Gå til innhold

Furious85

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Furious85

  • Bursdag 10/10/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil og alt det innebærer
  • Modell (eks S4)
    E30
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Yrke eller sivil status
    Oppretter
  • Motor (eks 1.6)
    2,5+++
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Grenrør fra Hartge, motorstyring fra Dahlbäck, fabrikkny topp med spesiell kam, short-shift, sinterclutch....

Contact Methods

  • MSN
    actionmann@hotmail.com
  • Bosted
    Ski

Furious85's Achievements

  1. Begynner og se alvorligt bra ut nå, ikke du da ,men bilbyggingen! ;)
  2. http://www.carparts.no koster det 2500kr for sideskjørt, billigste jeg har funnet
  3. enig :) hilsen omegamannen :) annen bruker nå da hehe
  4. Selv om Bmw`n kanskje ikke ser så ille ut på bildet, så ble skaden såpass stor at den nå står på jigg på tronrud bil. Men det er klart at en bil som blir truffet i siden, får mer juling enn bilen som treffer med fronten. En enkel forklaring er bl.a at det er en form for støtdempere som holder fangeren som absorberer støt inntil en viss grad. Dersom man "bånner" desse demperene går det ut over rammevangene, og det skjedde på Bmw`n... Om dere vil diskutere mer kan dere gjerne få full oversikt over hva som er skadet på Bmw`n.... chicken
  5. luft systemet og bytt likegodt bremsevæske når du først er igang.. kan hende den har fått et lavere kokepunt pga at den tar til seg vann når den har blitt brukt en stund.. Kjekt å bytte om du ikke vet når den ble det sist. Dersom problemet er der fortsatt så kan du jo teste bilen på en bremsetester for å se om du har stort avvik i bremsekraft på den ene siden i forhold til den andre. Dersom avviket er stort kan masterpumpen(husker ikke om det er det det heter) ha lekkasje, en eller flere av stemplene henge i tillegg til at det kanskje har festet seg mye bremsestøv rundt caliperen osv. Demonter, gå ordentlig til med stålbørsten og smør opp. Noen ideer i hvertfall
  6. Bilen hos Tronrud er en replica som ble bygd fordi eieren hadde to slike biler så vist jeg hørte.. en med litt mer slitent kaross enn det andre.. derfor satt han motoren i det mest strøkne karosseriet. Det er en sport evo motor med annen mener jeg. ellers er det orginal carbon boks og en annen eksos. Den skal bli justert så den går som den skal. Er i tillegg en gruppe-N diff på den. Husker ikke utveksling men toppfarten er 180.. Skal holde følge med 911 på rudskogen og det er bra til å være en slik bil. Justerbart understell til 70k er det også. Nettopp satt på hvite AC Schnitzer 18" hjul. Porche skal stå for bremsekraft til sommeren ser det ut som. Så noen gromme skiver og calipere her om dagen som vistnok skulle på. Det skal også legges til at eieren har en dønn strøken orginal Sport Evo.. Det er noen som har det.. sukkkkkk
  7. Hei.. Noen som vet utvekslingen på differensialen til E30 325? Hva er utvekslingen på en vanlig M3 diff? Bedre akselrasjon med denne? Bilen jeg har er trimmet og går i utgangspunktet bedre enn en M3, men jeg kunne tenke meg litt bedre akselrasjon fremfor toppfart.. noen tips? Tenkte å smette på en 318 diff bare for å prøve, men hvis noen har noen andre forslag så mottas de gjerne.. Vil ikke spinne på et hjuuuul damndamn
  8. Har motor med smidde stempler, turbo og toppakning... 325 Motronic.. (nyere E30) TLF : 90 96 89 64 Mvh Nicklas
  9. Så for en liten stund siden en bmw i et blad med et veldig tøft emblem jeg lurer på hvor man får tak i!? Det var det vanlige panseremblemet men i sirkelen, var de blå feltene erstattet med carbon... Tøft.. særlig på biler i mørke farger. Noen som vet om dette er noe allmennheten kan få tak i? Vilhavilhavilha! damndamn
  10. Har veldig lyst til å være med på noe sånnt noe.. Er oppretter og kan hjelpe til med den biten dersom man finner noe.. har sett lokaler til leie i en låve mellom felleskjøpet og ski....
  11. Hei! Har en nylakkert og veldig spesiell bil som nå er sort med lilla perlemor. Det er snakk om en Bmw E30 med motor bygd av Dahlbäck, sort M3 skinninteriør, spes utseende og i utrolig god stand. Mer info om bilen og bilder kan sendes dersom det er av interessse. Bilen står i ski og er ferdig satt sammen denne helga og skal da bare lakkforsegles før den er klar. Mvn Nicklas Søgård
  12. Hmmm... Dersom ikke dere skal bruke den kassa så er jeg intr. i å kjøpe den om den skal selges... Har akkurat handlet inn M3 Sport-Evo understell så den girkassa hadde vært kronen på verket nå!
  13. Takk for det! :pray Motoren er delvis bygd opp av\med Dahlbäck i Sverige. Fabrikkny topp med annen kam, andre løftere fjærer. Chip med turtallsperre på 7200RPM Grenrør fra Hartge Så er det shortshift og sinterclutch Bilstein fjærbein er nylig kjøpt og nå blir det sansynligvis full M3 Evo understell Og turbokonvertering på en annen 325 motor med smidde stempler, nitrert veiv osv. Men bilen vurderes også solgt... Skal først bytte toppakning og reg.reim + endeledd i forstilling. Dette ble veldig off.topic menmen
  14. Hei! Noen Bmw eksperter her? Har skrudd så og si alt på E30`ne, men har et lite spørsmål nå: Jeg skal bytte diff på en ganske spesiell E30 325i med ca 230hk. Jeg har fått tak i en M3 sport evo diff og så vidt jeg har forstått så skal denne passe i festene til vanlig E30. - Men hva med drivaksler? - Passer de originale eller må jeg ha akslene til Evo`n? - Og igjen, passer de da til hjulspindlene på min bil? Hadde vært flott med noen svar!
  15. Det er vel rimelig sikkert at onkel kommer, uansett hvor vi ender opp!? Kommer det fler enn 200biler som ikke er usansynlig, så blir det vel noe blålys enten her eller der.... Men men.. kommer der det er liv uansett...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår