Gå til innhold

Opel Lotus omega !!!

Ranger emnet


Omegamannen

Anbefalte innlegg

Hvem er det som eier den på Andenes?? 0001D. Den er forresten ombygd etter det jeg vet... Gikk forøvrig i Harstad for endel år siden

 

Den er ikke ombygd nei ,er bil nr 1 som det ble sakt her..Men den går ikke på andenes lengre ,da han som eide den er flyttet til nedeland får noen år pga jobb.

har sotte på den en gang å den gikk sånn høvelig,men var plaga med toppakningen,vet den ble byttet 2ganger ...

Nissan Skyline GTR32 Vspec2 2wd og 4wd.

VW transporter T5 (Streetdesign)Vurderes solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den er ikke ombygd nei ,er bil nr 1 som det ble sakt her..Men den går ikke på andenes lengre ,da han som eide den er flyttet til nedeland får noen år pga jobb.

har sotte på den en gang å den gikk sånn høvelig,men var plaga med toppakningen,vet den ble byttet 2ganger ...

 

 

den er i trøndelag etter det jeg vet , å den var vist til salg i fjor ....

2001 mondeo Tddi stv

87/91 sierra cosworth 4x4

x 92 fiesta xr2i 1,8 16v

x 88 sierra sedan

x 90 sierra combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke ombygd nei ,er bil nr 1 som det ble sakt her..Men den går ikke på andenes lengre ,da han som eide den er flyttet til nedeland får noen år pga jobb.

har sotte på den en gang å den gikk sånn høvelig,men var plaga med toppakningen,vet den ble byttet 2ganger ...

 

Mener den gikk i sauda for en del år siden. Og den var ombygd. Går det noen lotus omegaer i norge som ikke er kappa og skjøta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein Arne Lindvall har vel også kjørt en slik, om den ikke er solgt.

 

Gikk en 11-sekunder på Gardermoen synes jeg å huske. (han tok noen turer med den siden Corvetten hadde 'gått for fort' for NBF :-)

 

 

Utrolig grom bil; eneste(?) 'opelen' jeg kunne tenkt meg.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e mykkje mulig at den var ombygd.men ifølge eieren var den ikke ombygd..mener det sto nr 0001 på dersboret..

men skal finne ut om den var det,en kompis av meg så skruet på den.

Mener han kjøpte den fra finnsnes.

 

Det står 0001 på dash ja men den er ombygd. Er ikke flytta over deler, bare rammenummer som er bytta. Men vognkortet sier 2.4 el 2.0 godkjent ombygd til lotus omega.

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er jo i teorien orginale. Men så lenge det ikke står i vognkortet, så er verdien ikke akkurat den samme. Tror bakenden er skifta på di fleste (inkludert nr 1). En orginal Lotus Omega er jo et samleobjekt. En som er skjøta med en an bil er det ikke. Grunnen til at di er skjøta er jo det idiotiske norske avgiftssystemet. Tror en Lotus omega kosta rundt 1,3 millioner ny i Norge i 1991. Det var rimelig mye peng i den tida. Mener det ble solgt tre nye slike biler i Norge, men vet ikke om noen av di eksisterer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,bynne å bli ei stund sia dn ble solgt fra Finnsnes..

Går på Andenes nu,er nr.0001 btw..

Hær e nu nån av di..

 

0001D Lotus Omega Norway,Andenes

0129D Lotus Omega Norway,Stavanger

0249D Lotus Omega Norway,Stabekk

0380D Lotus Omega Norway,Heidal

0388D Lotus Omega Norway,Oltedal

0473D Lotus Omega Norway,Oslo

0535D Lotus Omega Norway,Saltdal

0547D Lotus Omega Norway

 

Ellers er oxo nr.636 i Norge.. Og vet at det er flere..

 

129 går i sauda. Nr 1 har ikke gått i sauda, som jeg nevnte tidligere. Men enten 380 eller 388 har gått her. Han som har nr 129, lurte på å kjøpe nr 1 for en del år siden. Mener å huske at den ble kræsja litt også for en stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel/ var vel en på fagernes og.. Sønnen til opel-forhandleren eller noe sånt som hadde den. Uregistrert.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 har ikke gått i sauda, som jeg nevnte tidligere. Men enten 380 eller 388 har gått her. Han som har nr 129, lurte på å kjøpe nr 1 for en del år siden. Mener å huske at den ble kræsja litt også for en stund siden.

 

 

for meg hørtes det ut som en lotus omega hadde blitt drept

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår