Gå til innhold

Skifte av registerreim på M40 motor

Ranger emnet


Morphinytry

Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte regreim på min 316i med M40 motor og har noen spørsmål.

 

Hva må jeg ha?

Jeg har regreima, men vil forsikre meg om at det ikke er noe annet jeg trenger i tillegg.

Hva koster delene?

Regreima kosta 500,-

Er det svinedyrt å få et verksted til å gjøre det for meg?

 

Kan gjøre det selv, men hvis det ikke kosta for mye å få et verksted til å gjøre det så er det ikke feil.

_____________________________________________

BMW 316/318 1992 (vraka)

MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt)

Volvo V50 1,6D 2006

Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kjøpe helt kit når du skal bytte reima. Jeg gjorde hvertfall det, kom på snaue 900,- for hele greia: reim, strammehjul og to løpehjul tror jeg det var. Sjekk vannpumpa di også forresten når du skal bytte, for du har demontert det meste av det som trengs når den skal ut uansett...

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du hele kit'et for bare 900?? Billigste jeg har funnet i Stavanger er 1900 for bare reim å strammehjul. Ikke med løpehjula.

Skal bytte vannpumpa og i samme slengen ja, bare for å være på den sikre sia. Kosta bare 300 for pumpa

_____________________________________________

BMW 316/318 1992 (vraka)

MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt)

Volvo V50 1,6D 2006

Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale dere til å ta dere en tur på koed.dk. Sparer mye på det.

Til trådstarter: Du nevnte at reima kostet 500kr!? På koed koster den 149kr (!)..Blir uansett ikke så mye som 500kr enda i Norge.

Kjøpte selv min for 300kr på Bilextra..

 

M40 motoren er rimelig lett å skru på. Bytte vannpumpe og reg. reim er gjort på et par timer med hobbymekk.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

636dkk for alt man trengte der inne. Billigt for kam +ventilløftere og der :D

Glad nå :D

Noen som vet hvordan det blir med sending til Norge med disse? Toll og slikt

_____________________________________________

BMW 316/318 1992 (vraka)

MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt)

Volvo V50 1,6D 2006

Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du legger varene i handlekurven på koed og går til kassa regner den ut hvor mye frakten blir.. Så må du finne ut hvor mye summen i handlekurven (som er i danske kroner), blir i norske kroner. Bare å finne en valuta kalkultor (DNB har på sin hjemmeside). Da finner du ut hvor mye det blir i norske kroner. Så kommer momsen da varen kommer til Norge, som er 25 % av kjøpesummen. Da ganger du summen med 1.25 og får da den ENDELIG summen levert på døra di :D

Bare vær klar over at momsen kommer som brev ca 2 uker senere.

 

Ganske genialt. Koed har en fantastisk god avtale med levering :D Fikk tinga mine etter 4 dager :D

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår