Omegamannen Skrevet Mars 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Og de 3 typen er drit lekre uansett. Evo`n har ikke monster spoiler. vingen regulerer dragcar seg i 110km :) det viste du vel ikke? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tovik Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Han som hadde lotusen i harstad område bodde like ved meg.. rå bil! :D Han hadde også en pen Monza på den tiden.. Siter 1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879 x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434 x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges x 1985 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Lotus Omega har ikke en Twin Turbo ,Den har en Bi Turbo.Det er forsjell. Da kan du jo kanskje opplyse de andre her om forskjellen på det å da kanskje? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Kristian Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Da kan du jo kanskje opplyse de andre her om forskjellen på det å da kanskje? Lotus omegan er 3,6 liter ( oppborra 3.0 literblokk)... Halvparten av motvektene på veiva er fjerna har eg høyrdt... og div småtteri i tillegg til turbo... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lollomanta Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Lotus Omegaen er vel en twin turbo. Står to T25 turboer i den orginalt. Den har samme boringa som en 3,0 24v (C30SE), men lenger slaglengde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SPEED Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Lotus omegan er 3,6 liter ( oppborra 3.0 literblokk)... Halvparten av motvektene på veiva er fjerna har eg høyrdt... og div småtteri i tillegg til turbo... Men du har vel fortsatt ikke fortalt forskjellen på en twin turbo å en bi turbo,det er ihvertfall det jeg venter på :oohh :oohh :oohh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Kristian Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Men du har vel fortsatt ikke fortalt forskjellen på en twin turbo å en bi turbo,det er ihvertfall det jeg venter på :oohh :oohh :oohh var ikkje eg som retta på det.... Men eg kan godt forklara forskjellen på det.... Det fins ingen forskjell på det, utenom at bilmerke operere med forskjellige uttrykk... Noken med biturbo og noken andre bilar med twinturbo... Og Omegan har kun eit uttrykk, derfor er kun det eine riktige rett på omega lotus... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SPEED Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 var ikkje eg som retta på det.... Men eg kan godt forklara forskjellen på det.... Det fins ingen forskjell på det, utenom at bilmerke operere med forskjellige uttrykk... Noken med biturbo og noken andre bilar med twinturbo... Og Omegan har kun eit uttrykk, derfor er kun det eine riktige rett på omega lotus... Da tror jeg opel kongen må ta seg ett lyn kurs for det er en liten forskjell på det sombrero sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Kristian Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Da tror jeg opel kongen må ta seg ett lyn kurs for det er en liten forskjell på det sombrero sombrero niks......... er mange sånne diskusjonar, men sjekk du ka slags bilar som er oppgitt som biturbo og twinturbo, så ser du at teorien din ikkje stemmer overens...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SPEED Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 niks......... er mange sånne diskusjonar, men sjekk du ka slags bilar som er oppgitt som biturbo og twinturbo, så ser du at teorien din ikkje stemmer overens...... Trur kanskje du skal sjekke engang til,kan hende jeg tar feil skal være så udmyk,men mener fortsatt jeg har rett :partyon :partyon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Kristian Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Trur kanskje du skal sjekke engang til,kan hende jeg tar feil skal være så udmyk,men mener fortsatt jeg har rett :partyon :partyon eg har sjekka eg, derfor ber eg deg om å sjekka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lollomanta Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Mulig jeg har feil, men jeg trodde bi-turbo var en "twin-turbo" med to forskjellige størrelser på turboene, slik at den ene lader bra på lavt turtall, og en tar over på høyere turtall. Mens twin turbo er to identiske turboer. Men godt mulig jeg er helt på tur ;). Både "bi" og "twin" betyr jo i utgangspunktet to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Stemmer. Visste at det var 3000. Trodde bare kasnkje det var den trådstarter mente. Men vet du om det går en rød 3000 her også? Det stemmer at det også går en rød 3000, men den har bare en 3.0l 12v. Den var hel og pen når jeg så den i sommer. bruttern jobbet i samme bygget som eieren og han hadde gitt rett over 10 tusen for den, noe som må sies å være røverkjøp for den bilen. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Mulig jeg har feil, men jeg trodde bi-turbo var en "twin-turbo" med to forskjellige størrelser på turboene, slik at den ene lader bra på lavt turtall, og en tar over på høyere turtall. Mens twin turbo er to identiske turboer. Men godt mulig jeg er helt på tur ;). Både "bi" og "twin" betyr jo i utgangspunktet to. Bi-turbo og Twin turbo er det samme.. bare forskjellig navn... Sekvensiell turbo er en som overtar for den andre.. Er i allefall det som står i motorboka mi:P Sorry OT Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lollomanta Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Bi-turbo og Twin turbo er det samme.. bare forskjellig navn...Sekvensiell turbo er en som overtar for den andre.. Er i allefall det som står i motorboka mi:P Sorry OT Ser ut som du har rett ja. Måtte nesten sjekke litt hehe ;). Har alltid trodd at sekvensiell turbo var kalt bi-turbo jeg, men tok grundig feil der ja. Bøyer meg i støvet!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg