KennyMæn Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Hvordan er det å bygge turbo hvis man tar et utgangs punkt fra en 8v gti? hva trengs? vurdere enten å bygge om til 16v eller til turbo! eller for å ta kaka en 16v turbo! men det siste vil vel koste en del penger? så jeg lurer på om det er et greit utgangspunkt å bygge turbo på en 8v?? Siter - 91' Mercedes 190E 2.0 - 93' VW Passat 1.9TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 kan jo ta en g60motor og ettermontere turbo! :) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 pg (g60) motoren har jo allerede lavere kompresjon, men hvis du skal sette inn turbo, ville jeg brukt gti 8v motoren, og fått noen til å forsterke toppen og bunnen, samt senke kompresjonen litt, så den tåler turbotrykket bedre. 1.8 8v og 1.8 8v g60 er nesten helt like bortsett fra kompresjonen (sett at det er en nyere digifant 8v). Med litt arbeid ville det nok fungere like bra som en pg turbo conversion. lykke til. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Har deler til deg jeg, dersom du er intr i å bygge turbo: g60 blokk, g60 stempler og råder, g60 topp, g60insug, org g60 dyser eller 320cc/m dyser, det meste til g60 motor egentlig, bortsett fra veiva:) Ta kontakt;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 billigste er uten sammenligning å bygge en g60T.. minst arbeid og, og henter lett ut 200 hk av den.. gti8vT er bortkastede penger og arbeid i forhold til g60 motoren, mens 16vT koster mye, men effektuttaket er jo deretter og.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Kan kjøre med jalla tilleggs sprut på gti motoren med k-jet innsprut og sette på turbo. Det blir jo som sagt jalla og du har ikke underspyling på stemplene. Må og til med 2 toppakninger eller lavere stempler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 joda, finnes jallaoppsett... men så mye lettere å bygge på en g60 motor, så har du det ordentlig... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyMæn Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 ja har vurdert det idag mens jeg har hørt litt rundt og tror jeg går for g60! tror det kan bli bra! legger ut prosjekt tråd når jeg får bestemt meg og kommer i gang!;) må prøve å få tak i no deler og først og fremst no penger:P Siter - 91' Mercedes 190E 2.0 - 93' VW Passat 1.9TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 jeg og vurderer og bygge om til g60turbo.. :p har tenkt på vr6, men blir vell ganske dyrt, og vanskelig og godkjenne:p Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Som sagt på PM har jeg en del deler til deg, kom med et bud;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg