Gå til innhold

Monoblokk til 2stk Alpine Type R 12"!

Ranger emnet

Coltern

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en monoblokk som gir ca 1000W RMS i 2ohm. Skal brukes på 2 stk Alpine type R 2004 mod!

Hva har dere og annbefale? :)

Tja, hva med en rød liten hissigpropp?

Earthquake PHD2000W.

En av de få rimelige monoblokkene som holder hva den lover effektmessig.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en monoblokk som gir ca 1000W RMS i 2ohm. Skal brukes på 2 stk Alpine type R 2004 mod!

Hvilken prisklasse snakker vi om her ??

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg. jeg bruker 1 type R 2004 mod som er koblet ned i 2 ohm, og til å drive den bruker jeg en RF 1001bd og på sertifikatet som fulgte med forsterkeren fra fabrikken, så yter den 1164 watt i 2 ohm.

Det er en utgått mod, så dem vil jeg tro at du vil få til en grei pris brukt, og jeg kan annbefale den på det høyeste. yodude :mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde to Alpine Type-R 12" koblet i sammen til 2ohm (i lukket kasse) som jeg brukte på DLS ULTIMATE A6. Denne forsterkeren har sinnssyk god kontroll og driver de to elementene meget bra. Dog en klasse A-B forsterker som liker mengder med strøm, men til gjengjeld får du bra lydkvalitet. Alpine sine forsterkere er desverre altfor dyre i forhold til hva de gir, ev. burde ett element ha hver sin MRD-1005 forsterker koblet i 2 ohm:p

Men jeg anbefaller DLS på det varmeste, om du kanskje ikke er så forbanna kresen kan du også se på REFERENCE- og CLASSIC-serien som også er meget bra. DLS oppgir "ærlige watt", peak eksisterer ikke. Dessuten har de vunnet en rekke priser for bilstereoproduktene dems.

www.dls.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Denne forsterkeren er jo en perfekt match til denne subben' date=' så jeg skjønner ikke helt va du mener ??[/quote']

De perfekte matchene til Alpine stemmer ikke:p Jeg hadde en MRD-M500 til en matchende Type-R bass, 2003/2004-serien. Men det var rett å slett ikke nok power. Koblet denne til en DLS A6 og bassen fikk et helt nytt liv. Uansett er forsterkerene til Alpine overpriset, de spiller meget bra og kontrollert men mangler power. Skulle jeg gått for Alpine forsterker her hadde jeg i så fall valgt en MRD-M1005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider