e321 Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 det at de ikke skal brukes under kjøring, er jo for det første for de det nok ikke er helt lov, og fordi de ikke vil ha noe ansvar hvis noe går galt. Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 hmmm, jeg hadde en esxort for endel år siden, og den gikk igjen EU kontroll uten noe mer snakk om det, men de så det kanskje ikke da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Jeg bare spør: har dere selv prøvd disse? Dere prater som om klemmene har forårsaka store skader og vært katastrofe. Hvis ikke dere har prøvd dem selv,men bare snakker på grunnlag av fordommer mot biltema kan dere gi beng i å poste her kanksje :boxing Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 hehe, slike klemmer til spenne sammen fjørene er idiotisk. Ett lite hopp, og vips, i landinga hagler det små klemmer under bilen... (erfaring fra en gang da vi satt på med en tulling i ascona C over en jernbaneovergang i 80km/t) Det er nesten bedre å kappe orginal fjørene, evt kjøpe campingfjørene de har på biltema og kappe dem. De er stive og gode... Eller kun investere i det billigste senkesettet man får tak i... koster jo rundt tusenlappen. det blir jo 250kr per fjør.. billig.. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 greit at du har sånne erfaringer, men utifra min erfaring så holder disse klemmene. Jeg har selv prøvd å hoppe over fartsdumper i 70-80km/t, og ingenting røyk. Mulig det er demperne og fjørene mine som er gode fra før.. Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Er ikke disse ment som et slags verktøy, heller enn en billig måte å senke bilen på? Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 hvis disse klemmene er statiske. så når bilen "hopper" og fjørene klemmes sammen. så vil jo disse klemmene automatisk bytte plass da.. og senke med klemmer er farlig uansett hvordan man ser på det! de er vel helst ment for å kunne klemme sammen fjører ved bytte av de? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Ser ikke ut som de kan falle av med senking.. kansje verre å heving. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 stemmer dette. hevesettet skal heller ikke brukes under kjøring hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 hehe, slike klemmer til spenne sammen fjørene er idiotisk. Ett lite hopp, og vips, i landinga hagler det små klemmer under bilen... (erfaring fra en gang da vi satt på med en tulling i ascona C over en jernbaneovergang i 80km/t) Det er nesten bedre å kappe orginal fjørene, evt kjøpe campingfjørene de har på biltema og kappe dem. De er stive og gode... Eller kun investere i det billigste senkesettet man får tak i... koster jo rundt tusenlappen. det blir jo 250kr per fjør.. billig.. Tenkt på at de sikkert var rusta, boltene på de ruster som fy. Er jo ikke så dumt når du vil ha lavere bil, men ikke for godt og ikke gidder legge penger i nye fjærer. Kom med seriøse grunner til at man ikke bør bruke det, istednfor å skryte på dere erfaringer for at dere syns det er jalla. Er for faan meg mere jalla å kutte fjærene i mange tilfeller, endene på fjærene stemmer ihvertfall.... Hilsen en som har prøvd , kabbing, klemming og ordentlig senking. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Prøvde for morro skyld på en gammel golf en gang. Det ente opp med at greiene ble kastet i veggen i ren frustrasjon. En får jo som tidligere sagt et helt ok senkesett til tusenlappen, så hvorfor drive på med disse tullegreiene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Du får ikke senkesett til 1000 lappen, får kun fjærer, men er helt ok ja. Gjelder jo å ha tålmodighet ved montering da. De er ikke ment som demonteringsverktøy, da bruker man slike Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 litt av et diskusjonstema! det ska vertfall ikke noe slikt i min garasje!biltema har mye greitt de...men de fins grenser for hva man kjøper.. Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauk Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Tenkt på at de sikkert var rusta, boltene på de ruster som fy. Er jo ikke så dumt når du vil ha lavere bil, men ikke for godt og ikke gidder legge penger i nye fjærer. Kom med seriøse grunner til at man ikke bør bruke det, istednfor å skryte på dere erfaringer for at dere syns det er jalla. Er for faan meg mere jalla å kutte fjærene i mange tilfeller, endene på fjærene stemmer ihvertfall.... Hilsen en som har prøvd , kabbing, klemming og ordentlig senking. Seriøs grunn: De er ikke godkjente - og det er en grunn til det; de er trafikk- farlige! Hjelper ikke at en eller annen har klart å kjøre 5-10-20.000 km med skiten uten uhell. Det er ikke spørsmål OM de ryker, men heller NÅR. Hva tror du kan skje i "rette" svingkombinasjonene når disse ryker og fjæra fungerer som en katapult? Og hva skjer videre når ymse autoriteter under- søker den utbrente bilen din etter at du taka og finner de resterene klemmene på de andre hjula? Good luck. Har du ikke råd til å montere godkjente greier på bilen din så har du ikke råd til å holde en bil heller. Lever skiltene inn først som sist... Siter /Jon. '94 MX-5 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remiandre Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 det som skjer er at da finner man ihvertfall ut at den dritten ble jææææævelig dyr : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg