technophobia Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Hvis du har grunnleggende innsikt i fysikk skjønner du at fjørene ikke vil trekke seg sammen mer der hvor de er klemt sammen! Ergo vil ikke klemmene flytte på seg. Hvis du ikke har tatt i verktøy før er det sikkert ikke så enkelt å installere disse, det er ihvertfall enkelt å se utifra "jeg prøvde det for moroskyld og det var bare driit"-postene. De som vil bruke disse veit sikkert at det ikke er optimalt. Men hvor mye koster det? 35kr per fjær. Hvis du skal opp til senkefjører må man legge på et drøyt laken. Men på den annen side kan du argumentere med at man heller kan kjøpe coilovers, etc etc. Det spørs hva man prioriterer. Selvsagt er det enkelt å si at det bare er å kjøpe det dyreste osv, men det er ikke alle som gidder å kjøpe dyre deler. Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauk Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Hvis du har grunnleggende innsikt i fysikk skjønner du at fjørene ikke vil trekke seg sammen mer der hvor de er klemt sammen! Ergo vil ikke klemmene flytte på seg. Hvis du ikke har tatt i verktøy før er det sikkert ikke så enkelt å installere disse, det er ihvertfall enkelt å se utifra "jeg prøvde det for moroskyld og det var bare driit"-postene. De som vil bruke disse veit sikkert at det ikke er optimalt. Men hvor mye koster det? 35kr per fjær. Hvis du skal opp til senkefjører må man legge på et drøyt laken. Men på den annen side kan du argumentere med at man heller kan kjøpe coilovers, etc etc. Det spørs hva man prioriterer. Selvsagt er det enkelt å si at det bare er å kjøpe det dyreste osv, men det er ikke alle som gidder å kjøpe dyre deler. Du har ca 300 kg på hver fjær - som hopper og spretter, og fjæra flexer verre, i alle retninger. Så lenge den omdreiningen på fjæra ikke er klemt helt sammen så VIL det bli oscilleringer i begge retningene - og klemmene vil bevege på seg. De der pingle-boltene og tilhørende mutre kommer til å ryke pga. material-tretthet før eller siden. Den der "grunnleggende innsikt i fysikk" kan du egentlig bare droppe. Men det var egentlig ikke poenget. Du ba om en seriøs grunn, og det fikk du. Ingen som sier du skal kjøpe de dyreste delene - så lenge bilen din er godkjent så er alle happy. Siter /Jon. '94 MX-5 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theopelking Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 nen som har blitt stoppa i teknisk kontrol med sånne klemmer her a? Siter # Gauldal-Gatebil # vw jetta tdi sportline med luftfjæring lexus is 200 tte Opel vectra b - Full rieger,19" justerbart. vw vento - full styling,18" .justerbart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 jeg har sett hva dette sølet kan forårsake, bilen det var montert på kan takke for autovernet i den svingen, der ble mutteren revet av gjengene (eller rev med sej gjengene) på klemmene på innsiden og han miste kontrollen over bilen og for rett i autovernet, slapp unda men litt småbulker og oppripa hele siden av bilen, men det ble dyrt gitt.. Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.