Gå til innhold

"Hvorfor må de?" II

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Noen husker kanskje etter nevnte tråd fra omentrent ett, ett og et halvt år tilbake; jeg søkte, men fant den ikke igjen. Jeg liker egentlig dårlig å lage en ny tråd om samme emnet, men finner man ikke så finner man ikke.

 

Stridens kjerne og frembringer av tænders gnidsel:

Civic VTi @ AutoDB.

 

Det er så mange smakløse mods på denne bilen at ord blir fattige, så jeg hopper bare rett til shockeren til slutt; feilskrevet "VTEC" på bakrutestreameren (ikke tilgivelig uansett hvor mye dysleksi du har). Nok om dét; selgeren, om personen er verdig denne tittelen i det hele tatt, tror han kan ta 115.000 kroner for denne bilen; og det er dette jeg trekker ham til retten for her. For 115.000 Norske kroner får man ikke bare én, men TO Civic SiR EG6 eller Civic Ferio SiR EG9 med lite kilometer og mye utstyr fra Japan, og dét enda ferdig forsikret, fraktet, momset og registrert. Det må være virkelig håpløst å være Civic VTi/SiR-kjøper i Norge nå om dagen - de få man finner er enten kriminelt overprisede (topic), grufullt "stylet" (topic), gått langt (topic), er i dårlig stand, har ingen motor under panseret i det hele tatt, eller scorer full pott på alle kritériene ovenfor (noen ytterst få unntak finner man).

 

Man kan se det på dén måten også; for 115.000 kroner får du tre E30 325 i bra stand eller fire gode E30 320'er, tre passe bra trimma eller to temmelig bra trimma 240/740, ett par "OK" E34 535 eller et par temmelig bra E34 525, en blodstrøken E36 325i Coupé i perfekt nystand eller et par E36 320. Det virkelig sørgelige er at det antakeligvis er noen som faktisk gir så enormt mye penger rett i lomma på fyren for dén bilen til dén prisen. Hadde folk hatt vett i hodet hadde de rett og slett ikke kjøpt bilene til blodpris - dermed måtte markedet (selgerne) justért prisen ned til fornuftig nivå - jeg ser bare ikke at en 13 år gammel Civic med nært 200.000 på telleren og rustede skjermkanter er verd ~60% av det den kostet i 1992, uansett om det hadde vært 300 hester i den. De godtroende sauene i markedet er medskyldige i å drive prisen opp, men det er selvfølgelig i bunn og grunn haiene som ris av sin egen menneskelige grådighet som er de virkelige skurkene.

 

[/rant]

 

Cliffnotes:

Stygg overpriset Civic VTi til salgs; digresjon om verdispørsmål og markedspolitikk følger så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff!tenk å øydelegge ein honda slik!!Dette er ein slik bil du ser den er rævkjøyrt,den skriker det bare! + at han skryter om turtallet!

noen biler til samme pris,vanskeligt valg? :)

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=828678

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=987596

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har sagt hele tiden...Honda Civic vti og V-tec(92-95mod.) har vært over priset etter at the fast and the furious kom...Se på Nippon og, selger "orginale" biler til 125-150k kr, de er importert for ca 35-40k kr.Får jo en høyrestyrt 93-94mod. Toyota Supra Rz twinturbo på hviteskilter for 160k!

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har sagt hele tiden...Honda Civic vti og V-tec(92-95mod.) har vært over priset etter at the fast and the furious kom..

 

Du klarte ikke å skrive VTEC korrekt du heller, selv om denne tråden sin utløsende årsak var akkurat feilstavelsene av Honda sin ventilteknologi!?

 

Ta deg en kavring, og les leksikon! :knob:

 

Ryeng, stå på. Tving VTI prisene ned, så kanskje jeg har råd til en i den nærmere fremtid ^^

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var så ille at jeg heller hadde kjøpt meg en ny toyota yaris, og det sier litt...

Honda civic firedørs sedan med støgg spoiler må være japansk riskoker på detaller verste, og for en jævelig pris for en så gammal "dyngete" civic...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en bil som ser bra ut, men er i dårlig teknisk stand så kan du få mye penger for den.. har selv hatt en rimelig strøken bil som jeg overprisa, nevnte småfeil for kjøper... men de likte utseende så bra at de kjøpte den for den summen jeg krevde..

 

om bilen er spesiell kan du nesten få det du vil...

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skyld på de "slemme" selgerne som setter for høy pris på bilene sine.

Kanskje jeg skal prøve å selge vti'n min for 200 000 kr for å hjelpe til

å drive opp prisene enda mer... Om det klarer irritere deg enda mer, så er

det jammen meg verdt et forsøk..

 

Du kan sikkert få 15 lada for prisen av en M3 også. Det må jo bety att

M3 er fantastisk overprisa, eller hva?? :hammer

 

V-tech Powa Yo!!!

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår