SATYR Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Har noen erfaringer med kasse i 245? Jeg skal snekre sammen noe i arbeidsbilen, og skal bruke 2 litt eldre 12'ere. Bør subbene stå inn mot setet? Volum på kassa? Bør porten(e) vere opp? Er ute etter kasse med trøkk, ikke djupbass. Takker for seriøse svar, da jeg har andre ting å gjøre enn å bygge en hau med ubrukelige kasser !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Ha subbene bakover.. Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corolla87 Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Har noen erfaringer med kasse i 245? Jeg skal snekre sammen noe i arbeidsbilen, og skal bruke 2 litt eldre 12'ere. Bør subbene stå inn mot setet? Volum på kassa? Bør porten(e) vere opp? Er ute etter kasse med trøkk, ikke djupbass. Takker for seriøse svar, da jeg har andre ting å gjøre enn å bygge en hau med ubrukelige kasser !!! Jeg har 2 stk 12" i min 245. de spiller bakover. volumet på kassene kommer helt ann på subene. De subbene jeg har er på 1000w hver og kassene er ca 32liter hver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 bygde anlegg i en kompis sin 850 stv, ikke helt likt i 240`n akkurat, men her er noen bilder av det j lagde baki der... 2 x 10"... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 -Lag noe liknende den kassa i 850'n! Gjerne med to greie bassporter oppover (på toppen) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Subbene jeg har er på 450 vatt. Hvor stor kasse bør jeg ha da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Subbene jeg har er på 450 vatt. Hvor stor kasse bør jeg ha da? er ikke akkurat watt man sammenligner med hvor stor kassa skal være... oppgi heller hvilken subb du har, så kanskje noen kan hjelpe deg litt mer eksakt... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Februar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Det er no kenwood greier, har de ikke her så jeg vet ikke noe typebetegnelse. De begynner nok å bli noen år vil jeg tro. De har membran i hardplast. En subb som skal ha mye srøm vil vel ha større slaglengde enn en som skal ha lite? Eller? Ergo mere volum i kassa? Stereo er ikke akkurat min sterke side :( Har aldri vert prioritert her i gården. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Det er no kenwood greier, har de ikke her så jeg vet ikke noe typebetegnelse. De begynner nok å bli noen år vil jeg tro. De har membran i hardplast.En subb som skal ha mye srøm vil vel ha større slaglengde enn en som skal ha lite? Eller? Ergo mere volum i kassa? Stereo er ikke akkurat min sterke side :( Har aldri vert prioritert her i gården. Watt og slaglengde har ikke noe med hverandre å gjøre.. heller ikke slaglengde og kassevolum.. Du må nokk ha mere informasjon en det dær hvis du skal ha noen tips.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg