Gå til innhold

Yngwieee: Opel Ascona 2.0i GT - Opel Ascona Extreme Makeover 2006

Ranger emnet


yngwieee

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått tak i en Opel Ascona 2.0i GT (88-modell). Har ikke sett ordentlig på den enda, men regner med at den har endel rust-skader da den har stått parkert i ca 2 år.

 

Til min store overraskelse fulgte det med et sett helt kurrante 14" alu-felger med 195/60 85R dekk. Det betyr et stk mindre utgift nå i begynnelsen.

 

Planer for bilen har jeg ikke helt klar enda, men vet ihvertfall at i første omgang vil jeg fjerne rust, omlakkere, fikse eventuelle tekniske feil og få den registrert så fort som mulig. :)

 

Etter hvert vil jeg begynne med beskjeden trimming som å modifisere på eksosanlegg og legge inn ekstra luftinntak. Kanskje litt mer, får se. :) Litt styling vil jeg selvfølgelig også slenge på bilen, men dette ligger litt langt fram i tid.

 

Bilder kommer etter hvert. Må først og fremst få bilen ut av snøen (Dette gjøres forhåpentligvis i kveld) :rolleyes:

 

 

 

Litt specs (Rotete sortert)! :)

 

Opel Ascona 2.0i GT

 

Egenvekt: 1055kg

Årsmodell: 1988

 

Motor:

2.0i Elektronisk innsprøytning

Effekt: 115 HK ved 5600 rpm

Dreiemoment: 175 Nm ved 3000 rpm

Kompresjon: 9,2

Slaglengde: 86 mm

Boring: 86 mm

Sylindre: 4

 

Forbruk: 0,57 ved 90 km/t ----- 0,74 ved 120 km/t

 

Toppfart: 187 km/t (ikke prøvd)

Aks: 0-100 km/t på 10 sek

 

Gir: 5 manuell

Akselutveksling: 3,95

 

Dekk: 195/60 85R med alufelger

 

 

Tilstand i skrivende stund: Flatt batteri og snø i eksospotta :titties:

 

 

Kom gjerne med tips og kommentarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, er en coupe. :) Bilder kommer så snart jeg får kameradrivere.

 

Snakket med bilens forrige eier i går. Eneste problemet hun hadde, var at den kvalte seg selv under kjøring. Da det er elektronisk innsprøytning tyder vel dette på at det er feil med tenningen?

 

Fikk frem bilen i går. Var mørkt, men har observert en ganske stor rustskade under hekken. Blir nok bare å skifte den.

 

Vil prøve å starte den i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder! :titties:

 

Bare si ifra om dere vil ha bilde av noe spesielt.

 

 

 

DSC00012.JPG

Baken.. Mye rust nederst.

 

 

 

 

DSC00013.JPG

Under panseret :)

 

 

 

DSC00014.JPG

Under panseret 2. Batteriet skal vekk. Ser ut som chassiet ikke har så mye rustskader her.

 

 

 

DSC00019.JPG

Under the car

 

 

 

DSC00025.JPG

Fra siden

 

 

 

 

DSC00027.JPG

The speedoh

 

 

 

DSC00034.JPG

Setene. They're døøøøøørty, samt endel mugg i trekket ;) nam

 

 

 

DSC00035.JPG

Soltak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilken perla!!

 

Synes c ascona gt er litt kule jeg, kanskje for at fattern hadde en når jeg var i 14-15 års alderen. Tjuvlånte´n av og til....

 

Han´s hadde 130hk, det er det vel i din også.. 1,8 har 115hk.

 

Vask den grundig og rens interiør skikkelig, ikke rån den opp med plenty plastikk...please! Dette er morgendagens klassiker!!

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får 2.0i med 130 og 115hk.

de fleste 2.0iGT var 130hk men har også sett et par med 115hk,finn motorkoden på motoren så skal jeg si deg hvilken maskin det er;)

 

Hiv på et bra senkesett med tilhørende dempere og du har en morsom liten sak,komfort er vel et fremedord men hvem trenger vel det når man har det morsomt;)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står faktisk bare 115 hk i reklamen som fulgte med i hanskerommet. Var det 130 hk helt orginalt?

 

Hvordan er kjørekomfort, motoreffekt osv?

Noen tips nå som jeg skal overhale den?

 

 

Fatterns 2,0i gt 88modell hadde 130hk, helt standard. Du fikk også vanlig 2,0i, gjerne med exclusive merker på dørene foran. Denne hadde 115hk.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår