Gå til innhold

Basskasse i 245. Hvordan?

Ranger emnet

SATYR

Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med kasse i 245? Jeg skal snekre sammen noe i arbeidsbilen, og skal bruke 2 litt eldre 12'ere.

Bør subbene stå inn mot setet? Volum på kassa? Bør porten(e) vere opp?

Er ute etter kasse med trøkk, ikke djupbass.

Takker for seriøse svar, da jeg har andre ting å gjøre enn å bygge en hau med ubrukelige kasser !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaringer med kasse i 245? Jeg skal snekre sammen noe i arbeidsbilen, og skal bruke 2 litt eldre 12'ere.

Bør subbene stå inn mot setet? Volum på kassa? Bør porten(e) vere opp?

Er ute etter kasse med trøkk, ikke djupbass.

Takker for seriøse svar, da jeg har andre ting å gjøre enn å bygge en hau med ubrukelige kasser !!!

Jeg har 2 stk 12" i min 245. de spiller bakover.

volumet på kassene kommer helt ann på subene. De subbene jeg har er på 1000w hver og kassene er ca 32liter hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no kenwood greier, har de ikke her så jeg vet ikke noe typebetegnelse. De begynner nok å bli noen år vil jeg tro. De har membran i hardplast.

En subb som skal ha mye srøm vil vel ha større slaglengde enn en som skal ha lite? Eller? Ergo mere volum i kassa? Stereo er ikke akkurat min sterke side :(

Har aldri vert prioritert her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no kenwood greier, har de ikke her så jeg vet ikke noe typebetegnelse. De begynner nok å bli noen år vil jeg tro. De har membran i hardplast.

En subb som skal ha mye srøm vil vel ha større slaglengde enn en som skal ha lite? Eller? Ergo mere volum i kassa? Stereo er ikke akkurat min sterke side :(

Har aldri vert prioritert her i gården.

Watt og slaglengde har ikke noe med hverandre å gjøre.. heller ikke slaglengde og kassevolum.. Du må nokk ha mere informasjon en det dær hvis du skal ha noen tips..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider