Tbend Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Hei, jeg kjører en Golf 2 Syncro og det er helt sinnsykt hvor den tar seg fram, blir mer og mer inponert hver gang jeg kjører meg fast, det er bare å vugge litt så er jeg løs. Abosolutt å anbefale, og så er det jo så artig å kjøre fra Bmw M3 og M5 i lyskryss og rundkjøringer Devil Men hva er foskjellen på 86 syncroen og 80-90 quattroen.. Syncro har ikke 4x4 på revers :( , og heller ikke den berømte Diff sperra bake, men det jeg har forska & spurt så er framdiffen og mittdiffen helt lik, samt begge bruker den gamle torsen koblinga. Noen som har noe info om dette? ( Vet at urquattro har enda flere sperrer :P ) Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 syncro bruker viscose kobling.. og har sperre når du rygger! står tilogmed i instruksjonsboka at om du har store problemer med en bakke, rygg opp, da sperrer den! syncro og quattro er IKKE det samme syncro har IKKE midtdiff.. kun en fordelingskasse i front og viskose koblinga bak! kan og legge til at syncro egentlig er FWD helt til du spinner, da kommer bakhjula med! er ikke konstant drift med viskose kobling desverre Du kan lese en del om syncro her : http://www.syncro.org/Vehicle.htm er ikke golf.. men syncro er syncro :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Hei... Takker for svar dude.. Men er uenig i to ting hos deg, det ene er at jeg har kun FWD på revesj, det har jeg sett en anna kar også hadde på et anna forum. Så den sperrer ikke. Det andre er at det kan ikke være noe annet enn 50:50 på den,, for ræva kommer ut uansett,, bare jeg har litt gass i en sving så er den dær. Samme når jeg kjører meg fast, spinner på minst et framme og et bake.. Sikker på at det ikke er den ny syncroen du snakker om? ,,, den aller første versjonen drar på alle 4 til en hvær tid... det er jeg nesten sikker på. http://www.vwt2oc.org/page/syncro/index.asp Once again VW managed to produce a perfectly balanced (50/50) vehicle. Something few vans produced today can boast. Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 er nok ikke 50 50 fordeling på syncro'n desverre! 50 50 du snakker om er vel vekt balanse! og den skal låse i revers... ellers har vakuum sperra til viskosekoblinga bak tatt kvelden! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 ja på en måte men FEIL PÅ EN ANNEN!!!!! PÅ vw passat 32b syncro er det QUATTRO system til 87,som på audi 80/90. å spærra virker på revers åsså,ja 4x4 åsså. er 110% sikker da jeg har 2 sånne biler å ska bygge om endel på dæm.siden er det syncro fra 88 35i+++..å er no shiitkasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
strandbakk Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 enkel regel: -tverstilt motor - viskosekobling -rettstilt motor - torsjendiff. eller midtdiff med sperre før 88 sånn som min :D Siter Audi 100 tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg