer å hente ved å gire til neste gir.

 

Siste avsporing: Jeg skrev tidligere at du hadde heva bilen 8mm, men tok da

utgangspunkt i 195/55-15. Siden 195/55-14 er org. dim så har du faktisk heva

bilen 2 cm... bare med dekka. :)

/Jon.

 

'94 MX-5 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais. En liten åpenbaring i dag. Jeg og Kai (han med den røde Pittsburg trimma GTI-R'en i Tromsø) byttelånte bil i dag. Det var en, ja hva kan man si, en koselig bil å kjøre! DEN VA PERVERS! Hehe.. Nydelig drag og elsker den racing dumpen han har. Noe klasse 2 greier.

 

Men over til dekka mine. GTI-R'en i byen har samme dim som meg, men den er da dog senka yteligere med NISMO coilovers, så det tar det anni hele tia nesten. Tror nok jeg skal få den registrert på disse dekka da. Trur ikke han gidder regne på det engang :P

 

Bilen har mer gamp å hente på rundt 6-7000 omdreiniger ja, enn på 7900. Men det er bare til jeg skaffer meg kvasskammer. Da er det mest å hente på toppen. hele 49hk peak verdi i registeret da.

 

Er medlem av NCCN. Skal snart lime på stickern ;)

 

Det mest anbefalte dekket til denna bilen er jo 205/45 R16. Tipper jeg havner på det neste gang jeg skal kjøpe dekk. Bilen er rimelig høy nå, det merker jeg, men også det at dekka er tykke og da spretter bilen mer.

 

Har hatt litt problemer i dag med skilter. Hadde ikke TUV papirene i orden, men får dem i morgen. I tillegg var karan borte på biltilsynet syk. For en idiot! Og så har jeg blitt stoppa av purken selvfølgelig. Er ikke lov å ha passasjerer med når man har prøveskilt, og så hadde jeg på grøftisene. Det likte han jo seff ike. Var bare å smile og flire til han. 2 gangen i år jeg får tilsnakk. :D

 

Men vi talast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo bare vise meg tommeln eller no når du ser meg :P

 

APRILIA EIE!

 

Tja, det får man vel ;)

Har selv lagt i planen en Nissan Sunny, bare SR utgaven.

Får bare håpe alt går etter plan. Er allerede godt på vei :)

 

Blir nok til å følge godt med på dette prosjektet!

VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe manifold og downpipe nå fra USA, men jeg lurte på om det var noen av dere som var interessert i å kjøpe samtidig?!? SR20DE motoren.

 

The price is DKr. 3.200,- excl. shipping to Norway. Shipping anywhere in Norway is Dkr. 285,- It is the same shipping price for two sets. If you have a friend who could use a set as well there is a little money to safe for other spare parts.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankene er klare. Kvasskammer fra JWT, eksosmanifold og downpipe fra USA og porting/sliping av topp og innsug... Det er det jeg gidder motormessig i allefall. Ellers er det soting av ruter, baklykter, andre felger på sommern. Noe svart med chromekant. Strøkent svart anlegg baki, og full stereo i bilen. Satser på lyd, ikke bass ettersom jeg er lei av alle loderne med Boom bokser baki! Pure evil er ordene. Etterhvert skal meste parten av understell skiftes ut når jeg også garanterer at det blir modent for det etterhvert. Skal på gatebil til høsten i allefall, men regner ikke med noe ferdig bil før langt ut i 2007. Hvis ikke militæret ødelegger plutselig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår