FX2000 Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Hei. jeg har tittet litt på dette senke settet: her noen som vet om det er noe tess, opp mot konkurenter som bilstein og koni?? håper må masse tilbakemeldinger.. mvh Fredrik Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 supersprint er et rimelig bra merke, har hørt om folk som har brukt det, å de er bare fornøyde! han har faktisk en bmw e36 320i 24... fra kjempestive til ganske softe, men gode.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 hvor mye kan de egentlig senke og heve? takk for gode svar :pray Mvh fredrik Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strez Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 eeh.. er det bare jeg som bommer her, eller er ikke supersprint eksos anlegg? og det dere snakker om heter superSPORT?! Siter - Nissan 200sx s14a x Opel Astra 1.8l x Crysler Neon 2.0l http://www.auto-supply.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 jaja der tokk jeg nok feil :p :w00t jah supersport da.noen som vet hvor mye den kan senke\heve??? mvh fredrik (han som leser feil: :eek: ) Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 hmm, kan nesten tro at det heter supersprint jeg da men... mulig jeg tar feil jeg og... Men faen heller om jeg inrømmer mine feil!!! :P han fikk bilen sin senka rimelig bra, var bare et par mm av dekka som vistes under hjulbuen.. å på vintern var det nesten hele dekket.. veit ikke hvor mye det er sånn ca, for profil å alt detta på vinterdekk og sommerdekk... sommerdekka hans var 18" med 235 40 profil.. vinterdekka var 17" med 215 og 50 profil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 hvordan justerer man dem da.. er d trinnløst eller er det trinn?? er d ikke dumt om man ikke har lik høyde på alle demperene. tenkte å senke den såpass at den akkurat ikke treffer de værste av de lokale fartsdumpene:D Mvh Fredrik Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 De er vel ikke rustfrie de settene der. Kan risikere at de ikke er så lette å skru på etterhvert.. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Hvis jeg ikke tar helt feil så senker de fra 40mm til 100mm, elller til 110mm, er ikke helt sikker.. Nei de er ikke rustfrie, men hvis du tar bra vare på de, så skal de vare lenge. vet om flere som har brukt de sommer og vinter i endel år nå Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 du justerer de med en skrue på hver demper.. desto lavere, desto hardere... du skrur liksom fjærskåla nedover og oppover... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESPN Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 du justerer de med en skrue på hver demper.. desto lavere, desto hardere... du skrur liksom fjærskåla nedover og oppover... Hvordan ser jeg hvor mye jeg har senka da? ( I mm liksom) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 du justerer de med en skrue på hver demper.. desto lavere, desto hardere... du skrur liksom fjærskåla nedover og oppover... Føler du blander litt med høydejustering, og demper justering her. Dem som er avbildet der linken fører til, stiller du med og justere nedre fjærskål opp og ned. Dette gjøres med 2 spesialnøkkler, som du løsner en mutter som funker som fjærskål, og en andre mutter, som brukes som kontra mutter for å sikre posisjonen. Demperjustering, stilles ofte på toppen av demperstanga, på dem dempere som har justeringsmulighet. Det finnes også andre løsninger på dette. Du må komme til demperene for å kunne justere høyden. Ikkje noge som er gjort med finskjorta på 1 minutt på den lokale Shell stasjonen menst du spiser 1 pølse. For å si det sånn! :???: Edit: Men for 5000 kroner, og TÜV godkjenning, så er det vel ikkje akkuratt store utlegget. Virker ikkje som demperene er justerbare heller, men hva gjør nå det. Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 yep! jeg gjør det! problem med det? :P hehe.. neida, ikke artig å gi feil info nei.. men så lenge siden jeg har hold på med justerbare dempere nå, at jeg kansje har mistet teken på det? ikke veit jeg.. jeg veit ihvertfall åssen du monterer de! så helt borte er jeg da ikke? men men.. trokke det er noe cm nøyaktighet da, men viktig at du skrur like mye på hver side! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Hehe, eneste grunnen for eg våger og prøve og rette på noen, er fordi eg kjører med høydejusterbare og justerbare coilovers selv. Så tar jo utgangspunkt i hvordan mine fungerer, og utifra bilder og beskrivelser fra andre typer. Eg brukte vertfall skyvelær og målte meg inn på millimeteren når eg justerte. Det korrekte er og måle fra for eks. senter på navet, til toppen av hjulbuen, i tilfelle det er litt små forskjeller ute og går på opphenget. Men eg synst det var like galt som og måle hvor mye du skrur på hver av demperene. Føler ikkje alltid at bruksanvisninger er helt som dem burde vert! Men men, sunn fornuft er det noe som heter. Lurer svært på hva det er for det! :???: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 men det står jo at de er juster bare... ser også hvordan d gjøres når jeg tittet litt nærmere på bildet. ser ut som om man skrur på de skivene.. men du tokk NESTEN feil på det med fin skjorta og shell da... for man gjøre d på statoil i statoil skjorta mens man spiser en pølse.. (jobber på statoil som har verksted:P) sitter å drar meg i skjegget om jeg skal kjøpe disse eller gule koni... :wonder Mvh fredrik Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg