Gå til innhold

Bmw e36 f***ed up bremser?

Ranger emnet


[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

92/92mod Bmw e36 318i.

 

når jeg bremser èn gang, går bremsepedallen et stykke inn, før den tar, men om jeg slipper ut pedallen og trykker den igjen, tar bremsene med engang. trykker like hardt på pedallen.

 

er dette normalt? noe nød-brems-opplegg? eller er det no galt? forrige eie snakka om at han hadde bytta til 318iS bremser forran. Kan det være han har glemt å lufte røra osv? kan det foråsake noe slikt?

 

håper dere sjønner ''problem''-stillinga :)

plager meg forsåvidt ikke, men kjipt visst det er noe som er f***ed up :P

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er godt mulig. er trommelbrems bak.. men forrige eiger sa han hadde skiftet bremser foran og bak. så mest sannsynlig er vel at det er dårlig lufta. med mindre han løyg da!! knock

 

men er dette skadelig? eller kan eg kjøre med det til eg skal slenge på sommerhjula? er jo ikke så lenge til håper jeg:D

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luft systemet og bytt likegodt bremsevæske når du først er igang.. kan hende den har fått et lavere kokepunt pga at den tar til seg vann når den har blitt brukt en stund.. Kjekt å bytte om du ikke vet når den ble det sist.

Dersom problemet er der fortsatt så kan du jo teste bilen på en bremsetester for å se om du har stort avvik i bremsekraft på den ene siden i forhold til den andre. Dersom avviket er stort kan masterpumpen(husker ikke om det er det det heter) ha lekkasje, en eller flere av stemplene henge i tillegg til at det kanskje har festet seg mye bremsestøv rundt caliperen osv.

Demonter, gå ordentlig til med stålbørsten og smør opp.

 

Noen ideer i hvertfall

______________

 

- Bmw E30 325i++ restaureres nylakkert og fin

 

- Beach boooooogie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår