Gå til innhold

Noen som ble tatt i Bergen igår?

Ranger emnet

dezvipe

Anbefalte innlegg

Er disse fartsmålerene som står etter veiene til og stole på?? Er de korrekte i forhold til poltiets måle apparater??

I 70km/t på RV3 kjørte jeg forbi den i 90km/t og den sa 79km/t. kjør i 80km/t og den sier 69km/t. synes dette er vel mye, men men. Er vel greit da at vi tror vi kjører fortere enn vi egentlig gjør. Men det er samtidlig sinsykt kjett og ligge bak en bil som kjører i 70km/t på speedoen og vite at man bare kjører i 59km/t. og samtidlig får du sansynelig vis ikke bot før du har passert 75Km/t på laser/radar.. Vis du er så jevla uheldig og se farts kontroll da. Enda ikke sett en på 1 1/2 år jeg.. men det kommer nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Om jeg ikke tar feil, så er det et land som krever at politiet står fullt synlig for bilistene når de tar laser osv. Hadde det vært slik her i Norge tror jeg at jeg hadde sett politiet oftere i trafikken, og det tror jeg ville påvirket kjøringen min.

I England er det slik. Politiet der må enten foreta målingen fra UP-bil eller ha refleksvest hvis de står utenfor bilen. Det er fordi de skal synes og ha en avskrekkende effekt. Ikke slik som i Norge, hvor purken gjemmer seg bort for å kunne skrive ut flere bøter...

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett dem ha kontroll på Sotra faktisk. Ikke det at jeg er der så altfor ofte, men likevel. Har hytte på Øygarden, så blir jo endel turer oppover der av og til, og mange strekninger der er jo perfekt for grisekjøring.

Det verste var at jeg og noen kamerater stod parkert på Uno X for å glo litt på de blå der de hadde kontroll (litt av et liv vi har), da stod vi 4 biler; En original Merce (jeg i min far sin for en gangs skyld), en lett stylet BMW, en splitter ny Passat, og en litt eldre Toyota Carina.

Plutselig kom ene purken bort til han i BMWen, bad om å få se førerkort og vognkort, sjekket at dekkene ikke var slitte, også gikk han tilbake igjen. Var kun BMWen han sjekket. Helt utrolig. Snakker om fordommer. :popcorn

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fra Hardanger: Hender de har kontroller fra Trengereid til Arna og, står under Osterøybroen osv.. Har aldri sett de ha kontroll mellom Indre Arna og Åsane egentlig, men de står vel der og..

dezvipe: Trodde det var de du hadde sett og, de flyttet vel på seg då.. Merker at de flytter mye på seg for tiden, forresten. Får veimeldinger, og ser ofte at det meldes om laserkontroller med en til to kilometers avstand fra hverandre.. Dvs, politiet har flyttet seg, de kjenner vel til jungeltelegrafen..

Av alle ting i verden ble eg og sidemannen (på jobb) stoppet i beltekontroll i Lonevåg her i januar :P Eg hadde belte på då, men han ble tatt..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett dem ha kontroll på Sotra faktisk. Ikke det at jeg er der så altfor ofte, men likevel. Har hytte på Øygarden, så blir jo endel turer oppover der av og til, og mange strekninger der er jo perfekt for grisekjøring.

Aldri sett de på Sotra???

Ho ho! Skal love deg at her har politiet sine perioder der de jakter på alt som beveger seg. Og for de som ikkje tror at de vet ken du er selv om du ikkje er blitt stoppet eller fått bot; tro om igjen. Har blitt stoppet i både rutinekontroller og fartsontroller og fått grei beskjed om at de vet godt hvem eg er og hvilke biler eg kjører, samt hvem eg kjører "sammen" med. Og det er selv om eg er langt fra den verste i verden.

Men sånne som Rack klarer jo ikkje å holde seg innenfor normal griskjørings-norm, så da er det jo f*** meg like før Hæren kommer ut her på jakt når de leker med han..

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i begynnelsen av feb hadde politiet kontroller HVER dag i en uke! Rundkjøringen i sentrum feks, var kontroll så og si hver dag i nesten en uke! Til forskjellige tider på dagen! Alle mulige forskjellige kontroller på nøyaktig samme plassen...fart ene dagen, belte den andre osv...faen meg helt latterlig!

Så at dem stoppet en stor varebil midt i rundkjøringen, som førte til at all trafikk stoppet opp pga at fyren ikke hadde belte på.. unødvendig! UP betjenten spradet rundt i veibanen, midt i rundkjøringen iført refleksvest og lagde kvalme!

Dem hadde litt fartskontroller på strekninger der folk kjører fort og, som e39 ut til fergekaien på halhjem! Hørte om flere som ble tatt!

Sivil V70 statsjonsvogn med kun bakerste vinduer tonet helt ned, og en uniformert primera stasjonsvogn med "utrykningspolitiet" påskrevet....

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fra Hardanger: Hender de har kontroller fra Trengereid til Arna og, står under Osterøybroen osv.. Har aldri sett de ha kontroll mellom Indre Arna og Åsane egentlig, men de står vel der og.. QUOTE]

Hardanger å hardanger,kvam/norheimsund er vel litt der plassen er! ;) Takk for tipset!har alderi vært noe særlig obs på den strekninga...hugser ikke når men har vært kontroll par gonger der,virka som dei kun sjekka "rånere"! :well

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var en eller annen form for kontroll i nærheten av loddefjord, med kjøregården. Det er en stund siden nå da, men de tok inne ca 5-6 biler foran oss, hoppet over oss, og tok mange bak oss. Vi var 5 ungdommer i en bil (familiebil riktignok), med fersk sjåfør, men hoppet over oss. Strider mot all logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkel fra BT.no i dag:

17 mistet lappen i Bergen

17 bilførere mistet i helgen førerkortet etter å ha kjørt for fort på bergensveiene. 14 av disse ble tatt på Danmarksplass, der det i forrige uke var to ulykker med personskade.De tre andre bilførerne ble tatt på motorveien i Åsane og i 60-sone i Sandviken, opplyser politiet i en pressemelding.

I tillegg til disse 17, ble 58 bilførere ilagt forelegg for å ha kjørt for fort både på Danmarksplass, i Sandviken og på motorveien i Åsane.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider