einsereier Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 har mista lysene i speedo og turteller + at vifta stoppet i samme slengen :( trenger tips fort da jeg bor i mørkeland å har 11 minus . brrrr lite trivelig uten vifte happyhappy Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Er ikke bare ei sikring som har gått da? Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Februar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 har sett over sikringene og i tilleg lagt en lask i mellom for å være sikker. kan ikke finne noe feil der Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 einsereier skrev: har sett over sikringene og i tilleg lagt en lask i mellom for å være sikker. kan ikke finne noe feil der Det kan jo være et ledningsbrudd eller noe på vei fra sikringsboksen og opp bak dashen da? Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 gikk alle lysene i speedometeret samtidig, og vifta? sikring nr. 10 er til vifta hvertfall... mulig det også er forkoblingsmotstanden ( eller hva den nå heter). Tar jeg ikke helt feil er det den vriknotten sitter i, på panelet ( jeg er kanskje helt på jordet men...) Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 været har snudd!! idag ble det regn , skulle sette på viskerne å nå funker ikke dem heller. skjedde sikkert samtidig med det andre men har ikke hatt bruk for dem så jeg har ikke lagt merke til det :( fant et lite brudd i isolasjonen på en tykk rød ledning som går til nødblink bryteren men vet ikke hva den er til da det går for jævlig mange ledninger dit, Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 merkelige greier det der. Hvor stor motor har du? Jeg skal selv sette meg ned med haynesboka for å få vifta til å funke på min ( 1980` 1300). Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 det koblingssjemaet var veldig enkelt, + fra sikring går rett inn i bryteren på dasjbordet, så ut i 3 posisjoner, der en ikke er tilkoblet noen motstand ( trinn 3), en er tilkoblet en motstand ( trinn 2) og en er tilkoblet 2 motstander ( trinn 1). Alle disse 3 går så inn i viftemotoren. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 har en 79 1300. skal se litt på saken. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 kom på hva du hadde, så beskrev ledningene til vifta di ovenfor ;). Var veldig lett det koblingsskjemaet, mulig litt dumt beskrevet ovenfor men..... Sliter jo selv med at vifta ikke funker på den nyinnkjøpte bilen min og trinn 1 ikke funker på 78`modellen, veldig vanlige feil tror jeg. Har en gammel rød Haynes-manual for 1100/1300 motorene, men sikkert samme ledningsnett i den blå boka for 1500/1600/1800 og. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 har du sett på jordingen på motoren da?! fra ledningsnettet til motor liksom? jeg hadde brudd der engang.. hele bilen/lys/viskere osv ble helt tullerusk Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 har hatt en del av de samme problemen, en gang forsvant vifta, dårlig kontakt i kontakten bak sikringsboksen. en annen gang, stoppet motoren, dieselpumpa fikk ikke strøm, mista vifta, lys etc. måtte skifte kontakten som går inn i sikringsboksen. og nå på bensinern virker ingenting, startert. men lys, vifte, viskere, radiator vifte etc etc. funker ikke. har en misstanke om kontaktene i sikringsboksen eller tenningsnøkkelen. forsøk du og stikk hånda bak sikringsboksen og rør litt på ledningene og se om mirakler skjer. vw, jetta, audi av gammel typen er alle plaget med dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 har gravd i alt som heter ledninger idag. fant ikke noe feil verken på ledningsnett eller sikringsboksen, men tok ut viftemotoren (ikke enkleste sak i verden å ta ut) prøvde å koble strøm direkte på den men den vill ikke starte. børstene var omentrent borte. må visst skaffe en ny. et pluss er jo at viskerne startet å gå :) Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 kjempebra, da virker det som om problemene forsvinner. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 spørsmål: hvilke biler kan jeg bruke viftemotoren i fra? greier ikke å finne det i e.t.k.a. trenger å vite dette fort pfh takk Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg